ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 15 Μαΐου 2023

«Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ»: ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ




Επιλογή άρθρων από τον ημερήσιο Τύπο -γραπτό και ηλεκτρονικό- με βάση το ενδιαφέρον, την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια των λόγων του, τη συνάφεια, τη συγγένεια και την σχετικοποίησή του με τα πνευματικά θέματα που προβάλλει το ιστολόγιό μας. Ευτυχώς, ακόμα και σήμερα, υπάρχουν άρθρα -γνωστών και αγνώστων- που προάγουν την αλήθεια, τις διαχρονικές αξίες και εκείνη την διακριτή λεπτότητα, που προσδίδει στο λόγο το «άλας» της ολοκλήρωσης, τη τελειότητα της λεκτικής αριστείας. Στην εποχή που ζούμε, ο ημερήσιος Τύπος πίπτει, όταν ο ελεύθερος ηλεκτρονικός ανανίπτει. Κάποτε στις εφημερίδες είχαμε τις λεγόμενες «σχολές», που δεν ήταν τίποτ' άλλο από την ίδια δημοσιογραφική γραμμή -γραμμή στο λόγο και την ανάδειξή του- που κατέδειξαν συντάκτες ονόματα, συντάκτες που το ήθος και η συνέπειά τους αναγνωρίστηκε από το αναγνωστικό κοινό. Εφημερίδες -ασχέτως πολιτικής κατεύθυνσης- όπως η «Αυγή», η «Απογευματινή», το «Βήμα», η «Καθημερινή», τα «Νέα, το «Έθνος, ακόμα και η «Εστία, όταν χρησιμοποιούσε ακόμα την καθαρεύουσα. Σήμερα ο ημερήσιος Τύπος δυστυχώς εξέπεσε, τόσο από ανθρώπινο δυναμικό όσο κι από τις «αλήθειες» που κομίζει, κατάντησε περισσότερο δέσμιος και υποχείριο των ιδιοκτητών - «νεροκουβαλητών» του δημοσίου, παρά εκλεκτός και αξιοκρατικός αρωγός στην επιλογή και την ανάδειξη της είδησης. Γιατι συμβαίνει το εξαιρετικά αλλόκοτο, τραγελαφικό, ταυτόχρονα και τραγικό: δεν παρουσιάζεται η πραγματική είδηση, αλλά το κουτσομπολιό, το κους κους, το ηδονοβλεπτικό, το αιμοσταγές, η «δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας» και η λαγνεία του τρόμου! Απέναντι στα νοσηρά αυτά «δημοσιογραφικά σκευάσματα» και σηψαιμικά υποκατάστατα επιλέγουμε -όχι δίκην ρομαντισμού, αλλά χάριν της ανόθευτης φιλαληθείας- άρθρα, που πολλάκις μπορεί να μην συμβαδίζουν με τις ημέτερες απόψεις, αλλά που αναδεικνύουν όμως την συχνά έρπουσα «αγιότητα» του λόγου! Εύχεσθε!




Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος







«Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ»:

ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ



Αποτροπιασμό και φρίκη προκαλούν οι εικόνες αστυνομικών να πετούν στον δρόμο συνταξιούχους, γέροντες και αναπήρους, χωρίς να τους επιτρέπουν να πάρουν ούτε μια βαλίτσα με τα ρούχα τους


του Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά

Οι εγκληματικές οργανώσεις είναι οργανωμένες δομές που εξαναγκάζουν τα θύματά τους να πληρώνουν «προστασία», χωρίς όμως να την έχουν όταν τη χρειάζονται, χρησιμοποιούν τα χρήματα κατά άλλων όμορων ομάδων, καταστρέφουν αυτούς που αντιστέκονται, φροντίζουν μόνο το συμφέρον της ομάδας και, τέλος, χρησιμοποιούν τα έσοδα προστασίας αποκλειστικά και μόνο για τον πλουτισμό των μελών της οργάνωσης.


Η κρατική εξουσία και οι δομές της διαχρονικά, παντού και πάντοτε, διέπονται από το σύνολο των ανωτέρω λειτουργιών, συνεπώς μπορεί να χαρακτηριστούν «νόμιμες εγκληματικές οργανώσεις». Η πολλαπλή προστασία που πληρώνουν οι πολίτες στο κράτος για να έχουν ασφάλεια και υπηρεσίες έχει δεκάδες ονομασίες.


Οι πλέον γνωστές είναι φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, τέλος επιτηδεύματος, προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος, τεκμαρτό εισόδημα, ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ για τους δήμους και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, εισφορά υπέρ ΕΡΤ, τα διάφορα παράβολα και πολλά άλλα, οι ονομασίες των οποίων θα υπερέβαιναν την έκταση του παρόντος κειμένου. Οι προστατευόμενοι πολίτες λοιπόν πληρώνουν τους φόρους και αφελώς αναμένουν η κρατική εξουσία να τους παρέχει εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια και υπηρεσίες. Εσωτερική ασφάλεια, όμως, πουθενά δεν υπάρχει.


Οπως αποδεικνύεται από τις χιλιάδες ληστείες, τις «μπούκες» στα σπίτια, το έγκλημα των Τεμπών, το ολοκαύτωμα της Πάρνηθας, της Εύβοιας, που κάηκαν με πλήρη άπνοια ανέμου, ο πολίτης κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή από τους εγκληματίες και την απουσία κρατικής προστασίας στο σπίτι του και στον δρόμο. Παράλληλα, η κρατική τρομοκρατία δεν έχει όρια με τις δημεύσεις σπιτιών και περιουσιών και με τις εξώσεις ηλικιωμένων, φτωχών και αδυνάτων. Στην Ελλάδα του 2023, αποτροπιασμό και φρίκη προκαλούν οι εικόνες πάνοπλων αστυνομικών που σπάνε τις πόρτες με βαριοπούλες και πετούν στον δρόμο συνταξιούχους, γέροντες και αναπήρους, χωρίς να τους επιτρέπουν να πάρουν ούτε μία βαλίτσα με τα ρούχα τους.


Με σκοπό να τρομοκρατεί διαρκώς τους πολίτες, η κρατική εξουσία νομοθετεί και βαφτίζει πλημμελήματα σοβαρά εγκλήματα. Παιδεραστές με 400 χρόνια φυλακή αποφυλακίζονται σε λίγα χρόνια, δολοφόνοι σε 5 χρόνια και καταχραστές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ δημόσιου χρήματος μέσα σε ένα με δύο χρόνια. Κατά τη διάρκεια της «πανδημίας», οι δυνάμεις της κρατικής εξουσίας έσερναν στα αυτόφωρα ηλικιωμένους που δεν φορούσαν μάσκα, επέβαλλαν μηνιαία πρόστιμα στους ανεμβολίαστους, απέλυαν τους αμφισβητίες και γενικά έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους ώστε, με την ισχύ που τους παρείχαν τα χρήματα της προστασίας (φόροι), να τρομοκρατούν τους πολίτες.


Λόγω της ασυλίας και της ατιμωρησίας, οι προστάτες είναι ανάλγητοι, θρασείς και αμετροεπείς. Δεν δίστασαν να χρίσουν υποψήφιο για τις επερχόμενες εκλογές ακόμα και τον υπουργό που ευθύνεται πολιτικά για το έγκλημα των Τεμπών. Oπως τα μέλη των εγκληματικών οργανώσεων του κοινού Ποινικού Δικαίου, τα μέλη του κόμματος που κατέχει την εξουσία προστατεύουν αλλήλους με οποιοδήποτε κόστος, χωρίς συνείδηση και κανόνες ηθικής. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των προστατών-κομμάτων για την κατάληψη της εξουσίας είναι αδυσώπητος.


Με τη βοήθεια εξελιγμένων και πανάκριβων τεχνολογικών συστημάτων παρακολούθησης (predator) και με το πρόσχημα της εθνικής ασφάλειας, τα χρήματα από την προστασία (φόροι) των πολιτών χρησιμοποιούνται για να παρακολουθεί ο ένας πολιτικός αρχηγός τα τηλέφωνα και την ηλεκτρονική αλληλογραφία του άλλου.


Ο πρώην υπουργός Παύλος Γερουλάνος, με αφορμή την υπόθεση της Εύας Καϊλή, χαρακτήρισε την εξουσία «μαγνήτη χρήματος, κυρίως παράνομου» – και αυτός ο ορισμός ίσως αποτελεί τον πλέον ακριβή και ευφυή ορισμό της πολιτικής. Η εμπλοκή βουλευτών και κυβερνητικών παραγόντων σε εισπρακτικές εταιρίες κατάσχεσης σπιτιών και ιδιωτικών περιουσιών επιβεβαιώνει το αληθές των λεχθέντων.


Η φιλοσοφία του νεοφιλελευθερισμού, που πρεσβεύουν τα κόμματα εξουσίας, και η απουσία ηθικής και ιδεολογίας της παγκοσμιοποίησης ενθαρρύνει τα κόμματα και τις κρατικές δομές που ελέγχουν να λειτουργούν ως πολιτικές εγκληματικές οργανώσεις. *Εκ του ιστολογίου <<Newsbreak>> της 8.5.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF