ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΗΜΟΓΛΟΥ ΖΗΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ... ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΟΝΟ!


Ο υπέρμαχος της Οικουμενικής Κίνησης,
πρώτος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Αλέξανδρος Δημόγλου 
(1876-1942)  
ζητεί την συνδρομή και βοήθεια του Ελευθερίου Βενιζέλου,
προκειμένου να παραμείνει αυτός Αρχιεπίσκοπος Αμερικής
και να μην αντικατασταθεί από τον Μονεμβασίας Γερμανό,
με το αιτιολογικό πως ο δεύτερος ήταν ''βασιλόφρων''!


Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι  καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!



ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ




Μέρος 8ον



Εν Αστορία τη 22α Μαίου 1930,


Προς την Α. Ε. τον Πρόεδρον της Ελληνικής Κυβερνήσεως


Κον Κον Ελευθέριον Βενιζέλον


Αθήνας


Κύριε Πρόεδρε,


Ζητούσι την κεφαλήν μου οι βασιλικοί μόνον διά τον λόγον ότι ήμην και είμαι θερμότατος θιασώτης και υποστηρικτής της πολιτικής και εθνικής Υμών ιδεολογίας. Μόνον διά τον λόγον αυτόν, διότι από εκκλησιαστικής απόψεως δεν δύνανται να εύρωσιν εις την όλην διαγωγήν και πολιτείαν μου τι το τρωτόν και επίμεμπτον. Δηλώ κατηγορηματικώς, ότι επ' ουδενί λόγω εννοώ να προσχωρήσω εις οιανδήποτε γνώμην, η οποία εκπορεύεται και πηγάζει από τρεις ορθοδόξους βασιλικούς, τον πατριάρχην, τον πρεσβευτήν Χ. Σιμόπουλον και τον Κορινθίας, εκζητούντες την κεφαλήν μου εν ονόματι του έθνους, του οποίου αυτοί ουδέποτε εφείσθησαν προκειμένου περί των ιδίων των προσώπων. Η τριάς αυτή έχει συμμάχους την Ατλαντίδα, η οποία λυσσωδώς πολεμήσασα  την Υ. Ε. και αποτυχούσα, αγωνισθείσα φαυλότατα, υπέρ των βασιλικών και εξευτελισθείσα, υποστηρίξασα το παλαιόν ημερολόγιον και γελοιοποιηθείσα, ζητεί τώρα ν' άρη νίκην επί εκκλησιαστικού εδάφους και τον Εθνικόν Κήρυκα διότι ούτος δεν ηδυνήθη να με καθυποτάξη και να λάβη ό,τι εζήτησε διά την οικονομικήν του ενίσχυσιν. Πλην είμαι πρόθυμος να υποκύψω εις οιανδήποτε απόφασιν, η οποία θα προήρχετο από την Υ. Ε. εις περίπτωσιν καθ' ην θα ηδύνατο αυτοπροσώπως να έλθη εις Αμερικήν και εξετάση και ακούση τας λαικάς διαμαρτυρίας δι' ό,τι εν κρυφώ και παραβύστω αποφασίζεται εις βάρος μου ή να εμπιστευθή τούτο εις οιονδήποτε άλλο πολιτικόν, και ουχί κληρικόν πρόσωπον, ανεγνωρισμένου κύρους και ικανότητος, γνωστών δε φιλελευθέρων φρονημάτων, διότι μόνο εις εν τοιούτον πρόσωπον δύναμαι να έχω εμπιστοσύνην, ότι θα δικάση πράγματι επί τη βάσει της λογικής, της δικαιοσύνης και της αληθείας. Είνε εκτός πάσης αμφιβολίας, ότι δημιουργός και υπαίτιος της όλης αυτής καταστάσεως είνε ο πρεσβευτής Χ. Σιμόπουλος, όστις παρά τας διαφωτιστικάς εκθέσεις μου αφέθη ελεύθερος να οργιάση κυριολεκτικώς υπέρ του καθηρημένου και των βασιλικών και κατά του Κανονικού Εκκλησιαστικού Καθεστώτος. Η Υ. Ε. δεν έχει παρά να ζητήση και αναγνώση την έκθεσιν ην απέστειλα κατά το 1928 υπό ημ. 29 Οκτωβρίου.



Επί τούτοις διατελώ,



+ Ο Αμερικής Αλέξανδρος



Σημ. ημετέρα: Ένας από τους υπέρμαχους της Οικουμενικής Κίνησης, ο πρώην Επίσκοπος Ροδοστόλου και αργότερα πρώτος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής (1922-1930) Αλέξανδρος Δημόγλου ταυτίστηκε φανερά -και ιδιαιτέρως εκδηλωτικά- στο ποίμνιό του υπέρ του Ελευθερίου Βενιζέλου, με αποτέλεσμα τον διχασμό και στις Η.Π.Α. των Ελλήνων της διασποράς. Με επιστολή του προς τον δεύτερο δηλώνει ανερυθρίαστα, πως δεν υπακούει προς τους Εκκλησιαστικούς του προισταμένους -διότι είναι ''βασιλικοί''!- και εμπιστεύεται οποιονδήποτε άλλον, αρκεί αυτός να είναι φιλελευθέρων φρονημάτων -δηλαδή- ''βενιζελικός''! Ως εκ τούτου, ζητεί την συνδρομή και βοήθεια του Ελευθερίου Βενιζέλου, προκειμένου να παραμείνει αυτός Αρχιεπίσκοπος Αμερικής και να μην αντικατασταθεί από τον Μονεμβασίας Γερμανό! Τα σχόλια περιττεύουν...



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF