ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

ΕΤΣΙ ΓΝΩΡΙΣΑ ΤΟΝ Τ. ΒΑΣΙΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ




Ακατανόητη η μικρόψυχη συμπεριφορά ορισμένων απέναντι στην πραγματικότητα. Τη βασιλεία καταργήσαμε όχι την ιστορία. Παρακολουθήσαμε μία σπέκουλα αντιπαραθέσεων χωρίς αιτία.


του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου


Περισσότερο από την υποκρισία της κυβέρνησης να σταθεί ειλικρινής απέναντι στην ταφή του Κωνσταντίνου, με ενόχλησε η συμπεριφορά του Σύριζα, τα στελέχη του οποίου προσπάθησαν να επιβεβαιώσουν τη χαμένη αριστερή τους ταυτότητα μέσα από μία αντιπαράθεση χωρίς αιτία και ουσιαστικό αντικείμενο.


Συνολικά δηλαδή, μία ατελείωτη πολιτική μιζέρια που θύμιζε κακογυρισμένο τηλεοπτικό ριάλιτι (Survivor, με απλά λόγια). Συμπεριφέρθηκαν ως άξεστοι και πρωτόγονοι ιθαγενείς απέναντι στον θάνατο ενός τέως βασιλιά από τον οποίο δεν κινδύνευε κανένας.


Στον θάνατο υπήρξαν ασεβείς, όχι στη βασιλεία. Απαράδεκτο για τις παραδόσεις του Έλληνα από τον Περικλή μέχρι σήμερα. Ακόμα και φιλικά προς τον Κωνσταντίνο τηλεοπτικά δίκτυα, ασέλγησαν με τον τρόπο τους και εκείνα.


Κατάργησαν οι δημοσιογράφοι τους τις κλίσεις των λέξεων, ουσιαστικών και επιθέτων! Έτσι ακούγαμε έκπληκτοι τη ρεπόρτερ του Antenna να ξεστομίζει «τον εκλιπών» και τη συνάδελφό της στο Mega «την βασιλομήτωρ»!


Να το επαναλαμβάνουν πολλές φορές και να μη βρίσκεται κανένας να τους ψιθυρίσει στο αυτί: «Μάθε πρώτα τις κλίσεις και μετά βγες στο γυαλί να ξεστραβώσεις τους υπόλοιπους. Διόρθωσέ το.»! Προφανώς αγνοούσαν και οι προϊστάμενοί τους την αιτιατική πτώση «βασιλομήτορα» και «εκλιπόντα».


Ας επιστρέψουμε όμως στην υπόθεση της κηδείας. Υπήρξαν αντιδικίες και αντιπαραθέσεις εάν έπρεπε ή όχι να ταφεί με τιμές αρχηγού κράτους ο Κωνσταντίνος. Φυσιολογικά έπρεπε, αφού υπήρξε αρχηγός κράτους. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορούσε να γίνει.


Από το άγημα θα αποδίδονταν τιμές για εν ενεργεία αρχηγό κράτους. Ασύμβατο συνταγματικά εφ’ όσον είχε αλλάξει το πολίτευμα. Αυτήν τη συνταγματική λεπτομέρεια δεν βγήκε κανένας από τους κυβερνώντες να την εξηγήσει στους πολίτες συμπαθούντες και μη του στέμματος.


Ακατανόητη η συμπεριφορά μας ως λαού. Από τη μία ψηφίζουμε υπέρ της απομάκρυνσης της βασιλείας και από την άλλη κρεμόμαστε από τους τηλεοπτικούς δέκτες για να παρακολουθήσουμε τους βασιλείς και τα μέλη των βασιλικών οικογενειών της Ευρώπης της Αφρικής και των Ινδιών που παρίστανται στην κηδεία του δικού μας τέως βασιλιά.


Μίζερα και υποκριτικά… Είχα τη δημοσιογραφική τύχη να συναντηθώ με τον Κωνσταντίνο και να συζητήσω μαζί του για ό,τι συνέβη εκείνη την επίμαχη περίοδο. Πρώτα όμως πρέπει να σας αποκαλύψω πώς γνωριστήκαμε.


Ο γιός μου, Κωνσταντίνος κι εκείνος, έδινε το τελευταίο μάθημα στο Πανεπιστήμιο της Σιένα στην Ιταλία. Επειδή λοιπόν διαπίστωσα ότι ήταν αγχωμένος, τον συμβούλευσα να πάει μία βόλτα με τους φίλους του και να κοιμηθεί νωρίς, ούτως ώστε την επόμενη ημέρα που θα έδινε το μάθημα να είναι ξεκούραστος.


Το ίδιο βράδυ παρουσίαζα την εκπομπή μου στην τηλεόραση του ΑΛΤΕΡ, θέμα της οποίας ήταν και τα εγκαταλελειμμένα ανάκτορα του Τατοΐου. Κατά τη μία τα ξημερώματα με ειδοποιεί το κοντρόλ ότι με καλεί ο Κωνσταντίνος χωρίς να μου πει κανένας ότι πρόκειται για τον βασιλιά.


Απαντάω νομίζοντας ότι θα μιλήσω με τον γιό μου, ακούω μουσική και φωνές, συγχύζομαι και του λέω επί λέξει: «Ρε, δεν σου είπα να ηρεμήσεις και να κοιμηθείς νωρίς; Τι ώρα είναι αυτή;»


Από την άλλη πλευρά της γραμμής ακολουθεί στιγμιαία νεκρική σιγή και ακούω μία άγνωστη φωνή να μου λέει: «Χαίρετε, ο βασιλεύς Κωνσταντίνος είμαι, τηλεφωνώ από το Λονδίνο. Παρακολουθώ την εκπομπή σας και ήθελα να σας συγχαρώ!»


Αντιλαμβάνεστε τι ακολούθησε. Του ζήτησα αιφνιδιασμένος συγνώμη και του εξήγησα τον λόγο της παρεξήγησης. Γέλασε, «συμβαίνουν αυτά με τα βασιλικά ονόματα» μου είπε με χιούμορ, και χαιρετηθήκαμε για να συνεχίσω την εκπομπή.


Όταν μετά από δύο χρόνια βρέθηκα στο Πόρτο Χέλι, με πλησίασε ένας κύριος από το προσωπικό του Κωνσταντίνου και μου είπε, ότι ο Βασιλιάς, εάν επιθυμώ, θα ήθελε να βρεθούμε οικογενειακά στο σπίτι του, όπως και συνέβη.


Εκεί λοιπόν, στην τόσο σημαντική δημοσιογραφικά για εμένα συζήτηση, κάποια στιγμή εξέφρασε την επιθυμία να ακούσει την άποψη ενός ανθρώπου που τάχτηκε ενάντια στη βασιλεία.


Ανατρέξαμε λοιπόν πίσω στην ταραχώδη εποχή κατά την διάρκεια της οποίας είχα την τύχη να ζήσω ιστορικές στιγμές αφού ο πατέρας μου υπήρξε -ως αξιωματικός- διευθυντής ασφαλείας του τότε πρωθυπουργού Γεωργίου Παπανδρέου.


Τις λεπτομέρειες αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας συζήτησης θα την αφήσω για κάποια άλλη στιγμή, όταν ο κουρνιαχτός της μιζέριας και της πολιτικής υποκρισίας θα έχει κατακάτσει. *Εκ του ιστολογίου <<zougla.gr>> της 18.1.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF