ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

ΤΟ ΑΣΕΜΝΟ ΘΕΑΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

 



Αυξάνεται η σεξουαλική κακοποίηση μεταξύ ανηλίκων, νέων και γυναικών καθώς αυτή τροφοδοτείται από τη διαδικτυακή πορνογραφία. Το άσεμνο θέαμα που είχε ήδη διεισδύσει στη ζωή των παιδιών από το διαδίκτυο υποστηρίζεται τώρα και από τα σχολικά προγράμματα συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Υπάρχει ανάγκη για ανάληψη δράσης από τους γονείς και τη πολιτεία για να προστατευθούν τα παιδιά από τη χρήση της, καθώς τόσο τα θύματα όσο και οι θύτες πληθαίνουν.


Η προστασία από τη σεξουαλική κακοποίηση δεν γίνεται με λόγια μόνο και ενημερώσεις(1,2) αλλά απαιτεί συστηματική προσπάθεια να μη δημιουργούνται βιαστές με τη καλλιέργεια αυτού του απεχθούς πάθους. Αυτό απαιτεί παιδεία που καλλιεργεί στις προσωπικές σχέσεις το σεβασμό στον άλλο ως εικόνα Θεού, υποστηρίζει την εγκράτεια ως το γάμο, τη συζυγική πίστη και επιπλέον απαιτεί απαγόρευση των καταστροφικών «συμβούλων» των νέων, εκ των οποίων χείριστος είναι η πορνογραφία.


Εδώ και δεκαετίες, οι συντελεστές της βιομηχανίας άσεμνου θεάματος και οι υποστηρικτές τους ισχυρίζονται ότι το «περιεχόμενο για ενηλίκους» είναι «ανθρώπινο δικαίωμα» και ότι δεν είναι μόνο ακίνδυνο αλλά είναι και ωφέλιμο.(3) Βασικό τους επιχείρημα είναι ότι η βιαιότητα των σκηνών δεν εξοικειώνει τους ανθρώπους με τη βία, αλλά αποτελεί μια ακίνδυνη «διέξοδο» για εκείνους που αλλιώς θα δρούσαν βίαια σωματικά σύμφωνα με τις διαταραγμένες επιθυμίες τους. Αυτός ο ισχυρισμός ήταν ανέκαθεν ψευδής, λόγω του ότι οι γυναίκες που δέχονται επίθεση και προσβάλλονται στα βίντεο, υφίστανται πραγματική κακοποίηση, ενώ υπάρχει αυξανόμενος όγκος δεδομένων που οδηγεί τους ειδικούς στη σύμφωνη άποψη ότι η βιαιότητα της πορνογραφίας δεν παρέχει μια «αβλαβή διέξοδο», αλλά μάλλον ενθαρρύνει και καλλιεργεί αυτές τις κακοποιητικές επιθυμίες.


Μια βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση που ασχολείται με την πρόληψη της κακοποίησης παιδιών, το Ίδρυμα Lucy Faithfull, αναφέρει ότι η πορνογραφία έχει εμπνεύσει ένα κύμα σεξουαλικών εγκλημάτων μεταξύ ανηλίκων. Σύμφωνα με την οργάνωση, έχει σημειωθεί «αύξηση 30% των ατόμων κάτω των 18 ετών, και αύξηση κατά 26% των ενηλίκων που επικοινώνησαν μαζί τους, επειδή ήταν προβληματισμένοι για τη σεξουαλικότητα και τις πράξεις τους». Η οργάνωση που βοηθά άτομα με παιδεραστικές τάσεις να ξεπεράσουν τη συμπεριφορά τους, υποστηρίζει τη τηλεφωνική γραμμή βοηθείας "Stop It Now!" και έναν ιστότοπο με το όνομα “Shore”, προορισμένα ειδικά για εφήβους στο Ηνωμένο Βασίλειο.


Ο ιστότοπος «είναι ο πρώτος του είδους του στην Ευρώπη και ένας από τους τρεις του είδους του στον κόσμο» με «υπηρεσία συνομιλίας και e-mail για εφήβους ηλικίας 13 έως 18 ετών που μπορούν να επικοινωνήσουν ανώνυμα», εφόσον προβληματίζονται με τη δική τους σεξουαλική συμπεριφορά ή τάσεις. Μία από τις πιο ανησυχητικές εξελίξεις για τη φιλανθρωπική οργάνωση και την αστυνομία ήταν η «αύξηση των ανηλίκων που παρακολουθούν ή μοιράζονται παράνομο υλικό κακοποίησης παιδιών». Το εντυπωσιακό ποσοστό των 2/3 των ανηλίκων που έχουν καλέσει τη γραμμή βοήθειας από το 2020 αναφέροντας τις επιθυμίες ή τις πράξεις τους, έχουν αναφερθεί σε προηγούμενη θέαση «απρεπών εικόνων παιδιών».


Ανάλυση που δημοσίευσε το “Stop it Now” δείχνει ότι έξι στους δέκα που επικοινώνησαν με αυτό, έχουν ήδη παραβιάσει το νόμο κακοποιώντας γενετήσια άλλα άτομα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, παρακολούθησαν πρώτα διαδικτυακή σεξουαλική κακοποίηση παιδιών. Σε άλλες περιπτώσεις, επικοινώνησαν με ανηλίκους και αντάλλαξαν εικόνες με σεξουαλικό περιεχόμενο, «είτε με, είτε χωρίς τη συγκατάθεση του ανηλίκου». Κάποιοι δράστες επικοινώνησαν με την οργάνωση αφού ήδη κακοποίησαν σωματικά ένα παιδί. Τέσσερις στους δέκα που κάλεσαν δεν είχαν παραβιάσει το νόμο. Αλλά ανησυχούσαν για τα δικά τους συναισθήματα.(4)


«Ένα μεγάλο ποσοστό των νέων με τους οποίους συνεργαζόμαστε έχει κατεβάσει υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, και οι δρόμοι που το προσεγγίζουν είναι περίπλοκοι», είπε η υπεύθυνη γιατρός της οργάνωσης “Lucy Faithfull”, Rachel Haynes. «Το πορνό είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην θέαση αυτού του υλικού καθώς οι έφηβοι απευαισθητοποιούνται σε αυτά που βλέπουν.(3) Μερικές φορές έχουν εισαχθεί στη θέαση από ενήλικες ή τους έχουν στείλει παράνομες εικόνες κατά τη διάρκεια σεξουαλικών συνομιλιών στο διαδίκτυο». Στέλεχος της αστυνομίας, επικεφαλής της ομάδας αντιμετώπισης της διαδικτυακής σεξουαλικής εκμετάλλευσης της West Mercia, συμφώνησε με τη γιατρό, δηλώνοντας στον Guardian: «Πολύ συχνά όταν περνάμε μια πόρτα ακολουθώντας πληροφορίες για κάποιον που παρακολουθεί ή διαδίδει τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, βρίσκουμε έναν έφηβο. Διαπιστώνεται τότε μια επικίνδυνη κατάσταση οργανωμένη από νέους ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στη πολύ ακραία πορνογραφία, η οποία και έχει αλλάξει το μυαλό τους».


Εκτός από το Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γαλλία έκθεση της κυβερνητικής υπηρεσίας ελέγχου ισότητας,(3) δημοσίευσε παρόμοια ευρήματα τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας ότι έως και το 90% του διαδικτυακού πορνογραφικού περιεχομένου «εμφανίζει λεκτική, σωματική και σεξουαλική βία κατά των γυναικών». Η έκθεση ήταν το τελικό αποτέλεσμα 18άμηνων ακροάσεων και ανασκόπησης εκατομμυρίων βίντεο αναρτημένων στους μεγαλύτερους πορνογραφικούς ιστότοπους του κόσμου και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «οι γυναίκες, στις ταινίες αυτές είναι καρικατούρες που εκφράζουν τα αθλιότερα σεξιστικά και ρατσιστικά στερεότυπα, ταπεινώνονται, αντικειμενοποιούνται, απανθρωποποιούνται, τους επιτίθενται, βασανίζονται, υποβάλλονται σε μεταχείριση που αντίκειται τόσο στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια όσο και στο γαλλικό δίκαιο. Οι γυναίκες είναι αληθινές, οι σεξουαλικές πράξεις και η βία είναι αληθινή, τα βασανιστήρια είναι συχνά, είναι απολύτως ορατά και ταυτόχρονα «ερωτικά».


Το συμβούλιο ισότητας συνέστησε στην κυβέρνηση να εγκρίνει νομοθεσία που να επιτρέπει τη δίωξη των πορνογράφων και να επιβάλλει την αφαίρεση του εν λόγω περιεχομένου, σημειώνοντας ότι σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Γαλλικής πολιτείας, η πλειονότητα του διαδικτυακού άσεμνου περιεχομένου «περιείχε λεκτική και σωματική βία που αντίκειται στη γαλλική νομοθεσία». Η έκθεση προχώρησε ακόμη παραπέρα, σημειώνοντας ότι οποιαδήποτε σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί μεταξύ των παραγωγών σχετικών ταινιών και ερμηνευτών πρέπει να είναι «άκυρη από νομική άποψη, επειδή ένα άτομο δεν μπορεί να συναινέσει σε βασανιστήρια και σεξουαλική εκμετάλλευση και εμπορία» και ζήτησε δίωξη για τις πράξεις βίας που εμφανίζονται στην πορνογραφία. Μέχρι τώρα, ανέφερε η έκθεση, οι γαλλικές αρχές επέτρεπαν στη βιομηχανία να ενεργεί με «πλήρη ατιμωρησία», ενώ απαντούσε σε αυτές τις φρικαλεότητες με «τυφλότητα και άρνηση», καθώς το λόμπι του πορνό επέμενε ότι το περιεχόμενό τους προστατεύεται από την ελευθερία του λόγου…


Σύμφωνα με έκθεση της γαλλικής ρυθμιστικής αρχής οπτικοακουστικών μέσων Arcom,(3) το 51% των 12χρονων αγοριών βλέπουν πορνό τουλάχιστον μία φορά το μήνα, ενώ η «μαζική κατανάλωση από νεαρή ηλικία ενισχύει την κουλτούρα του βιασμού». Η Sylvie Pierre-Brossolette, επικεφαλής της οργάνωσης για την ισότητα, δήλωσε σε μια συνέντευξη ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος το 2023 να ανεχόμαστε αυτές τις παράνομες πράξεις αφόρητων βασανιστηρίων» και ότι η διαδικτυακή πορνογραφία έχει γίνει «σχολείο σεξουαλικής βίας».


Η ανωτέρω έκθεση ακολουθεί άλλη έκθεση από το Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο μήνα, η οποία σημείωνε ότι τα πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετωπίζουν «ένα αυξανόμενο κύμα σεξουαλικών επιθέσεων», συμπεριλαμβανομένου του «πνιγμού και του βιασμού», εμπνευσμένες από τη σκληροπυρηνική πορνογραφία.


Για δεκαετίες, η βιομηχανία πορνό έντυνε με την υποκριτικό κάλυμμα της «ελευθερίας του λόγου» την αχαλίνωτη παραγωγή και διάπραξη σεξουαλικών βασανιστηρίων, που διατίθενται στο εμπόριο για τις μάζες και δυστυχώς προβάλλονται στη συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών. Πριν από μια δεκαετία, ο ισχυρισμός ότι η πορνογραφία τροφοδοτεί την κουλτούρα του βιασμού ήταν η άποψη μιας μικρής μειοψηφίας. Τώρα, αποτελεί θέση συναίνεσης και ομοφωνίας και ίσως έρχεται επιτέλους η ώρα του απολογισμού για αυτήν την άθλια βιομηχανία.


Η πορνογραφία στην Ελλάδα έχει ήδη διεισδύσει στη ζωή των παιδιών μας και μέσα από τα σχολικά προγράμματα συμπεριληπτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ενώ διευκολύνεται από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου και των smartphone. Υπάρχει ανάγκη για ανάληψη δράσης από τη πολιτεία, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς ώστε να προστατευθούν τα παιδιά από τη χρήση της, καθώς τόσο τα θύματά της όσο και οι θύτες πληθαίνουν. Εκ του ιστολογίου «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά». Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.




Πηγές:


1.https://www.kathimerini.gr/society/562094866/prostasia-paidion-apo-ti-sexoyaliki-kakopoiisi-ti-ischyei-stin-ellada-kai-ti-allazei/
2.https://www.kathimerini.gr/society/562085560/i-sexoyaliki-diapaidagogisi-i-pio-apotelesmatiki-aspida/
3.https://www.lifesitenews.com/blogs/more-evidence-of-porn-poisoning-children-is-a-disturbing-wave-of-sex-crimes-among-minors/
4.https://cne.news/article/3521-child-abuse-is-often-preceded-by-porn-consumption
  https://mumdadandkids.gr/oikogeneia/to-asemno-theama-dimiourgei-kataxrastes-anthropon


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF