ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

ΒΕΛΓΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΚΑΝΕΙ «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ» ΜΕ ΜΑΞΙΛΑΡΙ...





Όταν η ασθενής δεν πέθανε με την υποβοηθούμενη αυτοκτονία,

ο γιατρός της την έπνιξε με ένα μαξιλάρι...


Από τη Wesley Smith,
11 Σεπτεμβρίου 2023, Βρυξέλλες, Βέλγιο


Η ευθανασία δεν είναι πρακτική της ιατρικής. Δεν είναι φιλάνθρωπη πράξη. Απλά η διενεργούμενη ανθρωποκτονία χρησιμοποιεί «ιατρική» έκφραση για να γίνει αποδεκτή. Απόδειξη για αυτό: Όταν ένας γιατρός προσπάθησε να κάνει θανατηφόρα ένεση σε μια ασθενή ευθανασία και εκείνη δεν πέθανε, αυτός την έπνιξε με ένα μαξιλάρι.
Η ιστορία όπως αναφέρεται στη Daily Telegraph της Νέας Ζηλανδίας: Μια Βελγίδα σε τελικό στάδιο νόσου, υπέστη «ευθανασία» με ασφυξία από μαξιλάρι, από τον γιατρό της, όταν τα θανατηφόρα φάρμακα που ζήτησε να της χορηγηθούν για να τερματίσει τη ζωή της αποδείχθηκαν ανεπαρκή, σύμφωνα με αναφορές των Βελγικών ΜΜΕ. Όταν το κοκτέιλ των φαρμάκων απέτυχε να προκαλέσει το «επιθυμητό» αποτέλεσμα, ο γιατρός φέρεται να χρησιμοποίησε ένα μαξιλάρι για να πνίξει τη γυναίκα και να βάλει τέλος στη ζωή της. Η μεταθανάτια ιατροδικαστική εξέταση έδειξε σημάδια ασφυξίας.
Ένας «ειδικός» στην ιατρική θανάτωση εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το τρόπο θανάτου: Ο Βέλγος πολιτικός και γιατρός Jacques Brotchi δήλωσε στο RTL Info: «Αυτό που συνέβη δεν είναι ευθανασία. Αυτή η τρομερή κατάσταση υποτιμά τη χειρονομία της ευθανασίας, η οποία συνοδεύει ένα άτομο μέχρι το τέλος χωρίς πόνο».
Όχι, δεν συμφωνούμε! Αυτό ακριβώς είναι η ευθανασία — η οποία, σε τελική ανάλυση, έχει στόχο αποκλειστικά την επίσπευση του θανάτου του ασθενούς. Η χρήση «φαρμάκων» και η παρουσία του γιατρού είναι απλώς ένα επικάλυμμα που κρύβει τη σκληρή αλήθεια για αυτό που γίνεται.
Η οικογένεια σχεδιάζει να κάνει μήνυση. Ο δικηγόρος που εκπροσωπεί την οικογένεια, είπε ότι οι συγγενείς δεν απαιτούν «βαριές κυρώσεις» και πρόσθεσε: «Εφόσον υπάρχουν κανόνες, πρέπει οι θάλαμοι των ασθενών να μην μετατρέπονται σε σκηνές διάπραξης εγκλημάτων, όπου μπορούν να συμβούν τα πάντα».
Ειλικρινά, αυτή διαμαρτυρία του δικηγόρου δεν έχει λογική.
Γιατί η δολοφονία να θεωρείται «ιατρική πράξη» εάν η γυναίκα πεθάνει από τη θανατηφόρο ένεση και «εγκληματική πράξη» εάν πεθάνει από ασφυξία; Ο στόχος του γιατρού ήταν να διακόψει τη ταλαιπωρία της οδηγώντας την στο θάνατο και αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε.
Επιπλέον*, είναι αναμενόμενο ένας γιατρός που έχει απάνθρωπη συνείδηση και σκοτώνει με φάρμακα να είναι άνετος στο να σκοτώσει και «επεμβατικά». Πρόκειται για γιατρό που καταπάτησε τον όρκο του μία φορά θανατώνοντας αντί να θεραπεύει, γιατί να μην τον αθετήσει και άλλες φορές;
Μια άλλη εκδοχή της ιστορίας αναφέρει ότι ο πνιγμός εκτελέστηκε από νοσηλεύτριες, όταν ο γιατρός απέτυχε να ναρκώσει «παρηγορητικά» την ασθενή, κάτι διαφορετικό από την διαδικασία της ευθανασίας. Αν είναι αλήθεια, και αυτή η πράξη θεωρείται φόνος σύμφωνα με το νόμο, εφόσον η ασθενής δεν είχε ζητήσει να φύγει έτσι από τη ζωή, δηλαδή δεν ήταν στις προσυμφωνημένες διαδικασίες θανάτου. Και πάλι αναμένεται εντιμότητα από άτομα που ήδη αποφάσισαν να δρουν παράτυπα και δολοφονικά*.
Περιέργως, δεν έχει κατατεθεί ποινική δίωξη από τους συγγενείς της γυναίκας, παρόλο που η δολοφονία έλαβε χώρα το 2022, κάτι που —από μόνο του— δηλώνει πως η κουλτούρα του θανάτου διαστρεβλώνει την ηθική σκέψη και την συγγενική αγάπη ακόμη.


* Σχόλιο «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»



Πηγές:


1.https://www.nationalreview.com/corner/belgian-doctor-euthanizes-patient-with-a-pillow/

2.https://www.lifenews.com/2023/09/11/when-an-assisted-suicide-patient-didnt-die-a-doctor-smothered-her-with-a-pillow/

*Εκ του ιστολογίου «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά» της 8.9.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF