ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 4 Ιουνίου 2022

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΒΑΣΑΝΙΖΑΝ ΟΙ ΤΥΨΕΙΣ

 




Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς: «Μεθ' ημών ο Θεός», εκδόσεις «Ορθόδοξη Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 23-26.
(132 αξιόπιστα θαυμαστά ιστορικά γεγονότα που επιμαρτυρούν πως ο Θεός ενεργεί, με άπειρους τρόπους, για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους).
Η μετάφραση από τα σερβικά έγινε από το ζεύγος Νράγκαν και Ευαγγελία Σαραμάντιτς.
«Οι ιστορίες που δημοσιεύονται στο βιβλίο μας είναι μόνον ένα δεμάτι σταριών από το ανθρώπινο χωράφι της ζωής. Κάποιες από αυτές τις ακούσαμε εξ ιδίων και άλλες τις πληροφορηθήκαμε μέσω τρίτων ατόμων. Δημοσιεύουμε όμως μόνον εκείνες που είναι χαρακτηριστικές και αξιόπιστες.
Μερικές είναι σχεδόν ίδιες με τα θαύματα της Αγίας Γραφής, ενώ άλλες παρουσιάζουν ομοιότητα με θαύματα που έχουν καταγραφεί σε παλαιότερες εποχές στην εκκλησιαστική μας παράδοση. Η Αγία Γραφή και η εκκλησιαστική μας παράδοση αποτελούν τα πλέον καταλληλότερα μέσα για την ερμηνεία αυτών των θαυμάσιων γεγονότων, που συνέβησαν στον κόσμο και επηρέασαν τις ανθρώπινες ζωές. Αποτελούν οδηγό για όποιον προσπαθήσει να τα εκτιμήσει, οδηγό που μειώνει την πιθανότητα της πνευματικής πλάνης.
Συμβάλλουν στη διάκριση της αλήθειας από την πλάνη, του φωτός από το σκοτάδι και της πραγματικότητας από τα σύμβολα. Ποιό όμως είναι το συμπέρασμα το οποίο συνάγεται από τέτοιου είδους βιώματα; Πιθανόν είναι μόνον ένα και μοναδικό: Ο Θεός είναι Αυτός που οδηγεί τον κόσμο και κυβερνά την κάθε ανθρώπινη ζωή. Ο Θεός ενεργεί με άπειρους τρόπους για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους.
Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς με το βιβλίο του «Εμμανουήλ» αποδεικνύει την αγάπη του για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των ιστοριών είναι ένα: πως ο Θεός είναι δίπλα μας και αόρατα κινεί τα νήματα της ζωής όλων μας. Υπάρχει το πνευματικό βασίλειο, το βασίλειο του Θεού, το οποίο είναι γεμάτο από τις ψυχές των Δικαίων. Υπάρχει μόνον ένας νόμος, ο νόμος της Δικαιοσύνης του Θεού, ο νόμος της ηθικής. Οτιδήποτε άλλο ονομάζεται νόμος, είναι σκιά και σύμβολο αυτού του μεγάλου και αιώνιου νόμου του Θεού. Με λίγα λόγια, εμείς οι ταξιδιώτες αυτού του κόσμου δεν είμαστε μόνοι στον δρόμο μας. Μαζί μας είναι ο Θεός και όλος ο ουράνιος στρατός. Εμμανουήλ: «Μεθ' ημών ο Θεός»: Μαζί μας είναι ο Κύριος».
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.






ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: «ΜΕΘ' ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ» ΜΕΡΟΣ 3ον




10. Η αληθινή μαρτυρία για τον δολοφόνο τον οποίο βασάνιζαν οι τύψεις



Το 1914 στη Μόσχα στην δεύτερη περιφέρεια του Νιασνίσκι εμφανίστηκε στο Διευθυντή της αστυνομίας ένας νέος άνθρωπος με το όνομα Ε. Π. Βασίλιεβ, λέγοντας πως έχει κάτι να δηλώσει.


Όταν ο Διευθυντής τον δέχτηκε του ομολόγησε ότι πριν από ενάμιση χρόνο, στο δάσος έσφαξε με μαχαίρι έναν άγνωστο άνθρωπο. Βλέποντας τα ακριβά του ρούχα και το παρουσιαστικό του, νόμισε ότι ήταν πλούσιος. Όταν όμως τον σκότωσε και τον έψαξε, βρήκε πάνω του μόνο δεκαοκτώ ρούβλια.


Τις πρώτες μέρες μετά το έγκλημα ο φονιάς δεν αισθανόταν καμία ενοχή. Στη συνέχεια όμως όλο και περισσότερο άρχισαν να τον βασανίζουν οι τύψεις. Και δεν ήταν μόνο αυτό, στη συνέχεια το πνεύμα του σκοτωμένου ανθρώπου, του εμφανιζόταν τις νύχτες στον ύπνο του και δεν τον άφηνε σε ησυχία.


Έτσι γι' αυτό το λόγο ήρθε στον Διευθυντή της αστυνομίας για να του πει ότι δεν μπορεί να αντέξει άλλο αυτό το βασανιστήριο και γι' αυτό το λόγο ομολογεί την πράξη του.


11. Η αξιόπιστη μαρτυρία της γερόντισσας και οι τρεις σημαντικότερες προσευχές


Η ηλικιωμένη μοναχή Στεφανία από το μοναστήρι του Αγίου Στέφανου κοντά στην Αχρίδα -η οποία τώρα είναι ογδόντα χρονών- διηγείται:


<<Πέρυσι την ημέρα της γιορτής του Αγίου Εράσμου (2 Ιουνίου με το παλαιό ημερολόγιο) ήμουν στο μοναστήρι του Αγίου και πρόσφερα όση βοήθεια μπορούσα. Όταν οι προσκυνητές έφυγαν, έμεινα να διανυκτερεύσω και να ξεκουραστώ.


Την νύχτα στον ύπνο μου παρουσιάστηκαν δύο άνθρωποι και στάθηκαν δίπλα μου. Κατάλαβα πως ο ένας από τους δύο, ο οποίος ήταν ντυμένος ως επίσκοπος, ήταν ο Άγιος Έρασμος.


Του είπα ότι είμαι κουρασμένη και ότι έπρεπε να ξαπλώσω. Τότε αυτός είπε: <<και τί προσευχές διαβάζεις;>> Εγώ του απάντησα, ότι είμαι αγράμματη και ηλικιωμένη και ότι προσεύχομαι στον Θεό, όπως ξέρω, με τον δικό μου τρόπο.


Τότε αυτός είπε: <<Είναι καλό να διαβάζεις όσο πιο συχνά μπορείς' το <<Πάτερ ημών>>, το <<Θεοτόκε Παρθένε>>, και το <<Πιστεύω>>...>> Στη συνέχεια με πλησίασε και εγώ τότε άρχισα να λέω το <<Πάτερ ημών>> ενώ οι άλλοι δύο το επαναλάμβαναν αργά.


Έπειτα είπα το <<Παναγία Παρθένε>>, ενώ οι άλλοι δύο πάλι το επανέλαβαν. <<Έλα τώρα διάβασε και το <<Πιστεύω>>, μου είπε ο πιο ηλικιωμένος. Εγώ ξεκίνησα, αλλά επειδή δεν το ήξερα και τόσο καλά, οι άλλοι δύο με βοηθούσαν με δυνατή φωνή.


Τότε, για ακόμη μια φορά μου είπανε να διαβάζω αυτές τις τρεις προσευχές κάθε μέρα και εξαφανίστηκαν. Ξύπνησα και έκανα τον σταυρό μου. Από τότε διαβάζω αυτές τις τρεις προσευχές κάθε μέρα.


12. Η αξιόπιστη μαρτυρία ενός ανθρώπου που ήταν αιρετικός


<<Μπήκα στην αίρεση των Ευαγγελιστών>>, μας λέει ένας μάστορας από την Μπράτσκα της Σερβίας. <<Δεν σκόπευα ποτέ να επιστρέψω στην ορθόδοξη εκκλησία. Ήμουν απόλυτα προσηλωμένος στην προσευχή για την σωτηρία μου και ο καλός και μακάριος Θεός, μου έδειξε με ένα θαυμάσιο όνειρο που βρίσκεται η Αλήθεια.


Ονειρεύτηκα ότι βρισκόμουν σε ένα λιβάδι. Στο λιβάδι αυτό δεν είδα να υπάρχη κάποιο ζωντανό ον. Είδα μόνον πολλά καζάνια τοποθετημένα στα αριστερά και στα δεξιά, το ένα δίπλα στο άλλο.


Ξαφνικά βρέθηκα στο τελευταίο καζάνι από την αριστερή πλευρά, και είδα να στέκεται ο συγχωρεμένος πατέρας μου δίπλα σε ένα Επίσκοπο που είχε λευκά γένια και ήταν ντυμένος με χρυσά άμφια.


Ο Επίσκοπος ξεκίνησε να αγιάζει με το σταυρό του από την αριστερή πλευρά το νερό όλων των καζανιών. Στη συνέχεια άρχισε να χτυπάει το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο καζάνι... Όλα τους ηχούσαν άδεια. Όταν ο Επίσκοπος έφτασε στο τελευταίο καζάνι, στην άκρη δεξιά, το σταύρωσε και τότε στα ξαφνικά το νερό άρχιζε να ξεχειλίζει μέσα από το καζάνι.


Κάθε φορά που ο επίσκοπος σταύρωνε το νερό, το νερό ξεχείλιζε και πετάγονταν μεγάλοι σπινθήρες σε μέγεθος καρυδιού, πιο φωτεινοί και από τον ήλιο. Εγώ, έκπληκτος παρατηρούσα όλα αυτά.


Τότε ο Επίσκοπος άπλωσε τον σταυρό του ευθεία μπροστά, σαν να υπήρχε κάποιος εκεί να τον φιλήσει. Εγώ κοίταξα και ξαφνικά είδα στα δεξιά να πλημμυρίζει ολόκληρο το λιβάδι από κόσμο. Ο κόσμος ερχόταν και ασπαζόταν τον σταυρό και ο Επίσκοπος κρατώντας βασιλικό έραινε με αγιασμό τον καθένα.


Κάθε φορά που άγγιζε με βασιλικό το κεφάλι των ανθρώπων, οι σταγόνες του νερού έσταζαν και έλαμπαν σαν σπινθήρες. Τότε τόλμησα κι εγώ να πλησιάσω και να φιλήσω το σταυρό. Όταν ήρθε η σειρά μου, ο Επίσκοπος με κοίταξε αυστηρά και μου είπε:


<<Εσύ δεν ανήκεις σε αυτό το καζάνι. Το δικό σου καζάνι είναι ένα από εκείνα τα άδεια που βρίσκονται στα αριστερά. Εσύ κάποτε ανήκες σε αυτό το λαό, αλλά τώρα έφυγες στους αποστάτες. Φύγε από εδώ!>>


Τότε εγώ κοίταξα τον πατέρα μου τρέμοντας από τον φόβο μου. Ο πατέρας μου όμως είχε σκυμμένο το κεφάλι του και δεν ήθελε να με κοιτάξει. Γύρισα και πήγα κοντά στον λαό, αλλά όλοι απομακρύνονταν από μένα σαν να ήμουν λεπρός. Άρχισα τότε να κλαίω και εκείνη τη στιγμή ξύπνησα.


Το μήνυμα του ονείρου μου ήταν ξεκάθαρο. Ο Άγιος Νικόλαος, ήταν ο οικογενειακός μας προστάτης, τον γιορτάζαμε κάθε χρόνο, αλλά εγώ σταμάτησα να τον γιορτάζω από τότε που απομακρύνθηκα από την Ορθοδοξία.


Αμέσως όλα ξεκαθάρισαν μέσα μου, για το τι έπρεπε να κάνω στη συνέχεια. Ξαναγύρισα στην πίστη των προγόνων μου, εξομολογήθηκα και κοινώνησα. Από τότε είμαι πιο πιστός στην ορθόδοξη πίστη παρά ποτέ.



Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς:
<<Μεθ' ημών ο Θεός>>, εκδόσεις <<Ορθόδοξη Κυψέλη>>,
Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 23-26.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF