ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 31 Αυγούστου 2019

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΑΜΑΥΡΩΣΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ





Ο επίσκοπος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Μητροπολίτης Ζαπορίζια και Μελιτόπολης Λουκάς (Κοβαλένκο) δημοσίευσε ανοικτή επιστολή στο τηλεγράμ-κανάλι του σε όλους τους μοναχούς του Αγίου Όρους σε σχέση με τη μελλοντική επίσκεψη στο Άγιο Όρος του Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίου. O επίσκοπος τόνισε ότι «σήμερα ο Θεός μας επισκέπτεται με δοκιμασίες στις οποίες πρέπει να δείξουμε τη σταθερότητα της πίστης μας και να ακολουθούμε ακλόνητα στους ιερούς κανόνες της Μητέρας-Εκκλησίας μας».



Ο Μητροπολίτης Λουκάς υπενθύμισε στους μοναχούς του Άθω ότι «ο λεγόμενος «πατριάρχης» Βαρθολομαίος αμαύρωσε την καρδιά και τα χέρια του με την προδοσία του Θεού και την παραβίαση των ιερών εντολών Του. Χάρη στην ενέργεια αυτού του ανθρώπου η αγία Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία μας πνίγεται σε αίμα και δάκρυα. Οι ιερείς και οι ενορίτες ξυλοκοπούνται, οι εκκλησίες καταλαμβάνονται και τα ΜΜΕ μας ρίχνουν λάσπη και συκοφαντίες». Όλα αυτά, λέει ο Δεσπότης, δίνουν στους Ορθόδοξους Χριστιανούς «την ευκαιρία να δείξουν την πίστη τους στο Λόγο Του και να ακολουθήσουν το Θέλημά Του».



Ακριβώς γι’ αυτό ο επίσκοπος ζήτησε από τους μοναχούς «να είναι αλληλέγγυοι μαζί μας σε αυτή την πιστότητα προς τον Χριστό και τους κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας… να είναι σταθεροί στις πεποιθήσεις τους, να μην υποκύψουν σε καμία πειθώ και να μην φοβηθούν τις απειλές, επειδή ο Θεός είναι μαζί μας!». Επιπλέον, ο Μητροπολίτης Λουκάς υπογράμμισε ότι «όσοι λόγω της λεγόμενης «υπακοής» είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν το κάλεσμα του «λύκου με ένδυμα προβάτου», δηλώνω με κάθε ευθύνη για τα λόγια μου στον Θεό και στην Αγία Οικουμενική και Αποστολική Εκκλησία Του, προδίδεται τον Χριστό!».


Γράφει ότι «στο Άγιο Όρος δεν έρχεται σαν πατέρας και καλός ποιμένας… αλλά κλέφτης και ληστής, για να προτρέψει να αναγνωριστούν οι σχισματικοί-εθνικιστές ως κανονική εκκλησία,. Δεν είναι ο φορέας της «εικόνας της πραότητας», αλλά ο διάδοχος στο πνεύμα και οπαδός του έργου του Νεστόριου, του Σεργίου Α’ και άλλων αιρεσιαρχών, του Ιωάννη ΙΑ’ Βέκκα, του Μελετίου Μεταξάκη και του Αθηναγόρα Σπύρου, όπως και αυτός, δούλων του εχθρού της ανθρώπινης φυλής. Ο κακόσκεπτόμενος κ. Βαρθολομαίος έχει ήδη χάσει το δικαίωμα να αποκαλείται όχι μόνο πατριάρχης, αλλά και ορθόδοξος άνθρωπος».


Ο Δεσπότης εξέφρασε τη λύπη του επειδή μερικοί μοναχοί «είναι έτοιμοι να αναγνωρίσουν τις ενέργειες αυτού του προσώπου ως νόμιμες στην εισαγωγή στο Σώμα της Εκκλησίας αμετανόητων σχισματικών μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν στον εαυτό τους την δυνατότητα να συνεχίσουν να προσεύχονται στο Άγιο Όρος». Παρακαλεί τους μοναχούς να σκεφτούν, «αν αξίζει για τριάντα αργύρια άνεσης να προδώσουν την πίστη και τις πεποιθήσεις τους; Μήπως ο συνηθισμένος φόβος, η δειλία και η προδοσία κρύβονται πίσω από τη λέξη «υπακοή»; Αν θα είναι ευχάριστες στο Θεό οι προσευχές και τα κατορθώματά σας αγορασμένα με αυτό το τίμημα;»


Ο Μητροπολίτης Λουκάς υπενθυμίζει στους μοναχούς ότι «το τίμημα αυτής της προδοσίας είναι κράτηση στην Τελική Κρίση θέσης δίπλα στον Ιούδα και τους βασανιστές που σταύρωσαν τον Κύριό μας. Η Εκκλησία μας ήδη πληρώνει για αυτήν την προδοσία με αίμα και πόνο. Θέλετε να καταδικαστείτε με τους εκτελεστές μας; Ή ίσως, είναι καλύτερα, αφού εἴπερ συμπάσχομεν ἵνα καὶ συνδοξασθῶμεν; (Ρωμαίους 8,17)». Απευθύνεται επίσης σε εκείνους που αποφάσισαν ότι «εάν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος «έρθει με σχισματικούς από την Ουκρανία, θα τον δεχτούμε, ενώ τους σχισματικούς όχι» και τους ζητά να σκεφτούν: «ποιος είναι πιο ένοχος: το παιδί ή η μητέρα που έτσι το γέννησε και το μεγάλωσε;».


Ο Δεσπότης είναι σίγουρος ότι ο κ. Αρχοντώνης είναι άνθρωπος που ο διάβολος χτύπησε με φοβερή ασθένεια – υπερηφάνεια και μέσω αυτού τον έκανε όπλο του. Ο στόχος του είναι να χωρίσει την Εκκλησία, να σπείρει εχθρότητα, να φέρει πειρασμό στα μυαλά, να καταστρέψει εκείνους που δεν είναι σταθεροί στην πίστη, να τινάξει τους αμφισβητούντες και να προκαλέσει πειρασμούς. Από πατριάρχη μετατρέπεται σε απόστολο του Σατανά και πιστό του διαβόλου!». Στο τέλος της επιστολής ο Μητροπολίτης Λουκάς κάλεσε τους μοναχούς «να διαφυλάξουν την πίστη και να φυλάξατε ἑαυτούς ἀπό τῶν εἰδώλων» (Α Ιω. 5,1) και ζήτησε τις αγίες προσευχές τους.


Νωρίτερα η ΕΟΔ έγραψε ότι ο κύριος σκοπός ταξιδιού του Οικ. Πατρ. είναι η «προτροπή» διαφωνούντων μοναστηριών και μοναχών που δεν θέλουν να αναγνωρίσουν ΟCU να δέχονται τους σχισματικούς στο Άγιο Όρος.


spzh.news


Ορθόδοξος Τύπος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF