ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ, ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΚΥΠΡΟΣ «ΓΗ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣ», ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ (ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ) ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΥ, ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ... ΧΟΡΟΙ: ΘΟΥ, ΚΥΡΙΕ, ΦΥΛΑΚΗΝ ΤΩ ΣΤΟΜΑΤΙ ΜΟΥ!




Το βράδυ της Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024, ελάτε μαζί μας σε μια συγκλονιστική συναυλία για να τιμήσουμε την 50ή Επέτειο από την Εισβολή στην Κύπρο. Αυτά έγραφε το κάλεσμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, σε ανακοίνωση της 22ας Μαίου 2024 για τη χθεσινοβραδινή συναυλία που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα χορού Pacific Jewel, του ξενοδοχείου Sheraton San Diego Hotel & Marina, στη διεύθυνση 1380 Harbor Island Drive, στο Σαντιέγκο της Καλιφόρνιας. Προσέξτε.


του Μιχάλη Ιγνατίου


ΔΕΝ αναφέρει ποια χώρα εισέβαλε στην Κύπρο. Γράφει απλά ΅Εισβολή στην Κύπρο. Ο Ελπιδοφόρος επίτηδες δεν μιλά για την τουρκική εισβολή και αναφέρει αφηρημένα το γεγονός της εισβολής. Το τόνισα πολλές φορές, δεν έχει καθόλου εθνικά αισθήματα.


Άλλωστε συνεχίζει να πιστεύει ότι η Κύπρος έχει την ευθύνη για την καταστροφή του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για τεράστιο ψέμα. Άλλωστε το αντάρτικο της ΕΟΚΑ, αφορούσε μόνο τους Εγγλέζους αποικιοκράτες. Οι αγωνιστές δεν πείραξαν κανένα Τουρκοκύπριο, πέραν κάποιων προδοτών.


Ο αγώνας της ΕΟΚΑ ξεκίνησε την 1η Απριλίου του 1955, οι Τούρκοι επιτέθηκαν με πρωτοφανή αγριότητα εναντίον των ομογενών μας της Πόλης τον Σεπτέμβριο. Δεν έχουν σχέση τα δύο αυτά γεγονότα.


Η ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής, ομιλούσε επίσης για Επέτειο, ενώ οι πάντες γνωρίζουν ότι πρόκειται για μαύρη “επέτειο” (η λέξη εισαγωγικά). Ο Ελληνισμός δεν εορτάζει. Οι όπου γης Έλληνες τιμούμε και θυμόμαστε τη μεγαλύτερη ελληνική τραγωδία από την μικρασιατική καταστροφή. Αυτοί που γιορτάζουν είναι οι Τούρκοι Αττίλες.


Η συναυλία πραγματοποιήθηκε μετά από την πίεση των κυπριακής καταγωγής Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ειδικά του προέδρου της ΑΧΕΠΑ, κυρίου Σάββα Τσίβικου και του προέδρου της τέως Κυπριακής Ομοσπονδίας Αμερικής (ΚΟΑ), κυρίου Κυριάκου Παπαστυλιανού. Ο τελευταίος αποφάσισε, τελικά, να μην παραστεί προφανώς λόγω φόρτου εργασίας.


Οι αρμόδιοι της Αρχιεπισκοπή δεν σκέφθηκαν να εξηγήσουν στους ομογενείς μας -οι περισσότεροι δεν είχαν καν γεννηθεί το 1974 όταν εκτελέστηκε το έγκλημα εναντίον της Κύπρου- οτι επρόκειτο στην πραγματικότητα για συναυλία μνήμης των ανθρώπων μας που δολοφονήθηκαν από τις ορδές του Αττίλα. Έτσι, κάποιοι “μεράκλωσαν” από τις μελωδίες των καταπληκτικών μουσικών, σου λένε εδώ έχουμε μπουζούκια και άλλα όργανα, δεν έχασαν την ευκαιρία “να ξεκινήσουν τους χορούς” και να το κάνουν πανηγύρι.


Ελληνοκύπριος φίλος, που βρέθηκε εκεί, μας είπε χαρακτηριστικά ότι έκρυψε το πρόσωπο του, με τα δυό του χέρια. Δεν ήθελε να βλέπει. Κατάλαβε ότι και άλλοι παραβρισκόμενοι ένιωσαν με τον ίδιο τρόπο.


Ήταν η δεύτερη εκδήλωση του Ελπιδοφόρου για την Κύπρο την οποία πήρε το ποτάμι. Προχθές οργανώθηκε δίωρη συζήτηση με την ευκαιρία της μαύρης “επετείου” της τουρκικής εισβολής, την οποία παρακολούθησαν μόνο 127 άτομα (μετρημένοι ένας προς ένα), Τουλάχιστον στη συναυλία, επειδή οι σύνεδροι κατάλαβαν πως θα είναι …”ντίρι ντίρι”, όχι συναυλία μνήμης, εμφανίστηκαν περισσότεροι!!!


Επιστρέφοντας στην αρχική ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής για τη συναυλία, διαβάζουμε: “Αυτή η εκδήλωση (εννοεί το Concert, Cyprus “Land of Embrace” by the Politico Ensemble, Directed by Giorgos Theodoridis) θα παρουσιάσει μια ποικιλία μουσικών και θεατρικών ειδών, δημιουργώντας μια πλούσια ταπετσαρία μουσικών εμπειριών για το κοινό. Από την κλασική στην παραδοσιακή και από τη λαογραφία στη σύγχρονη, αυτή η συναυλία υπόσχεται να είναι μια αξέχαστη γιορτή για το ηρωικό νησί της Κύπρου”.


Πως δεν το σκέφθηκε ο Ελπιδοφόρος να συμπεριλάβει κλαρίνα και βιολία…




*Εκ του ιστολογίου «hellasjournal.com» της 5.7.2024.
Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF