ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ!...



«Αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!»,
ήταν τα λόγια του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου κατά τη χθεσινή του ομιλία (31/3), μετά τη λήξη της Θείας Λειτουργίας, αναφερόμενος στην ανάγκη για κοινό εορτασμό του Πάσχα για τους Χριστιανούς της Ανατολικής και της Δυτικής Εκκλησίας!...



Δεν παρέλειψε δε να απευθύνει τις εγκάρδιες ευχές του προς όλους τους μη Ορθοδόξους Χριστιανούς που χθες εόρτασαν το Άγιο Πάσχα. Εξέφρασε, τέλος, τη δυσαρέσκειά του για κακοδιαχείριση της κοινοτικής περιουσίας από τις τοπικές Κοινότητες. Κατά την ομιλία του, μετά τη χοροστασία του κατά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον προσφάτως πανηγυρίσαντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων της Κοινότητας Βλάγκας, ο Παναγιώτατος έστειλε τις θερμές ευχές του στους μη Ορθόδοξους Χριστιανούς, που εόρτασαν χθες, 31 Μαρτίου, το Πάσχα.


Αναφερόμενος στον εορτασμό του Καθολικού Πάσχα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης ευχήθηκε του χρόνου να μην είναι απλώς ‘σύμπτωση’ η κοινή ημερομηνία με τον εορτασμό των Ορθοδόξων, αλλά να γίνει η αφορμή να καθιερωθεί ο ενιαίος εορτασμός μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Έκανε, επίσης, μνεία στην επέτειο της συμπλήρωσης 1700 χρόνων, το 2025, από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια, η οποία είχε ασχοληθεί με το ζήτημα της ρύθμισης του χρόνου εορτασμού του Πάσχα.


Ο ίδιος, δηλώνει αισιόδοξος καθώς θεωρεί πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να αποφασιστεί κάτι τέτοιο ενώ το αντίθετο, ο χωριστός δηλαδή εορτασμός, αποτελεί ‘σκάνδαλο’, όπως είπε χαρακτηριστικά: «Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!».


Κατά την ομιλία του, ο Παναγιώτατος είπε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Κατά την ημέρα αυτή, το κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ᾽ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια.


Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό του κατ' έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α' Οικουμενικής Συνόδου, η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου εορτασμού του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!»...


Τέλος, ο Παναγιώτατος έκανε αναφορά στον Άγιο Γρηγόριο του Παλαμά, Αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης, με αφορμή την εορτή του, λόγω της προέλευσής του από την Κωνσταντινούπολη και στην αξία της προσφοράς του «συμπατριώτη» του στην Εκκλησία. Ο Άγιος Γρηγόριος ήταν αγωνιστής της Ορθοδοξίας, φυλακίστηκε και παρέμεινε φάρος ακλόνητης πίστης και για τις επόμενες γενιές.



protothema.gr


Βασιλική Χρυσοστομίδου 01.04.2024



ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ



01/04/2024 | Δελτία Τύπου


Οικουμενικός Πατριάρχης: Αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!



Τις εγκάρδιες ευχές του προς όλους τους μη Ορθοδόξους Χριστιανούς που εόρτασαν το Άγιο Πάσχα την Κυριακή, 31 Μαρτίου, απηύθυνε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, στην ομιλία του, μετά τη χοροστασία του κατά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον προσφάτως πανηγυρίσαντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων της Κοινότητας Βλάγκας.


Κατά την ημέρα αυτή, το κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ᾽ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια.


Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό του κατ᾽ έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α´ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου εορτασμού του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!“


Νωρίτερα, με αφορμή τη εορτή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, ο Παναγιώτατος σημείωσε:


“Η Βλάγκα έχει προστάτες της τους Αγίους Θεοδώρους, το Κοντοσκάλι την Αγία Κυριακή του, τα Υψωμαθειά τους δικούς τους Αγίους, και ούτω καθ᾽ εξής. Αλλά σήμερα, δευτέραν Κυριακήν των Νηστειών, έχουμε όλοι μας ολοζώντανο παράδειγμα και πρεσβευτήν προς τον Κύριον τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, Αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης, αλλά και δικό μας συμπατριώτη, Κωνσταντινουπολίτη!


Η σημερινή ημέρα είναι σαν μία δευτέρα Κυριακή της Ορθοδοξίας, συνέχεια της περασμένης Κυριακής, διότι ο Άγιος Γρηγόριος ήταν υπέρμαχος και αγωνιστής της Ορθοδοξίας, χάριν της οποίας ακόμη και εφυλακίσθη, δίδοντας την καλήν μαρτυρίαν και παραμένοντας φωτεινός φάρος ακλονήτου πίστεως διά τας επερχομένας γενεάς. Όντως, οι Άγιοι της Εκκλησίας είναι διδάσκαλοι και οδηγοί διά τους ανθρώπους όχι μόνον της εποχής τους, αλλά όλων των εποχών και όλων των τόπων. Ευχαριστούμε τον Άγιο Θεό, ο Οποίος μας έδωσε τέτοια αξιομίμητα πρότυπα και τέτοιους ποδηγέτες και μεσίτες προς Αυτόν.


Η σημερινή ημέρα, όμως, όπως και κάθε Κυριακή, μας μεταδίδει και ένα μήνυμα ελπίδος, αισιοδοξίας και χαράς: Είναι το μήνυμα που μας φέρνει η Ανάστασις του Κυρίου μας, είναι το μήνυμα και το σάλπισμα που μας δίδει ο Χριστός με τους ενισχυτικούς και ελπιδοφόρους λόγους Του: «εν τω κόσμω θλίψιν έξετε· αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιωάν. ις´, 33). Είναι ακόμη το μήνυμα που δίδει εις ημάς, τα πιστά τέκνα της Μητρός Εκκλησίας, η βεβαιότης ότι «και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής», κλυδωνιζομένης μεν κατά καιρούς, κατά την διαδρομή της ιστορίας, και μάλιστα δεινώς πολλές φορές, αλλά ουδέποτε καταποντιζομένης.”


Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην πανηγυρίζουσα Κοινότητα της Βλάγκας ο Παναγιώτατος εξέφρασε, ως Αρχιεπίσκοπος και ποιμενάρχης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, την απογοήτευση, την πικρία αλλά και την αγωνία του για ορισμένα γεγονότα σχετικά με τη διαχείριση της κοινοτικής περιουσίας. “Κάθε χρόνο ερχόμεθα και εδώ στη Βλάγκα, όπως σε όλες τις πανηγυρίζουσες Κοινότητές μας, με χαρά και ευχαρίστησι, για να τις ευλογήσουμε και να τις συγχαρούμε για το έργο που προσφέρουν.


Όμως, εφέτος, ήλθαμε εδώ με σφιγμένη την καρδιά, με θλίψι, και απογοήτευσι. Και ομιλούμε εκ της θέσεως ευθύνης μας ως Αρχιεπισκόπου και ποιμενάρχου της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, διερμηνεύοντες, ως πνευματικός πατήρ όλων, τα αισθήματα της Μητρός Εκκλησίας, αλλά και ολοκλήρου της Ομογενείας. Διότι έγιναν εδώ και στο Κοντοσκάλι πράγματα που πλήγωσαν και εξέθεσαν δημόσια την Ομογένεια, αλλά και δέσμευσαν ένα μέρος της πατρογονικής κληρονομίας μας μέσω μακροχρονίων μισθώσεων, οι οποίες δεν συνάδουν με τους όρους της αγοράς και απειλούν το ιδιοκτησιακό μας καθεστώς.


Την περιουσία της Ομογενείας, η οποία με την ψήφο της αναδεικνύει τους Επιτρόπους για να διοικήσουν και να διαχειρισθούν την κληρονομιά των πατέρων μας με ευσυνειδησία, εντιμότητα και αποτελεσματικότητα. Δεν λέμε ότι απαραιτήτως λείπουν αυτές οι αρετές από την διοίκησι των Κοινοτήτων μας. Υπάρχει, όμως, η άγνοια, η απειρία και η βιασύνη. Και γίνονται οι αδικαιολόγητες αυτές μισθώσεις για ολόκληρες δεκαετίες.


Στηρίζουμε τις πρωτοβουλίες και τις προσπάθειες, για τα εδώ συμβάντα, του αγίου Σηλυβρίας, του ΣΥΡΚΙ, και, βεβαίως, της Εκκλησίας, διά της Μεγάλης Πρωτοσυγκελλίας, αλλά χρειάζεται και πρακτικό αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών. Για να υπάρχη τέτοιο αποτέλεσμα, χρειάζονται γενναίες αποφάσεις, για τις οποίες φαίνεται ότι δεν είναι έτοιμα τα διοικητικά σώματα των εμπλεκομένων Κοινοτήτων.


Είθε να υπάρξη άμεσος εξυγίανσις και να επανέλθη και πάλιν η τάξις και η ψυχική ανακούφισι στις Κοινότητές μας, οι οποίες, μετά από δεκαετίες, μπόρεσαν να ανανεώσουν το στελεχιακό δυναμικό των διοικητικών τους συμβουλίων, με τις εκλογές που επετράπη να διεξαχθούν. Ευχόμεθα ολοκαρδίως στις επόμενες επισκέψεις και χοροστασίες μας να έχουμε μόνον επαίνους και συγχαρητήρια να σας απευθύνουμε.”


Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, καλωσόρισε τον Θεοφιλ. Επίσκοπο Χριστουπόλεως κ. Εμμανουήλ, Βοηθό του Σεβ. Μητροπολίτου Γερμανίας κ. Αυγουστίνου, με όμιλο προσκυνητών από τη Γερμανία. Προηγουμένως, με θερμούς λόγους υποδέχθηκε τον Παναγιώτατο ο Σεβ. Μητροπολίτης Σηλυβρίας κ. Μάξιμος, Αρχιερατικώς Προϊστάμενος Υψωμαθείων. Κατά τη Θεία Λειτουργία τον θείο λόγο κήρυξε ο Πανοσιολ. Δευτερεύων κ. Καλλίνικος. *Εκ του ιστολογίου «Ακτίνες» της 1.4.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF
Εικόνες θέματος από A330Pilot. Από το Blogger.