ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

ΚΑΛΗ Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΖΗΛΩΣΑΝΤΟΣ «ΜΕΤΑΞΑΚΕΙΟΝ» ΔΟΞΑΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ




Κατά την επίσκεψη του Πατριάρχου στη Μητρόπολη Περιστερίου



Καλή η διαμαρτυρία για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου, επιβάλλεται ανάλογη και έναντι του ζηλώσαντος «Μεταξάκειον» δόξαν Πατριάρχου Βαρθολομαίου



του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος βρίσκεται ήδη στην Αθήνα για τετραήμερη επίσκεψη. Είναι προσκεκλημένος της Ελληνικής Κυβερνήσεως για να συμμετάσχει ως κεντρικός ομιλητής στο 9ο Διεθνές Συνέδριο «Our Ocean», το οποίο πραγματοποιείται την 16/4/2024 στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Στο πρόγραμμα της επισκέψεώς του περιλαμβάνεται, όπως έχουμε διαβάσει σε σχετικά δημοσιεύματα, και επίσκεψή του στην Μητρόπολη Περιστερίου, ως προσκεκλημένου του Μητροπολίτου κ. Γρηγορίου, της οποίας ως γνωστόν είναι ανάστατο το πλήρωμα εξαιτίας της αυθαίρετης πρωτοβουλίας του τελευταίου για απομάκρυνση του Σταυρού με τον Εσταυρωμένον που είναι καθιερωμένο να βρίσκεται τοποθετημένος εντός του Ιερού Βήματος και όπισθεν της Αγίας Τραπέζης. Όπως, επίσης, έχει δημοσιευθεί, οι πιστοί προτίθενται να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για το ως άνω γεγονός (και) κατά την υποδοχή που επιφυλάσσεται στον Πατριάρχη από τον Μητροπολίτη Περιστερίου, ο οποίος προσφάτως επισκεφθείς το Φανάρι μετά του Δημάρχου της πόλεως απηύθυνε πρόσκληση στο Πατριάρχη να επισκεφθεί την Μητρόπολη και την πόλη του Περιστερίου, η οποία έγινε δεκτή. Ο κ. Βαρθολομαίος, τολμηρός γάρ, δεν υπελόγισε το κλίμα αναταραχής το οποίο επικρατεί στην εν λόγω Μητρόπολη και προφανώς δεν συμμερίζεται την ανησυχία του πληρώματος και τον σκανδαλισμό του από την απόφαση και επιμονή του Μητροπολίτου και Καθηγητού της Θεολογίας κ. Γρηγορίου να προβεί στην ως άνω αυθαίρετη ενέργειά του. Εν τω μεταξύ, ο Προκαθήμενος του Φαναρίου, μόλις προ δύο εβδομάδων, προκάλεσε και ο ίδιος το ορθόδοξο αισθητήριο των πιστών δηλώνοντας, κατά την ημέρα του εορτασμού του Πάσχα των Λατίνων, ότι σε συμφωνία με το Βατικανό πρόκειται να προσδιορίσουν (ενδεχομένως κατά το επόμενο έτος, 2025) νέον κοινά αποδεκτό τρόπο προσδιορισμού της Εορτής του Πάσχα. Όπερ σημαίνει νέες περιπέτειες και δοκιμασίες για τους πιστούς και προκλήσεις για όσους ενδιαφέρονται για την Ορθοδοξία. Ο Πατριάρχης ήδη συναντήθηκε, όπως άλλωστε απαιτεί και η εκκλησιαστική εθιμοτυπία, με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, ο οποίος, όπως έχει καταδειχθεί, ούτε επιθυμεί, ούτε ενδιαφέρεται να σταθεί εμπόδιο σε οποιοδήποτε σχεδιασμό του Φαναρίου, είτε αυτός αφορά στην Πίστη, είτε στα διοικητικά της Εκκλησίας. Αυτό αποτυπώθηκε και κατά την προσφώνησή του στον επισκεπτόμενο την Αθήνα Πατριάρχη, προς τον οποίο ανέφερε ότι «Είναι καλό να συναντιόμαστε συχνότερα και να ανταλλάσουμε απόψεις»! Και γνωρίζουμε ποίου οι απόψεις τελικώς εφαρμόζονται ή μάλλον επιβάλλονται! Περαίνοντες τον λόγον και απευθυνόμενοι προς τους αγαπητούς πιστούς της Μητροπόλεως Περιστερίου, εφ΄όσον υλοποιήσουν την δηλωθείσα πρόθεσή τους να διαμαρτυρηθούν και κατά την επίσκεψη του Πατριάρχου στην Μητρόπολή τους και την πόλη τους, για το σκάνδαλο του Μητροπολίτου Περιστερίου κ. Γρηγορίου, ταπεινή σκέψη είναι να συμπεριλάβουν στη διαμαρτυρία τους και το μείζον και αυτού του σκανδάλου ζήτημα της δηλωθείσης προθέσεως ή μάλλον αποφάσεως του ιδίου του Πατριάρχου να διχάσει εκ νέου την Ορθόδοξη Ανατολή, ως νέος Μελέτιος Μεταξάκης, προκαλώντας νέο σχίσμα με την επιβολή νέας Καινοτομίας περί τον εορτασμό του Πάσχα. Ας ηχήσουν στα αυτιά τους τα λόγια του διδασκάλου του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, σοφού και ευσεβεστάτου Ιωσήφ Βρυεννίου, λέγοντος: «Καλόν το ειρηνεύειν προς πάντας, αλλ΄ομονοούντας προς την ευσέβειαν· η γαρ ειρήνη, μετά μεν του δικαίου και πρέποντος, κάλλιστον εστι κτήμα και λυσιτελέστατον, μετά δε κακίας ή δουλείας επονείδιστον, πάντων αίσχιστόν τε και βλαβερώτατον. Ότι έστι κακή ομόνοια και καλή διαφωνία· έστι σχισθήναι καλώς και ομονοήσαι κακώς. Οίς γαρ η φιλία πρόξενος απωλείας, τούτοις το μίσος αρετής υπόθεσις γίνεται. Και κρείσσων εμπαθούς ομονοίας η υπέρ απαθείας διάστασις.»! Καλή η ειρηνική διαμαρτυρία υπέρ των Παραδόσεων. Καλλίστη και απαραίτητη η Ομολογία της Πίστεώς μας και η συνέπεια προς αυτήν. *Εκ του ιστολογίου «Ακτίνες» της 15.4.2024. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF