Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Μέρος 15ον
Παγχριστιανικο Συνέδριο Οξφόρδης
(12 - 26 Ιουλίου 1937)
Το Β' Παγκόσμιον συνέδριον της κινήσεως ΖΕ (σημ. ημετέρα Ζωής και Εργασίας) συνήλθεν εν Οξφόρδη της Αγγλίας από της 12-26 Ιουλίου 1937. Εν αυτώ παρέστησαν 425 επίσημοι αντιπρόσωποι, εξ 120 Ομολογιών και 40 κρατών. Έτεροι 500 περίπου παρίσταντο ως επισκέπται ή βοηθοί αντιπρόσωποι, παραστάντες εν σμικρώ σχετικώς αριθμώ, προήρχοντο από τας εξής Εκκλησίας:
ΚΠόλως: Θυατείρων Γερμανός, Μ. αρχιμ. Μιχαήλ Κωνσταντινίδης. Ελλάδος: Αμίλκας Αλιβιζάτος, Παναγιώτης Μπρατσιώτης. Κύπρου: Θυατείρων Γερμανός. (...) Εκτός των γενικών προπαρασκευαστικών μελετών σπουδαίαι θεωρούνται εις το σημείον τούτο η έκδοσις υπό των Ορθοδόξων των Παρισίων ιδίας μελέτης επί των θεμάτων του συνεδρίου τούτου, καθώς και αι γενόμεναι ομιλίαι και συζητήσεις εν τω Α' εν Αθήναις Συνεδρίω της Ορθοδόξου Θεολογίας. Το συνέδριον τούτο έφερε τον γενικόν τίτλον ''Συνέδριον επί της Εκκλησίας, της Κοινωνίας και της Πολιτείας''.
Τα συζητηθέντα θέματα υπήρξαν πέντε, τα ακόλουθα: 1. Η Εκκλησία και το έθνος. Σχέσεις της Εκκλησίας προς σφαίρας τινάς του βίου. Τα ήθη, έθιμα και αι παραδόσεις, αίτινες διαμορφώθησαν κατά την ροήν των χρόνων, 2. η Εκκλησία και το Κράτος. Οποία η Χριστιανική αντίληψις περί Κράτους, οποίαι αι αξιώσεις του συγχρόνου Κράτους και οποία η Χριστιανική αντίληψις περί ελευθερίας. 3. η Εκκλησία, το έθνος και το Κράτος εν σχέσει αυτών προς την οικονομικήν τάξιν, 4. η Εκκλησία, το έθνος και το Κράτος εν τη σχέσει αυτών προς την (αγωγήν-εκπαίδευσιν). 5. η Οικουμενική Εκκλησία και η διεθνής τάξις (η καθόλου Εκκλησία και τα έθνη μετά της υποδιαιρέσεως ''Χριστιανισμός και πόλεμος''.
Το θέμα τούτο περιλαμβάνει την εξέτασιν των ζητημάτων, άτινα σχετίζονται προς τον εθνισμόν, τας διεθνείς σχέσεις και την Εκκλησίαν ως ίδρυμα υπερβαίνον τα εθνικά όρια, άλλως ειπείν οικουμενικόν''. Αι συνελεύσεις ήσαν διπλής φύσεως, της ολομελείας και των πέντε τμημάτων, αν αναλογία προς τα πέντε προς συζήτησιν θέματα. Των δημοσίων συνελεύσεων προήδρευον οι τακτικοί πρόεδροι των τμημάτων της κινήσεως, εν οις και ο Θυατείρων Γερμανός, των δε τμημάτων ειδικώς ορισθέντα πρόσωπα.
Οι χρόνοι, καθ' ους συνεκλήθη το συνέδριον τούτο ήσαν χαλεποί. Αι διεθνείς σχέσεις είχον φθάσει ης οξύτατον σημείον νευρικής υπερεντάσεως. Η Γερμανία, με επί κεφαλής τον Χίτλερ εξωπλίζετο και προετοιμάζετο διά πόλεμον, όστις εξέσπασεν ύστερον από δύο έτη. Εις τους Γερμανούς αντιπροσώπους δεν εδόθη άδεια όπως προσέλθουν εις το συνέδριον τούτο. Και έτεροι πολλοί εξ άλλων χωρών, κατείχοντο από φόβον μήπως αι λαμβανόμεναι εκείναι αποφάσεις θα είχον τυχόν επιπτώσεις κατά των ιδίων και των Εκκλησιών των μετά την εις τας χώρας αυτών επιστοφήν των.
Έτερον πρόβλημα, αμέσου ενδιαφέροντος διά τον Χριστιανισμόν, ήτο το φαινόμενον της εκκοσμικεύσεως (σεκουλαρισμού). Το συνέδριον εξέδωκε διάγγελμα αυτού προς τας απανταχού του κόσμου Εκκλησίας, ενώ, καθώς και εις τας εκθέσεις, κυριαρχούσα ιδέα ήτο η ιερότης του ανθρώπου ως ανθρώπου, καθώς και το πνεύμα της Χριστιανικής αγάπης, δι' ου δέον να αντιμετωπίζη ο Χριστιανός τα διάφορα προβλήματα της καθημερινής του ζωής εν τω κόσμω.
Από θεολογικής πλευράς, ενώ εν Στοκχόλμη εδόσποζεν η διδασκαλία περί της βασιλείας του Θεού, εν Οξφόρδη ο τόνος ήτο μάλλον επί του δόγματος της Εκκλησίας. Έτερον γνώρισμα του Συνεδρίου της Οξφόρδης υπήρξεν η θέσις, η δοθείσα εις την λατρευτικήν ζωήν και την προσευχήν εν γένει. Διάφοροι ακολουθίαι ετελούντο εν τω ιστορικώ ναώ της St. Mary εν Οξφόρδη.
Οι Ορθόδοξοι ετέλουν την θ. λειτουργίαν αυτών εν τω παρεκκλησίω του κολλεγίου Hereford. Το συνέδριον τούτο προτού διαλυθή απεδέχθη απόφασιν περί της συνενώσεως της Κινήσεως ΖΕ (σημ. ημετέρα: Ζωής και Εργασίας) μετά της κινήσεως ΠΤ (σημ. ημετέρα Πίστεως και Τάξεως) εις εν ΠΣΕ. Προς τούτο ώρισε μίαν επταμελή επιτροπήν, ήτις ομού μετά μιας ισαρίθμου επιτροπής της κινήσεως ΠΤ ησχολήθη με τα περαιτέρω.
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Εκ του βιβλίου του θεολόγου Βασιλείου Θ. Σταυρίδη,
πρώην καθηγητή της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
''ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ'',
έκδοση ''Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών'', 1984, σελ. 85-88.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου