ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

Η ΑΒΑΣΤΑΚΤΗ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑΣ




Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
μοιράσαν δώρα οι οχτροί
κι εμείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
την πέμπτη μέρα


Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
κρατούσαν δίκιο οι οχτροί
κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια
σαν κάθε μέρα


Γιώργος Σκούρτης - Νίκος Ξυλούρης


Δεν είναι έτσι, αν έτσι νομίζετε! Παρακολουθούμε απειλητικά κατάπληκτοι, αν όχι δύσθυμοι ή δυσαρθριτίζοντες την επικράτηση παντός σχεδόν παραλόγου απέναντι στο λογικό, την καθεστοποίηση της διαστροφής ως επαχθούς, πάνδημης και θανατηφόρας νόσου σε ανηλεή, ανάλγητα τσερβέλα.


Αν τύχει και η διαστροφή εγκατασταθεί σε κομματικούς θώκους ή ακόμη και σε πρωθυπουργικές πλατφόρμες, τότε σκεφθείτε τι παράδειγμα-υπόδειγμα προσδίδει! Γιατι η διαστροφή δεν αφορά μόνο την σαρκική αυτοδιαχείριση ή αυτό που τόσο κόσμια, εξευγενισμένα και φλεγματικά αποδίδεται, ως σεξουαλικός «προσανατολισμός»...


Διαστροφή είναι και η αθεϊα, ο ναρκισσισμός, η αυτοδιαφημιζόμενη κόπια ζωής ως σημαία και ως φλάμπουρο, η αμερικανοποίηση του Πολιτικού Ζην, η εισαγωγή ανατροπής των ειωθότων και η μαζική πώληση κούφιου αέρα σε αφελείς κι ανύποπτους λαϊκούς αποδέκτες. Ο κ. Κασσελάκης -γιατί περί αυτού πρόκειται- αποτελεί το ιδανικότερο, ίσως, προφίλ νεοπαραγόμενου πολιτικού «αχυρανθρώπου», που το αμερικάνικο «managment» εισαγάγει και προωθεί στο ελληνικό γίγνεσθαι:


αυτοδηλωμένος κίναιδος, ατελής ως και ημιτελής χειριστής της ελληνικής γλώσσας, ένα σύγχρονο «golden boy» πρώην υπάλληλος της Goldman Sachs., ένας υπερφίαλος και μιντιακός οιηματίας που μαζί με τον «σύντροφό» του θέλει ν' αποκτήσει παιδί, μέσω μιας παρένθετης μητέρας... Ένα χειροποίητο κουτί με πλαστικό και άοσμο περιτύλιγμα!


Εν γένει ο καπιταλιστικός οίστρος ξέρει να παράγει ανθρώπους-προϊόντα, που τα ονομάζουν «projects» και τα ρίχνουν στο χρηματιστήριο της αγοραπωλησίας ψυχών! Πλάθουν το προϊόν με λίγο κινηματογραφικό Ξανθόπουλο για να καταδείξουν την επονείδιστη αυτοδημιουργία του ανδρός, προσθέτουν ολίγη Μακρόνησο για να υπενθυμίσουν το «handmade» της πολιτικής του προέλευσης, πασπαλίζουν με strass επιτυχίες ενός σύγχρονου εφοπλιστή και ολοκληρώνουν με την δεικτικότητα ενός σημερινού gay που μιλάει παντού για ομοφοβία...!


Το ζήτημα βέβαια δεν είναι μόνο ο συγκεκριμένος άνθρωπος, αλλά ποιοι κρύβονται πίσω απ' αυτόν! Και πίσω του κρύβεται ένας συρφετός επίδοξων σωτήρων με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, ένας επιχειρηματικός κόσμος που επενδύει στο νέο κυοφορούμενο «προϊόν» και εσωκομματικοί σταλινικοί «σύντροφοι» έτοιμοι να καρατομήσουν -συντροφικά- τους φραξιονιστές αντιπάλους τους.


Ιδεολογία; Ποια είναι τούτη; Οι χαρακτηρισμοί της δεξιάς και της αριστερής «νύμφης» στην εποχή μας δεν υφίστανται, γιατί πραγματοποιούνται «γάμοι» ετερόκλητων φαινομενικά προσώπων, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι, τα πόσα χρήματα θ' αποκομίσουν μετά τον γάμο!


Τί σχέση μπορεί να έχει αυτό το προκάτ μοντέλο ανθρώπου με τη Ρωμιοσύνη, την ελληνική οικογένεια, την λαογραφική μας ύπαιθρο, τα ιδεώδη και ιδανικά αυτού του λαού, που η Ιστορία του και οι Αγώνες του δεν συνωστίστηκαν ποτέ ανάμεσα στον κιναιδισμό, την ελαφρότητα και το life style; Ασφαλώς καμία. Αλλά, πόσοι νεοέλληνες εξ ημών -των αφελώς προσκυνούντων κάθε νέο «Λευτεράκη»- έχουν ιδανικά και αξίες που άπτονται της συνέχειας της Ιστορίας και της συνέχειας της Παράδοσης;


Λένε, πως οι λαοί έχουν και τους ηγέτες που τους αξίζουν! Κι οι σημερινοί νεοέλληνες ακροβατούν -δυστυχώς- ανάμεσα στην τηλεοπτική οφθαλμοπορνεία, στη δημοσιογραφική εξαθλίωση, στην κοινωνική σήψη, στην οικουμενιστική διαστροφή και στον πολιτικό απόπατο. Οι κυβερνήσεις αποτελούν το «υπηρετικόν προσωπικόν» της Δυτικής Ευρώπης και των Η.Π.Α., που αποτελείται από φιλόδοξες μετρέσες και προσφερόμενους λουστράκους! Ας μην έχουμε αυταπάτες. Οι σημερινοί μεταλλαγμένοι Έλληνες ουσιαστικά δεν ζουν, αλλά συζούν με το αντίχριστο σελοφάν μιας επιδερμικής, παρηκμασμένης και φθαρμένης ετικέτας, μια ζωή, που η χαρά κάθε ηδονής συνυπάρχει με την ανασφάλεια, τη δυσθυμία και τη κατάθλιψη.


Βιώνουμε ομαδικές διαστροφές μιας αρρωστημένης μειοψηφίας ανθρώπων, που προμοτάρουν το νοσηρό, το λοιμώδες και το ανθυγιεινό, που κυλιούνται ουσιαστικά μέσα στο έλος της ασυδοσίας, του εκφυλισμού και της ακολασίας' και το χειρότερο: αισθάνονται και υπερήφανοι για τον ηθικό τους ξεπεσμό και την γενεσιουργική τους αποστασία.


Ο αγαπημένος και πάντα διαχρονικός Φώτης Κόντογλου είχε γράψει σχετικά: «Οι άνθρωποι, αν τους βρίσεις ή λογοφέρεις μαζί τους, ή γράψεις γι' αυτούς κακό, έρχεται ώρα που μπορεί να σου το συχωρέσουν. (Δεν βαριέσαι, αδελφέ, ξέχασέ τα!). Κείνο που δεν θα σου συγχωρέσουνε ποτέ και για το οποίο θα σε μισήσουνε, είναι να ζεις κατά τέτοιον τρόπο, που να ντρέπονται εκείνοι για τη δική τους τη ζωή, νά 'ναι η ζωή σου σαν ένας έλεγχος της δικής τους»!


Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

1 σχόλιο:

Print Friendly and PDF