ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΕΛΕΩ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΙΕΒΟΥ




Ο Βιτάλι Ντρουζιούκ πάνω από 19 χρόνια ήταν ηγούμενος της ενορίας, αλλά η συμμετοχή στη «Τοπική Σύνοδο», του κόστισε απαγόρευση στο υπουργείο και το ναό!...


Ενώ στο Κίεβο ο «κληρικός» του Πατριαρχείου του Κιέβου (ΠK) «πρωθιερέας» Βιτάλι Ντρουζιούκ υποστήριζε τον «Πατριάρχη του Κιέβου και Πάσης Ρους-Ουκρανίας» Φιλάρετο Ντενισένκο στη «Τοπική Σύνοδο» του Πατριαρχείου Κιέβου, στο Ρίβνε κατέλαβε την εκκλησία του, ανέφερε η ηλεκτρονική έκδοση ''Pibhe Behiphe''.


Για την έναρξη της κατάληψης, ο Ντρουζιούκ thn έμαθε ακόμα στο Κίεβο και αμέσως δημοσίευσε στη σελίδα του στο Facebook, βίντεο κάλεσμα στις τοπικές αρχές και το ποίμνιό του να προστατέψουν το ναό και, αν χρειαστεί, να καλέσουν την αστυνομία.


«Είμαι στον αέρα από τον Πατριαρχικό Καθεδρικό ναό του Αγίου Βλαδίμηρου στο Κίεβο. Η συνείδησή μου με κάλεσε εδώ σήμερα για να υποστηρίξω τον Πατριάρχη Φιλάρετο στον αγώνα του για την αξιοπρέπεια της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ενώ πραγματοποιείται η Σύνοδος, γίνεται κατάληψη επιδρομέων, αγαπητοί αδελφοί και αδελφές, του ναού μας. Δηλαδή, ήρθαν κάποιοι ιερείς και λένε ότι αυτός είναι ο ναός τους, – απευθύνθηκε ο "ιερέας" στους ενορίτες του. – Ως εκ τούτου, όποιος μπορεί, σας καλώ ορμάτε! Τρέξτε στο ναό και ρωτήστε. 


Και αν είναι αξιοπρεπείς άνθρωποι, να μην καλέσετε αστυνομία. Αλλά αν αυτό συμβαίνει άγρια, παρακαλώ, καλέστε την αστυνομία, υπερασπιστείτε τον ναό μας. <...> Προς το παρόν είμαστε αναγκασμένοι να μείνουμε προσωρινά στο Πατριαρχείο του Κιέβου, επειδή υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, όπως λέει ο Πατριάρχης Φιλάρετος».


Ο «κληρικός» παρακάλεσε τον επικεφαλή της Κρατικής Διοίκησης της Περιφέρειας Ρίβνε, Αλεξέι Μουλιαρένκο, να καλέσει τον «Αρχιεπίσκοπο» της PCU (Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, μην κανονική), τον Ιλαρίωνα Πρότσικ, και να πει ότι «οι αξιοπρεπείς άνθρωποι, ειδικά κληρικοί, δεν ενεργούν έτσι». Ωστόσο, ο «δεσπότης» Ιλαρίωνας δεν άκουσε τον «ιερέα» του.


«Μίλησα με τον αρχιεπίσκοπο της PCU Ιλαρίωνα και του εξήγησα, ότι η κοινότητά μου δεν ανήκει στην PCU. Ωστόσο, με έβρισε και με αντιμετώπιζε άσχημα. Είπε, ότι με απαγορεύσει τη διακονία. Παρόλο που δεν έχει το δικαίωμα να το κάνει αυτό, επειδή δεν υπάγομαι σ’ αυτόν, αλλά στο Πατριαρχείο Κιέβου», – δήλωσε αργότερα ο Ντρουζιούκ στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Ρίβνε Vechіrne».


Σύμφωνα με τον ίδιο, ήθελαν να μεταφέρουν την ενορία «με πονηριά από το Πατριαρχείο του Κιέβου στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (PCU)», ενώ τον ίδιο τον κληρικό πίεζαν για 2 εβδομάδες. «Ωστόσο, οι ενορίτες μου και εγώ σεβόμαστε και υποστηρίζουμε σε μεγάλο βαθμό τον Πατριάρχη Φιλάρετο. Λυπούμαστε πολύ για το γεγονός ότι ανοιχτά χύνεται βρωμιά εναντίον ατόμου, στο οποίο οφείλουμε την ουκρανική εκκλησία. 


Θεωρώ αγριάδες όλες τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Επιφάνιου και του περιβάλλοντος του, στις οποίες λένε, ότι ο Φιλάρετος έχει τρελαθεί. <...> Οι ενορίτες της εκκλησίας μας είναι σοκαρισμένοι από αυτό που συνέβη, επειδή ανήκουμε στο Πατριαρχείο Κιέβου, αλλά η PCU είναι αδιάφορη. Επιπλέον, έβαλαν φρουρά από το «Δεξιό τομέα» γύρω από την εκκλησία, που εμείς και οι ενορίτες οικοδομούμε για τόσο πολύ καιρό», – δήλωσε ο Βιτάλι Ντρουζιούκ.


Και πρόσθεσε ότι με εντολή του «αρχιεπισκόπου» Ιλαρίωνα, οι επιδρομείς ήρθαν στον επίτροπο, πήραν τα κλειδιά και αντικατέστησαν παράνομα τις κλειδαριές, και οι «ξένοι» επιτέθηκαν στους ενορίτες και τη χορωδία.


Στις 20 Ιουνίου 2019 στο Κίεβο, ο Φιλάρετος πραγματοποίησε τη «Τοπική Σύνοδο» του Πατριαρχείου Κιέβου, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τη διάλυση του UOC-KP (ΟΟΕ Πατριαρχείου Κιέβου) και ότι τώρα υπάρχουν τρεις εκκλησίες στην Ουκρανία: UOC, PCU και το Πατριαρχείο Κιέβου.


Στην Απόφαση της «Τοπικής Συνόδου» τονίζεται επίσης, ότι στο Πατριαρχείο του Κιέβου ανήκουν στην πραγματικότητα τα περιουσιακά στοιχεία της PCU: Καθεδρικός ναός της PCU του Αγίου Μιχαήλ, καθώς και η Θεολογική Ακαδημία, η οποία στεγάζει την κατοικία του Επιφάνιου και «όλες επισκοπές, μοναστήρια, θρησκευτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, αδελφότητες, αποστολές που έχουν καταχωρηθεί από τα κρατικά όργανα, ως θρησκευτικές οργανώσεις του Πατριαρχείου Κιέβου (ΠΚ)».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF