῾Η Τροφή καί ἡ Τρυφή τῆς ᾿Εκκλησίας
Τό ῎Εργο τοῦ Θεοῦ καί ἡ Διακονία τῆς Θεοτόκου
᾿Αγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί μου·
Τὸ ῎Εργο, τὸ ὁποῖο ἔδωσε ὁ Θεὸς Πατέρας στὸν Υἱό Του, ἀρχίζει σήμερα, μὲ τὴν συνεργία τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος καὶ τὴν Διακονία τῆς Θεοτόκου. Σήμερα, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ γίνεται ῎Ανθρωπος, προκειμένου νὰ μᾶς λυτρώση ἀπὸ τὴν «ἐξουσίαν τοῦ σκότους» καὶ νὰ μᾶς «μεταστήσῃ εἰς τὴν Βασιλείαν» Αὐτοῦ· νὰ μᾶς μεταβιβάση «ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν Ζωήν»· νὰ μᾶς χαρίση τὴν «᾿Απολύτρωσιν διὰ τοῦ Αἵματος Αὐτοῦ». Ως Μέγας Προφήτης, ὡς Μέγας ᾿Αρχιερεὺς καὶ ὡς Μέγας Βασιλεύς, ὁ Χριστός μας «ἐτελείωσε» τὸ ἕνα καὶ ἑνιαῖο καὶ ἀδιαίρετο «῎Εργον, ὅ δέδωκεν Αὐτῷ, ἵνα ποιήσῃ» ὁ Θεὸς Πατέρας· ὡς Προφήτης μᾶς ἐφώτισε μὲ τὰ «ρήματα», τὰ ὁποῖα Τοῦ «ἔδωσεν» ὁ Πατέρας γιὰ νὰ μᾶς «δώση»· ὡς ᾿Αρχιερεύς, προσέφερε τὴν Μεγάλη Θυσία ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ, ἀντὶ ἡμῶν καὶ ὑπὲρ ἡμῶν, ὡς Αἰώνιος δὲ ᾿Αρχιερεὺς ἐξακολουθεῖ νὰ μεσιτεύη πρὸς τὸν Πατέρα «ὑπὲρ ἡμῶν»· καὶ τέλος, ὡς Βασιλεύς, καθυπέταξε τὴν ἁμαρτία, τὸν διάβολο καὶ τὸν θάνατο στὴν χαριτωμένη καὶ ἁγιασμένη θέλησι τοῦ ᾿Ανθρώπου.
᾿Αδελφοί μου Φιλόχριστοι·
Σήμερα, ἑορτάζομε τὴν «Αὐγὴν τῆς Μυστικῆς ῾Ημέρας», δηλαδὴ τῆς αἰώνιας Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, διὰ μέσου τῆς ῾Υπερευλογημένης Θεοτόκου.῾Ο Κύριός μας ἀρχίζει τὸ ῎Εργο Του γιὰ τὴν ἀνακαίνισι τοῦ κόσμου, εὑρισκόμενος στὶς ἀγκάλες τῆς Μητρός Του... ῾Η Εἰκόνα αὐτὴ δὲν ὑπογραμμίζει μόνο τί μᾶς ἔδωσε ὁ Θεός, δηλαδὴ τὸν Μονογενῆ Υἱό Του, ἀλλὰ καὶ τί ἐμεῖς,ὡς ἄνθρωποι εὐγνώμονες, προσφέραμε στὸν Κύριό μας γιὰ νὰ ἐπιτελέση τὸ ῎Εργο Του. Πολὺ χαρακτηριστικὰ ἔχει γραφῆ, ὅτι στὸ «οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν Υἱὸν Αὐτοῦ τὸν Μονογενῆ ἔδωκεν...», ἡ ᾿Εκκλησία δίδει μία ἀντίστοιχη ἀπάντησι: «῾Ο κόσμος τόσο πολὺ ἀγάπησε τὸν Θεό, ὥστε Τοῦ ἔδωσε Αὐτὴν ποὺ ἡ ὀμορφιὰ καὶ ἡ καθαρότητά Της ἀποκαλύπτει τὸ βαθύτερο νόημα καὶ περιεχόμενο τοῦ κόσμου». ῾Η Εἰκόνα αὐτή, τῆς Μητέρας καὶ τοῦ Παιδίου, μᾶς δίνει μιὰν αὐθεντικὴ Εἰκόνα τοῦ ᾿Αληθινοῦ Κόσμου, τῆς ᾿Αληθινῆς Ζωῆς, τοῦ ᾿Αληθινοῦ ᾿Ανθρώπου· μᾶς εὐαγγελίζεται τὸ μοναδικὸ ἱστορικὸ Γεγονός: ἡ Αἰώνια ᾿Αγάπη τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν Κόσμο καὶ ἡ Αἰώνια ᾿Αγάπη τοῦ Κόσμου γιὰ τὸν Θεὸ ἑνώνονται καὶ ἀποκορυφώνονται σὲ ἕναν ὑπερφυσικὸ ᾿Εναγκαλισμό. ῎Ετσι, στὸ Πρόσωπο τῆς Παρθένου μᾶς ἀποκαλύπτεται τὸ θεϊκὸ βάθος, ἡ ὀμορφιά, ἡ σοφία καὶ τὸ φῶς τοῦ κόσμου, ὅταν αὐτὰ ἐπανενώνονται ἀγαπητικὰ μὲ τὸν Κτίστη τους.
᾿Αγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί μου·
Οἱ ῞Αγιοι μᾶς λέγουν, ὅτι ὁ Θεὸς «καθὼς ἐφύτευσεν εἰς τὸν ἐπίγειον Παράδεισον τὸ Δένδρον τῆς Ζωῆς, ἔτσι ἐφύτευσε καὶ εἰς τὸν Παράδεισον τῆς ᾿Εκκλησίας ἄλλο ἕνα Δένδρον Ζωῆς, ἀσυγκρίτως τιμιώτερον, τὸ ῾Οποῖον εἶναι τὸ Μυστήριον τῆς Θείας Εὐχαριστίας». Η Θεόνυμφος Δέσποινα ἔφερε ἐντὸς Αὐτῆς τὸν «῎Αρτον τῆς Ζωῆς», τὸ Καινὸν Δένδρον τῆς Ζωῆς, τὸν Κύριό μας ᾿Ιησοῦ Χριστό, τὴν Τροφὴ καὶ Τρυφὴ τῶν εὐσεβῶν. Γιὰ τὸν λόγο αὐτό,ἡ ᾿Εκκλησία μας χαιρετίζει καθημερινῶς τὴν Θεοτόκο καὶ Μητέρα τοῦ Φωτός: «Χαῖρε Τρυφῆς ῾Αγίας Διάκονε!», Χαῖρε, Διάκονε τῆς ῾Αγίας Τρυφῆς, τοῦ ῾Ιεροῦ Εὐχαριστιακοῦ – Συμποσίου, τῆς θεοποιοῦ Κοινωνίας μας μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα, διὰ τοῦ Υἱοῦ, ἐν ῾Αγίῳ Πνεύματι. Τὸ ῎Εργο τοῦ Σωτῆρος μας συνεχίζεται διὰ μέσου τῆς ᾿Εκκλησίας, ἡ ῾Οποία ποιμαίνει Προφητεύουσα, ῾Ιερατεύουσα καὶ Βασιλεύουσα... Καὶ ἡ ῎Αχραντος Δέσποινα συνεχίζει νὰ διακονῆ στὸ ῎Εργο αὐτό, φέρουσα στὴν μητρική Της ᾿Αγκάλη τὴν ᾿Εκκλησία, τὸν Κόσμο, τὴν Κτίσι, στὴν προοπτικὴ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως ἐν τῇ ἀκτίστῳ ᾿Αγάπῃ τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, Αμήν! †
Μητροπολίτης Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανός Β'
της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου