ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΔΥΤΙΚΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΝ ΤΗΣ «ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ»

:


δικηγόρος κ. Δημήτριος Δασκαλάκης ἔγραψε τὰ ἑξῆς σημαντικὰ γιὰ τὰ σύγχρονα τραγικὰ τεκταινόμενα: «Δυσ­τυχῶς οἱ πολλαπλὲς παπικὲς κακοδοξίες συνετέλεσαν στὸν θρησκευτικὸ ἀποχρωματισμὸ καὶ στὴν ἄμβλυνση τῆς ἐκκλησιαστικῆς συνείδησης τῶν λαῶν τῆς Δύσης, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ δημιουργηθεῖ πρόσφορο ἔδαφος γιὰ τὴν διάδοση μεταξὺ τῶν ἑτεροδόξων τῶν ἰδεῶν, ἀντιλήψεων καὶ ἀρχῶν τῆς σκοτεινῆς καὶ δαιμονοκίνητης “Νέας Ἐποχῆς”, ἡ ὁποία διαδίδει τὴν πίστη σὲ ἕνα ἀπρόσωπο Θεὸ καὶ ἀντιμετωπίζει ὅλες τὶς θρησκεῖες ὡς “μονοπάτια” ποὺ ὁδηγοῦν στὸν ἴδιο τάχα Θεό. Οἱ ταλαιπωρημένοι λαοὶ τῆς Δύσης ἀδυνατώντας νὰ ἱκανοποιήσουν τὴν πνευματική τους δίψα στὴν πανσπερμία τῶν προτεσταντικῶν παραφυάδων καὶ παραμένοντας ἀπογοητευμένοι ἀπὸ τὴν θρησκευτικὴ ψυχρότητα, τὴν παπικὴ αὐθεντία καὶ τὸν ἐπισκοπικὸ αὐταρχισμὸ τῆς “ἐκκλησίας” τῆς Ρώμης, πιάστηκαν μοιραῖα στὰ δίχτυα τῶν ντελάληδων τῆς “Νέας Ἐπο­χῆς” ποὺ διατυμπανίζουν τὴν πειθήνια ὑποταγὴ τοῦ ἀνθρώπου στὰ ἐπιτεύγματα τῆς θεοποιημένης ἐπιστήμης, στὸν ἐκφασισμὸ τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας καὶ στὴν “ἀναγκαιότητα” τοῦ ψηφιακοῦ κοινωνικοῦ μετασχηματισμοῦ» (Ἱστ. Τρελογιάννης)! Συμφωνοῦμε μὲ τοὺς προβληματισμοὺς τοῦ ἐκλεκτοῦ νομικοῦ!


Εἰσβολὴ τοῦ δαιμονικοῦ «πνεύματος» τῆς «Νέας Ἐποχῆς» καὶ εἰς τὸν Ὀρθόδοξον χῶρον


κ. Δημήτριος Δασκαλάκης, σημείωσε καὶ τὰ ἀκόλουθα σημαντικά: «Ὅμως, τὸ πνεῦμα τῆς ἑωσφορικῆς “Νέας Ἐποχῆς” ἔχει κατορθώσει μὲ ὅπλα τὸν διαθρησκειακὸ συγκρητισμὸ καὶ τὴν πρωτοφανῆ ἐκκοσμίκευση τοῦ ὀρθόδοξου κλήρου νὰ διεισδύσει καὶ στὴν καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολή, ἀλλοιώνοντας τὸ ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα τοῦ πιστοῦ λαοῦ καὶ ὑποβαθμίζοντας τὴν ἀξία τῆς παράδοσης στὴν διατήρηση τῆς ὀρθόδοξης πνευματικότητας, μὲ σκοπὸ νὰ παγιδεύσει στὴν καταστροφική της διδασκαλία, ἂν εἶναι δυνατὸν ἀκόμη καὶ τοὺς ἐκλεκτούς. Ἂν θέλαμε νὰ σταχυολογήσουμε ὁρισμένες κρίσιμες καὶ οὐσιαστικὲς διαφορὲς μεταξὺ τῆς σκέψης, τῆς νοοτροπίας, τῆς συμπεριφορᾶς καὶ τοῦ ἤθους ποὺ χαρακτηρίζουν καὶ διαφοροποιοῦν (δυσ­τυχῶς ὅμως ὄχι γιὰ μεγάλο χρονικὸ διάστημα ἀκόμη) τὴν Ὀρθόδοξη Ἀνατολὴ ἐν σχέσει πρὸς τὸ δαιμονοκίνητο πνεῦμα ποὺ διατρέχει τοὺς σκοποὺς καὶ τὶς ἐπιδιώξεις τῆς ἀντίχριστης “Νέας Ἐποχῆς”, ἡ ὁποία ἐν εἴδει ἰοβόλου ἑρπετοῦ ἔχει κουλουριαστεῖ γύρω ἀπὸ τὸν λαιμὸ τῶν δυστυχισμένων λαῶν τῆς Δύσης, προκαλώντας τους πνευματικὴ ἀσφυξία…» (Ἱστ. Τρελογιάννης)! Τὸ δαιμονικὸ «πνευματικὸ» κίνημα τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι ἀπότοκο καὶ φυσικὴ συνέπεια τοῦ παραφθαρμένου δυτικοῦ χριστιανισμοῦ. Ἐπαναλαμβάνουμε: γιὰ τὴν σύγχρονη παγκόσμια κακοδαιμονία εὐθύνεται τὰ μέγιστα ὁ αἱρετικὸς παποπροτεσταντισμός, μὲ τὶς μυριάδες παραφυάδες του! *Εκ του ιστοτόπου του <<Ορθοδόξου Τύπου>> της 29.1.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF