ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ




Φτάσαμε στο σημείο άνθρωποι που κάνουν drag show σε στριπτιζάδικα να θεωρούνται οι καταλληλότεροι στο να... διαπαιδαγωγήσουν νήπια ενάντια στις διακρίσεις φύλου!


του Γιάννη Χ. Κουριαννίδη


Το ανατριχιαστικό γεγονός της ανάγνωσης χριστουγεννιάτικων ιστοριών σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού από Drag Queens, σε παιδότοπο της Θεσσαλονίκης, έφερε στην επικαιρότητα και ανέδειξε έναν προβληματισμό που εδώ και χρόνια υφίσταται, αναφορικά με το δικαίωμα κάποιων ανθρώπων και φορέων να επιβάλλουν μια νέας μορφής «κανονικότητα» στην κοινωνία μας.


Αρχικά η όλη συζήτηση άρχισε με τη λογικοφανή τοποθέτηση των κύκλων αυτών στο να μας πείσουν ότι είναι δικαίωμα του καθενός να κάνει ό,τι θέλει στο δικό του κρεβάτι και ότι αυτό δεν αποτελεί σημείο κριτικής για τους υπολοίπους. Αν το πράγμα έμενε εκεί, θα μπορούσε κάποιος να συμφωνήσει με την οπτική αυτής της προσέγγισης.


Δυστυχώς, στη συνέχεια περάσαμε σε ένα δεύτερο στάδιο κοινωνικής μηχανικής, εντελώς αντίθετου από το πρώτο, που έλεγε ότι «πρέπει πια όλοι να μάθουν τι ακριβώς κάνουμε στο κρεβάτι μας»!


Η προσπάθεια αυτή της χειραγώγησης της κοινής γνώμης περιελάμβανε πλέον «παρελάσεις υπερηφάνειας», κάθε είδους σχετικά events, παραστάσεις, ταινίες κ.λπ., μέσω των οποίων επιχειρήθηκε η εξίσωση μιας σεξουαλικής ιδιαιτερότητας με την κανονικότητα μιας φυσιολογικής σχέσης μεταξύ των δύο φύλων.


Αυτή η προσπάθεια σύντομα απέκτησε θεσμική υπόσταση, καθιερώθηκε μάλιστα να προβάλλεται διεθνώς με την κυβερνητική στήριξη δεκάδων κρατών, ακόμη και εκκλησίες, μάλιστα, δυτικών χωρών ενσωματώνουν τη ΛΟΑΤΚΙ+ σημειολογία στα τυπικά τους. 


Φτάσαμε στο σημείο να έχει καθιερωθεί ένας ολόκληρος μήνας αφιερωμένος στα δικαιώματα αυτής της κοινότητας, κάτι που προξενεί πια ιδιαίτερη εντύπωση, αφού ακόμη και οι εκδηλώσεις μνήμης του εβραϊκού ολοκαυτώματος περιορίζονται σε λίγες μόνο ημέρες.


Και φτάσαμε πια στο τρίτο στάδιο αυτής της εξοργιστικής κατάστασης, που φτάνουν να μας λένε ότι «όχι μόνο είναι δικό μου θέμα τι κάνω στο κρεβάτι μου, όχι μόνο εγώ θα επιλέξω πώς και με ποιον τρόπο θα σου το κάνω γνωστό αυτό, αλλά πρέπει πια να δοκιμάσετε και σεις αυτό που εμείς κάνουμε στο κρεβάτι μας»!


Και επειδή κάτι τέτοιο ίσως να μην είναι ανεκτό και εύκολα επιτεύξιμο σε ανθρώπους μιας κάποιας ηλικίας, που έχουν μάθει «να ψήνουν το ψάρι μόνο από τη μία πλευρά», θα το μάθουμε στα παιδιά σας!


Φτάσαμε έτσι στο σημείο άνθρωποι που κάνουν drag show σε στριπτιζάδικα να θεωρούνται οι καταλληλότεροι στο να… διαπαιδαγωγήσουν νήπια ενάντια στις «διακρίσεις φύλου»! Οπου ως «φύλο» νοείται κάθε σεξουαλικά και κοινωνικά αποπροσανατολισμένη προσωπικότητα, που θέλει να παρουσιάσει την ιδιαιτερότητά του ως κανονικότητα.


Ακόμη και αν κάποιος ισχυριστεί ότι είναι δικαίωμα κάθε γονιού αν θα φέρει το παιδί του σε μια τέτοια εκδήλωση, ίσως θα πρέπει επιτέλους να εξετάσουμε και το κατά πόσον αποτελεί πράγματι δικαίωμα ενός γονέα το να φέρνει το παιδί του σε μια τέτοια ηλικία σε επαφή με τέτοια πρόσωπα και φορείς. Και επιτέλους, αν δεν προβλέπεται να το κάνουμε εμείς ως απλοί πολίτες, ας επιληφθούν του θέματος εισαγγελείς και ψυχίατροι.


Ως πότε άραγε θα στηρίζονται θεσμικά τέτοιου είδους εκδηλώσεις; Αντί να γίνεται προσπάθεια για την ανάπτυξη και την καλλιέργεια των παραδοσιακών σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων, θεσμοθετούμε και στηρίζουμε την πλήρη διάρρηξή τους.


Το μόνο παρήγορο είναι σίγουρα η αντίδραση κάποιων εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου και είναι εντυπωσιακό ότι οι πιο ηχηρές προήλθαν από στελέχη του λεγόμενου «προοδευτικού» χώρου (Λάσπα και Χειμωνάς).


Από μόνο του αυτό ίσως δείχνει ότι φτάνουμε πια ως κοινωνία στα όρια της ανοχής μας σε τέτοιου είδους διαλυτικά φαινόμενα. Μακάρι να αποτελέσει αυτό την απαρχή μιας κοινωνικής ενδοσκόπησης.



*Γιάννης Χ. Κουριαννίδης, δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης. *Εκ του ιστολογίου <<newsbreak>> της 4.1.2023.

Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF