Σὲ μία ἐποχὴ ποὺ γινόμαστε συνεχῶς μάρτυρες πολέμων μεταξὺ τῶν ἐθνῶν, ἀλλὰ καὶ ἐμφυλίων πολέμων ἐντὸς τῶν ἐθνῶν, ἡ Εἰρήνη φαίνεται ἀνθρωπίνως ἀνέφικτος. Γιὰ μᾶς τοὺς Χριστιανούς, ἡ ἀπόκτηση τῆς Εἰρήνη εἶναι πάγιο αἴτημα στὶς κοινὲς προσευχές μας. Ἡ Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου σὲ πολλὰ σημεῖα παρακαλεῖ τὸν Θεὸ νὰ χορηγήσει τὴν Εἰρήνη. Ὁ Ἱερεὺς προσεύχεται ἀκόμη καὶ γιὰ «Ἄγγελον Εἰρήνης, πιστὸν ὁδηγόν, φύλακα τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἡμῶν», καὶ ἐννοεῖ τὸν Φύλακα Ἄγγελό μας, ὁ ὁποῖος μᾶς ἔχει χαρισθεῖ ἀπὸ τὴν στιγμὴ τοῦ Βαπτίσματός μας. Ἡ προσωπικὴ ἀπόκτηση τῆς Εἰρήνης ἀρχίζει μὲ τὴν Μετάνοια, τὴν στιγμὴ ἐκείνη ποὺ ἀλλάζει ὁ νοῦς καὶ αποφασίζουμε νὰ ἀκολουθήσουμε τὸ μονοπάτι πρὸς τὴν πληρότητα. Ὅταν στὴν Θεία Λειτουργία παρακαλοῦμε «ὑπὲρ τῆς Εἰρήνη τοῦ σύμπαντος κόσμου», συνειδητοποιοῦμε ὅτι πρόκειται γιὰ Οὐράνιο Δῶρο τῆς Χάριτος, καὶ ὅτι ἡ Εἰρήνη αὐτὴ εἶναι πέρα ἀπὸ κάθε κατανόηση, ἐπειδὴ πρόκειται γιὰ τὴν ἐν Χριστῷ Εἰρήνη. Εἶναι ἡ «Εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ πάντα νοῦν ὑπερέχουσα» (Φιλιπ. δ ΄ 7). Ἡ ἀληθινὴ Εἰρήνη εἶναι συνδεδεμένη μὲ τὴν Σταυρικὴ Θυσία τοῦ Χριστοῦ. Θυσία καὶ Εἰρήνη ἀλληλεξαρτῶνται. Ἡ Εἰρήνη θὰ βασιλεύσει στὸν κόσμο μόνον ἂν ριζώσει στὶς ἀνθρώπινες καρδιές. Τοῦτο ὅμως ἀπαιτεῖ Θυσία. Ἡ μεταμόρφωση τοῦ κόσμου ἀρχίζει ἀπὸ τὸν καθ᾿ ἕνα μας προσωπικά. Ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ γνωρίζουν πολὺ καλὰ τὴν σημασία ποὺ ἔχει ἡ Προσευχή, ἡ Νηστεία, ἡ Ἐλεημοσύνη καὶ ἡ Θεία Εὐχαριστία, στὴν σταυρικὴ πορεία μας πρὸς τὸν Θεό. Καὶ οἱ τέσσερις αὐτὲς θεωτικὲς πρακτικὲς βρίσκονται στὸν πυρῆνα τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
Ὁ Ἐρανιστὴς
† ὁ Μητροπολίτης Κυπριανὸς 3.3.2024 ἐκ. ἡμ.,
† Πάντων τῶν ἐν ἀσκήσει λαμψάντων Ὁσίων
† Ἁγίων Μαρτύρων Εὐτροπίου, Κλεονίκου καὶ Βασιλίσκου
Ιερά Μητρόπολη Ωρωπού και Φυλής
της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου