ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

MILLIE FONTANA: ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΔΥΟ ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΥΤΟ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΕ ΝΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΑ ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΩ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



Το όνομά μου είναι Millie. Είμαι 23 ετών. Είμαι από τη Μελβούρνη. Έχω λεσβίες γονείς και μεγάλωσα άθεη και δεν έχω θρησκευτικές πεποιθήσεις. Όταν οι άνθρωποι κοιτάζουν τα παιδιά των ομοφυλόφιλων, η εσφαλμένη αντίληψη είναι αμέσως ότι είμαστε αγαπημένοι και ότι πρέπει να είμαστε σταθεροί και ευτυχισμένοι. Και ο λόγος για αυτό είναι ότι οι ομοφυλόφιλοι προωθούν αυτή την ιδεολογία ότι «η αγάπη είναι αγάπη» και ότι στην πραγματικότητα δεν χρειαζόμαστε καθόλου βιολογικές ρίζες για να είμαστε γονείς καλά και να είμαστε καλά προσαρμοσμένοι και ευτυχισμένοι.


Αυτό ήταν λάθος για μένα και για πολλούς άλλους. Και η προώθηση αυτής της ιδεολογίας έχει καταστήσει δύσκολο για τους ανθρώπους στη θέση μου να βγουν μπροστά και να πουν τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από κλειστές πόρτες για εμάς.


Το ψέμα μας επηρεάζει με τόσους πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Δεν είμαστε ευπρόσδεκτοι να βγούμε μπροστά και, ξέρετε, ειρωνικά, να «βγούμε» για το ποιοι είμαστε και να πούμε ότι δεν υποστηρίζουμε αυτή την «ισότητα γάμου». Αντιμετωπίζουμε την απόρριψη. Αντιμετωπίζουμε –θα έλεγα μάλιστα – δαιμονοποίηση, όσον αφορά ορισμένους από εμάς, και είναι συγκλονιστικό το γεγονός ότι αυτή η μειονότητα έχει φτάσει στο σημείο να μας σπρώχνει προς τα κάτω ως μια μειονότητα της νέας εποχής που έρχεται.


Η αλήθεια είναι ότι μεγαλώνοντας με δύο μητέρες με ανάγκασε να μπερδευτώ σχετικά με το ποια ήμουν και πού ταιριάζω στο σχέδιο του κόσμου. Και έγινε όλο και πιο εμφανές μόλις πήγα στο σχολείο. Θα έβλεπες κάθε άλλο παιδί να αγκαλιάζει αυτό που είναι την Ημέρα της Μητέρας και του Πατέρα. Χαίρονταν και γιόρταζαν με τους γονείς τους και τα μέλη της οικογένειάς τους, και εκεί καθόμουν πίσω και αναρωτιόμουν τι συμβαίνει με μένα και γιατί δεν έχω αυτή τη σύνδεση με τον πατέρα μου. Ήταν τόσο κακός άνθρωπος που αυτό δεν μπορούσε να διευκολυνθεί για μένα;


Και αυτό είναι επιζήμιο. Και όσο περνούσε ο καιρός και τα ψέματα συνεχίζονταν, ξέρεις, «Δεν έχεις πατέρα»... Πολλές διαφορετικές παραλλαγές του τύπου «Δεν έχεις πατέρα» και «Δεν επιτρέπεται να δεις τον πατέρα σου» και «Έχεις άλλη μητέρα», λες και αυτή η δήλωση ήταν αρκετή για να κρύψει τα συναισθήματα μέσα μου και να μου προσφέρει σταθερότητα. Και η πραγματικότητα είναι ότι απλά δεν ήταν αρκετό.


Και ως αποτέλεσμα αυτού, από μόνο του, υπέφερα ενοχές, γιατί ποιος ήμουν εγώ για να απορρίψω αυτόν τον άλλο γονέα; Και, θεέ μου, αν είναι πραγματικά αυτό που υποτίθεται ότι με εκπληρώνει, πόσο φρικτό πρέπει να είμαι για να απορρίψω αυτή την ιδέα; Είναι πραγματικά πολύ διεστραμμένο και λυπηρό γιατί, παρόλο που η πρόθεσή μου δεν ήταν ποτέ να βλάψω κανέναν που μιλούσε για τις εμπειρίες μου, είχε ένα κυματιστό αποτέλεσμα και αισθάνομαι ένοχος γι 'αυτό. Παρόλο που στέκομαι εδώ με πλήρη πεποίθηση σε αυτά που λέω, η ενοχή εξακολουθεί να αιωρείται πάνω μου, επειδή δεν θέλω να πληγώσω τους ανθρώπους που αγαπώ.


Θέλω να μιλήσω για την ομοφοβία. Νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι η ομοφυλοφιλική κοινότητα έχει γυρίσει και προσπάθησε να εξισώσει την ομοφοβία με τον ρατσισμό. Νομίζω ότι αυτή είναι μια αηδιαστικά ανακριβής σύγκριση. Όπως μόλις ακούσαμε από ανθρώπους της Κλεμμένης Γενιάς και τι πραγματικά σημαίνει να υφίστασαι διακρίσεις με βάση το χρώμα σου.


Και πάλι, είναι ειρωνικό από μόνο του, διότι από την άλλη πλευρά του φράχτη όπου υποστηρίζουμε τον παραδοσιακό γάμο, κάναμε τη σύγκριση και είπαμε, λοιπόν, περιμένετε, ίσως η στέρηση ενός παιδιού από τη μητέρα ή τον πατέρα του θα μπορούσε να θεωρηθεί παρόμοια με μια κλεμμένη γενιά. αν και πουθενά δεν είναι τόσο τρομακτικό, παρόμοιο. Και ποιοι είναι αυτοί που θα το πουν αυτό για οποιονδήποτε, και θα πάρουν αυτή την απόφαση για οποιονδήποτε; Δεν μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και αμέσως βλέπεις ότι κάποιος είναι ομοφυλόφιλος. Το να είσαι έγχρωμος είναι γραμμένο σε όλο το σώμα ενός ατόμου για όλη του τη ζωή.


Θέλω να μιλήσω για τις σχέσεις υιοθεσίας, όπου ένα παιδί μπαίνει σε ένα σπίτι. Αυτή είναι η σύλληψη που διευκολύνεται από τον δότη. Σε περιπτώσεις υιοθεσίας, τα παιδιά ακολουθούν τις εμπειρίες τους με κάποια αποδοχή. Προέρχονται από το γεγονός ότι βρίσκονται ήδη σε μια τρομακτική κατάσταση. Έχουν χάσει τα πάντα για να είναι μέρος της οικογένειας κάποιου άλλου και οι θετοί γονείς επιλέγουν να προσπαθήσουν να το διορθώσουν – μια ήδη φρικτή κατάσταση για ένα παιδί – κάτι που είναι όμορφο από μόνο του. Και δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με ανθρώπους οποιουδήποτε φύλου που επιλέγουν να πάρουν και να αγαπήσουν ένα παιδί.


Ωστόσο, όταν πρόκειται για τη σύλληψη δότη και την αναγκαστική απομάκρυνση ενός βιολογικού γονέα, αυτή είναι μια σκόπιμη επιλογή για να μας στερήσει κάτι που εγγενώς ποθούμε. Και δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή που κοίταξα πίσω και σκέφτηκα ότι δεν λαχταρούσα αυτή την ανδρική σταθερότητα και αυτόν τον πατέρα στη ζωή μου.


Όταν ήμουν στην ηλικία των 11 ετών, ήμουν τελικά σε θέση να γνωρίσω τον πατέρα μου και ήταν μια από τις πιο ευτυχισμένες μέρες της ζωής μου. Ένιωσα σταθερή και γαλήνια για πρώτη ίσως φορά στην παιδική μου ηλικία, είδα το μέλλον μου, είδα την κληρονομιά μου, είδα την άλλη μου οικογένεια. Και υπήρχε κάτι που είμαι τόσο ευγνώμων που μου δόθηκε σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή στην εξέλιξή μου. Και δεν μπορώ να πιστέψω ότι οι ΛΟΑΤ προσπαθούν να προωθήσουν μια ατζέντα που λέει ότι τα συναισθήματά μου δεν ήταν σημαντικά και αυτό που χρειαζόμουν για να συνεχίσω ως υγιές άτομο δεν είναι κάτι... Συγνώμη...


Είναι σχεδόν γελοίο γιατί όταν το κοιτάζουμε – αφήνουμε στην άκρη την πολιτική ορθότητα όπως είπε η Katy – και το βλέπουμε για αυτό που είναι, που είναι: οι ανάγκες του παιδιού έναντι της επιθυμίας των ενηλίκων. Η σχέση κάποιου πρέπει πάντα να γίνεται σεβαστή – είτε είναι ομοφυλόφιλη είτε ετεροφυλόφιλη – αλλά όταν πρόκειται για γάμο και πόσο στενά συνυφασμένος είναι ο γάμος με την αναπαραγωγή των παιδιών, δεν μπορούμε να πούμε «ναι» στον ομοφυλοφιλικό γάμο χωρίς να ακυρώσουμε το δικαίωμα ενός παιδιού και στα δύο φύλα.


Πιστεύω ότι είναι πολύ επικίνδυνο να προωθείται η ιδέα ότι είναι αποδεκτό να επιβάλλεται σε ένα παιδί. Και όχι, δεν θα αποδειχθεί ότι όλα τα παιδιά έχουν αυτά τα θέματα, αλλά στην πραγματικότητα πολλοί από εμάς είμαστε πολύ φοβισμένοι για να μιλήσουμε, επειδή αυτό που διακυβεύεται είναι η οικογένεια, ο τρόπος ζωής μας, οι φίλοι μας. Θεωρούμαστε μεροληπτικοί ή ομοφοβικοί, τις περισσότερες φορές επειδή βγαίνουμε ενάντια στην ατζέντα των ΛΟΑΤ.


Αν λέγαμε ναι στην «ισότητα του γάμου», κανείς δεν θα θεωρούσε τη μητέρα μου υπεύθυνη για την ευημερία μου, γιατί αυτό θα ήταν μια πράξη διάκρισης. Και αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε. Αν πούμε ναι σε αυτό τώρα, ενώ είμαστε απροετοίμαστοι – δεν γνωρίζουμε αρκετά για τις επιπτώσεις του ομοφυλοφιλικού γάμου – αλλά αν πούμε «ναι» τώρα, ακυρώνουμε την πιθανότητα ότι μπορεί να μην είναι το καλύτερο πράγμα για ένα παιδί.


Και στην πραγματικότητα, στον Καναδά, είναι παράνομο να το λέμε αυτό. Στο πιστοποιητικό γέννησής σας, είστε νόμιμος γονέας. Δεν είστε βιολογικός γονέας και οι κηδεμόνες κηδεμονίας τοποθετούνται στο πιστοποιητικό γέννησης. Δεν είναι πλέον ένα ιστορικό ντοκουμέντο για ένα παιδί. Λέγεται με πρόθεση: «Σκοπεύω να γίνω γονιός αυτού του παιδιού».


Και αυτό που δίνει ο νόμος μπορεί να το αφαιρέσει. Οι διακρίσεις λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη στον Καναδά. Μπορείτε να αφαιρέσετε τα παιδιά σας για την προώθηση μιας παραδοσιακής ιδεολογίας. Δεν πρόκειται μόνο για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά και για τη θρησκευτική ελευθερία και την προσωπική αυτονομία που ενδέχεται να διακυβεύονται εάν ακολουθήσουμε τον δρόμο που έχει ακολουθήσει ο Καναδάς.


Πιστεύω ότι ο αναγκαστικός και σκόπιμος χωρισμός ενός παιδιού από έναν βιολογικό γονέα χωρίς βάσιμο λόγο όσον αφορά την ευημερία είναι μια μορφή παιδικής κακοποίησης και ότι κάθε είδους βιολογική σύνδεση, εφόσον δεν είναι επιβλαβής για το παιδί, θα πρέπει να διευκολύνεται όπου είναι δυνατόν.


Εάν παρακολουθείτε αυτό ή ακούτε αυτό και είστε παιδί της κατάστασής μου, σας ενθαρρύνω να βγείτε μπροστά και να μοιραστείτε την ιστορία σας, γιατί στην πραγματικότητα, πρέπει να είναι εντάξει για εμάς να μην είμαστε εντάξει ως παιδιά. Και αν πούμε «ναι» και φοβόμαστε ότι θα θεωρηθούμε ομοφοβικοί, κάνουμε πιο δύσκολο για τις μελλοντικές γενιές να πουν ότι δεν είναι εντάξει. Αυτό δεν είναι ισότητα για τα παιδιά. Αυτή είναι η ισότητα για τους ενήλικες.


Και ο ίδιος ο όρος «ισότητα γάμου» στην πραγματικότητα με προσβάλλει, επειδή κανείς δεν σκέφτεται τη συνέπεια στην άλλη πλευρά του νομίσματος: τι προκύπτει από αυτή την ένωση. Και αυτό που βγαίνει από αυτή την ένωση είμαστε εμείς. Η Αυστραλία απλά δεν είναι έτοιμη να εξετάσει το ενδεχόμενο γάμου ομοφυλοφίλων και η πίεση από οποιαδήποτε άλλη χώρα δεν θα πρέπει να αποτελεί έγκυρη δικαιολογία για την αλλαγή των ήδη αρκετά προοδευτικών νόμων ισότητας. Οι ομοφυλόφιλοι σε αυτή τη χώρα είναι τυχεροί. Έχουμε ισότητα.


Χρειάζεται όμως να τους δώσουμε και γάμο; Η απάντηση, κατά τη γνώμη μου, είναι όχι. Και μέχρι να υπάρξει οποιαδήποτε πρόταση νομοθεσίας που ίσως υποδηλώνει ότι τα παιδιά έχουν δικαιώματα, δεν νομίζω ότι πρέπει να το εξετάσουμε. Πιστεύω ότι είναι προσβολή για τα παιδιά αν το εξετάσουμε αυτό όπως είναι τώρα. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.



Them Before Us | Children's Needs Before Adults' Desires


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF