ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 7 Μαΐου 2023

«Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ»: «ΑΒΟΛΑ» ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ!

 




Επιλογή άρθρων από τον ημερήσιο Τύπο -γραπτό και ηλεκτρονικό- με βάση το ενδιαφέρον, την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια των λόγων του, τη συνάφεια, τη συγγένεια και την σχετικοποίησή του με τα πνευματικά θέματα που προβάλλει το ιστολόγιό μας. Ευτυχώς, ακόμα και σήμερα, υπάρχουν άρθρα -γνωστών και αγνώστων- που προάγουν την αλήθεια, τις διαχρονικές αξίες και εκείνη την διακριτή λεπτότητα, που προσδίδει στο λόγο το «άλας» της ολοκλήρωσης, τη τελειότητα της λεκτικής αριστείας. Στην εποχή που ζούμε, ο ημερήσιος Τύπος πίπτει, όταν ο ελεύθερος ηλεκτρονικός ανανίπτει. Κάποτε στις εφημερίδες είχαμε τις λεγόμενες «σχολές», που δεν ήταν τίποτ' άλλο από την ίδια δημοσιογραφική γραμμή -γραμμή στο λόγο και την ανάδειξή του- που κατέδειξαν συντάκτες ονόματα, συντάκτες που το ήθος και η συνέπειά τους αναγνωρίστηκε από το αναγνωστικό κοινό. Εφημερίδες -ασχέτως πολιτικής κατεύθυνσης- όπως η «Αυγή», η «Απογευματινή», το «Βήμα», η «Καθημερινή», τα «Νέα, το «Έθνος, ακόμα και η «Εστία, όταν χρησιμοποιούσε ακόμα την καθαρεύουσα. Σήμερα ο ημερήσιος Τύπος δυστυχώς εξέπεσε, τόσο από ανθρώπινο δυναμικό όσο κι από τις «αλήθειες» που κομίζει, κατάντησε περισσότερο δέσμιος και υποχείριο των ιδιοκτητών - «νεροκουβαλητών» του δημοσίου, παρά εκλεκτός και αξιοκρατικός αρωγός στην επιλογή και την ανάδειξη της είδησης. Γιατι συμβαίνει το εξαιρετικά αλλόκοτο, τραγελαφικό, ταυτόχρονα και τραγικό: δεν παρουσιάζεται η πραγματική είδηση, αλλά το κουτσομπολιό, το κους κους, το ηδονοβλεπτικό, το αιμοσταγές, η «δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας» και η λαγνεία του τρόμου! Απέναντι στα νοσηρά αυτά «δημοσιογραφικά σκευάσματα» και σηψαιμικά υποκατάστατα επιλέγουμε -όχι δίκην ρομαντισμού, αλλά χάριν της ανόθευτης φιλαληθείας- άρθρα, που πολλάκις μπορεί να μην συμβαδίζουν με τις ημέτερες απόψεις, αλλά που αναδεικνύουν όμως την συχνά έρπουσα «αγιότητα» του λόγου! Εύχεσθε!




Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος





 «Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ»: «ΑΒΟΛΑ» ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ!



τοῦ Εὐθ. Π. Πέτρου


Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΘΟΤΗΣ ἔχει καταπιεῖ καί τήν ἀλήθεια! Καί δέν ὁμιλοῦμε γιά πολύπλοκες ἐπιστημονικές ἀλήθειες, ἡ τεκμηρίωσις τῶν ὁποίων ἔχει ἀνακοπεῖ ἀπό ἀπαγορεύσεις. Ομιλοῦμε γιά πολύ ἁπλές διαπιστώσεις, ὅπως τό ὅτι στόν κόσμο ὑπάρχουν μόνον δύο φῦλα. Ἡ φράσις αὐτή (“Τhere are only two genders”), γραμμένη στήν μπλούζα ἑνός 12χρονου μαθητῆ στήν Μασσαχουσέττη τῶν ΗΠΑ, ἦταν ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ἀπεβλήθη ἀπό τό σχολεῖό του.


Κάποιοι αἰσθάνονταν «ἄβολα» βλέποντας τήν ὑποστήριξη τῶν καθηγητῶν πού ἐνέκριναν τήν ἀποβολή. Κάποιοι ἄλλοι στό σχολεῖο ἐδήλωναν ὅτι αἰσθάνονταν «ἀνασφάλεια» ἐξ αἰτίας τῆς φράσεως αὐτῆς. Δηλαδή στήν χώρα πού πρώτη υἱοθέτησε ἕνα Σύνταγμα πρότυπο, τό ὁποῖο καθιερώνει τήν ἐλευθερία τοῦ λόγου καί τοῦ φρονήματος, ἡ ἀλήθεια μπορεῖ νά εἶναι «ἄβολη». Μέ ἀποτέλεσμα νά θέλουν νά καταργήσουν τήν ἀλήθεια. Γιά τό πόσο αὐτό μπορεῖ νά εἶναι δημοκρατικό, θά παραθέσουμε τά λόγια τοῦ ἴδιου τοῦ ἀποβληθέντος μαθητοῦ:


«Δέν παραπονιέμαι ὅταν βλέπω παντοῦ σημαῖες καί ἀφίσες γιά διεμφυλικούς στό σχολεῖο. Ξέρετε γιατί; Γιατί οἱ ἄλλοι ἔχουν δικαίωμα στά πιστεύω τους, ὅπως καί ἐγώ. Ἀκόμη καί στήν ἡλικία τῶν 12, ἔχω τίς δικές μου πολιτικές ἀπόψεις καί τό δικαίωμα νά τίς ἐκφράσω. Ἀκόμα καί στό σχολεῖο. Αὐτό τό δικαίωμα ἐλευθερίας τοῦ λόγου ἀναφέρεται στό “Πρῶτο Ἄρθρο τοῦ Συντάγματος”». Τί θά εἶχαν νά ἀπαντήσουν σέ αὐτόν τόν καθαρό λόγο οἱ ἀμύντορες τῆς «πολιτικῆς ὀρθότητος»; Φυσικά καί δέν μποροῦν νά δώσουν ξεκάθαρη ἀπάντηση. Παρά μόνον θά ἀραδιάσουν ἀοριστίες καί θεωρίες περί «ἐλευθεριῶν».


Μόνον πού οἱ δικές τους «ἐλευθερίες» καταπιέζουν τίς πραγματικές ἐλευθερίες τῶν φυσιολογικῶν ἀνθρώπων. Οἱ δικές τους «ἐλευθερίες» ἔρχονται ἀντιμέτωπες μέ τήν ἴδια τήν φύση. Καί ἄν διαφωνοῦν, ἄς ἀπαντήσουν στήν ἐρώτηση, ἄν εἶναι δυνατόν νά γεννηθεῖ ζωή, εἰ μή μόνον ἀπό τά δύο φῦλα πού ἔχει δημιουργήσει ἡ φύσις. Ἴσως νά προτάξουν ὅτι δέν ἀπαιτοῦνται δύο φῦλα γιά νά ἀναπαραχθεῖ ἡ μονοκύτταρος ἀμοιβάδα! Ἄς μᾶς ἐπιτρέψουν νά πιστεύουμε ὅτι ὁ ἀνθρώπινος ὀργανισμός εἶναι –κατά τί τοὐλάχιστον– πλέον προηγμένος ἀπό τήν ἀμοιβάδα. Κανονικά δέν θά ἔπρεπε νά μᾶς ἀπασχολοῦν τέτοια ζητήματα. Δέν θά ἔπρεπε νά ὑπάρχουν δάσκαλοι πού νά ἀντιδροῦν ὅταν ἕνας μαθητής τους ὑποστηρίζει τήν ἀλήθεια.


Έχουν βεβαίως ὑποχρέωση νά διδάσκουν τήν ἀνοχή. Τήν ὁποία ἀπό ὅ,τι φαίνεται, ἐπιδεικνύουν ἔναντι παντός παραλογισμοῦ, ἀλλά ὄχι ἔναντι τῆς ἀληθείας. Ἀπ’ ἐναντίας ἀποβάλλοντας τόν συγκεκριμένο μαθητή ἐπιδεικνύουν ἐμπάθεια. Ἐμπάθεια ἀσύμβατη πρός τίς ἀρχές πάνω στίς ὁποῖες οἰκοδομήθηκαν οἱ Ἡνωμένες Πολιτεῖες τῆς Ἀμερικῆς. Ἐμπάθεια ἀσύμβατη πρός τίς ἀρχές τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος καί τοῦ ρωμαϊκοῦ δικαίου, οἱ ὁποῖες εἶναι οἱ πυλῶνες τοῦ δυτικοῦ κόσμου καί τοῦ δυτικοῦ πολιτισμοῦ.


Εἶναι αὐτές οἱ συμπεριφορές δείγματα τῆς κοινωνικῆς παρακμῆς, ἡ ὁποία πλήττει τίς δυτικές χῶρες. Οἱ δέ πολιτικοί ἡγέτες, οἱ ὁποῖοι ἀκρίτως τίς υἱοθετοῦν, δέν ἀντιλαμβάνονται ὅτι ἡ στάσις τους ἐκτρέφει δύο τάσεις ἐχθρότητος. Ἡ μία προέρχεται ἀπό τήν ἀγανάκτηση τῶν πολιτῶν, οἱ ὁποῖοι τείνουν νά δικαιολογοῦν ἐνέργειες τοῦ Προέδρου Πούτιν περιορίζοντας τήν ὀπτική τους στό γεγονός ὅτι στήν Ρωσσία τό φυσιολογικό ἀντιμετωπίζεται ὡς φυσιολογικό καί ἡ «πολιτική ὀρθότης» ἐξοβελίζεται. Τό ρῆγμα δηλαδή στόν κόσμο μας τό δημιουργοῦν οἱ θιασῶτες τῆς πολιτικῆς ὀρθότητος, χωρίς βεβαίως νά ἀντιλαμβάνονται τί ἀκριβῶς κάνουν.


δευτέρα ἐπίπτωσις ἔχει νά κάνει μέ τήν ριζοσπαστικοποίηση τῶν μουσουλμάνων πού ζοῦν στίς δυτικές χῶρες καί οἱ ὁποῖοι μετά δύο καί τρεῖς γενιές ἀπορρίπτουν τόν τρόπο ζωῆς μας. Ἡ ἐπικράτησις τῆς «πολιτικῆς ὀρθότητός» τους δείχνει ὅτι οἱ κοινωνίες μας εἶναι πλέον κενές ἀληθείας καί πνευματικοῦ περιεχομένου, ὁπότε ὠθοῦνται νά ἀναζητήσουν περιεχόμενο στίς παραδοσιακές δικές τους ἀξίες. Καί ἄς εἶναι ἀκραῖες. Καί ἄς εἶναι πρωτόγονες. Τήν παραδοχή, ὅτι «ὑπάρχουν μόνον δύο φῦλα», δέν τήν κατεδίκασαν ποτέ. *Εκ της εφημερίδας <<Εστίας>> της 5.5.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF