ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 3 Ιουλίου 2022

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΚΟΥΡΣΚ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ




Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς: «Μεθ' ημών ο Θεός», εκδόσεις «Ορθόδοξη Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 55-59.
(132 αξιόπιστα θαυμαστά ιστορικά γεγονότα που επιμαρτυρούν πως ο Θεός ενεργεί, με άπειρους τρόπους, για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους).
Η μετάφραση από τα σερβικά έγινε από το ζεύγος Νράγκαν και Ευαγγελία Σαραμάντιτς.
«Οι ιστορίες που δημοσιεύονται στο βιβλίο μας είναι μόνον ένα δεμάτι σταριών από το ανθρώπινο χωράφι της ζωής. Κάποιες από αυτές τις ακούσαμε εξ ιδίων και άλλες τις πληροφορηθήκαμε μέσω τρίτων ατόμων. Δημοσιεύουμε όμως μόνον εκείνες που είναι χαρακτηριστικές και αξιόπιστες.
Μερικές είναι σχεδόν ίδιες με τα θαύματα της Αγίας Γραφής, ενώ άλλες παρουσιάζουν ομοιότητα με θαύματα που έχουν καταγραφεί σε παλαιότερες εποχές στην εκκλησιαστική μας παράδοση. Η Αγία Γραφή και η εκκλησιαστική μας παράδοση αποτελούν τα πλέον καταλληλότερα μέσα για την ερμηνεία αυτών των θαυμάσιων γεγονότων, που συνέβησαν στον κόσμο και επηρέασαν τις ανθρώπινες ζωές. Αποτελούν οδηγό για όποιον προσπαθήσει να τα εκτιμήσει, οδηγό που μειώνει την πιθανότητα της πνευματικής πλάνης.
Συμβάλλουν στη διάκριση της αλήθειας από την πλάνη, του φωτός από το σκοτάδι και της πραγματικότητας από τα σύμβολα. Ποιό όμως είναι το συμπέρασμα το οποίο συνάγεται από τέτοιου είδους βιώματα; Πιθανόν είναι μόνον ένα και μοναδικό: Ο Θεός είναι Αυτός που οδηγεί τον κόσμο και κυβερνά την κάθε ανθρώπινη ζωή. Ο Θεός ενεργεί με άπειρους τρόπους για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους.
Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς με το βιβλίο του «Εμμανουήλ» αποδεικνύει την αγάπη του για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των ιστοριών είναι ένα: πως ο Θεός είναι δίπλα μας και αόρατα κινεί τα νήματα της ζωής όλων μας. Υπάρχει το πνευματικό βασίλειο, το βασίλειο του Θεού, το οποίο είναι γεμάτο από τις ψυχές των Δικαίων. Υπάρχει μόνον ένας νόμος, ο νόμος της Δικαιοσύνης του Θεού, ο νόμος της ηθικής. Οτιδήποτε άλλο ονομάζεται νόμος, είναι σκιά και σύμβολο αυτού του μεγάλου και αιώνιου νόμου του Θεού. Με λίγα λόγια, εμείς οι ταξιδιώτες αυτού του κόσμου δεν είμαστε μόνοι στον δρόμο μας. Μαζί μας είναι ο Θεός και όλος ο ουράνιος στρατός. Εμμανουήλ: «Μεθ' ημών ο Θεός»: Μαζί μας είναι ο Κύριος».
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.









ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: «ΜΕΘ' ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ» ΜΕΡΟΣ 6ον




8. Το θαύμα της θαυματουργικής εικόνας της Παναγίας, στην πόλη Κουρσκ της Ρωσίας



Τη θαυματουργική εικόνα της Παναγίας, την φέρανε πέρυσι το καλοκαίρι, από την Ρωσία πρώτα στο Βελιγράδι και μετά την πήγανε στη Βουλγαρία. Με την ευκαιρία αυτή, οι Βούλγαροι ιστορικοί έγραψαν στο εκκλησιαστικό περιοδικό <<ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ>> (Νο 7-8, 1935) πολλά ιστορικά στοιχεία για αυτήν.


Μεταξύ των άλλων στοιχείων έγραψαν για τα εξής: Ο γιος του Πρόχορα Μόσιν, ο οποίος ήταν ένας έντιμος πολίτης, στην πόλη Κουρσκ αρρώστησε τόσο βαριά, που κάθε ελπίδα για την ίασή του ήταν χαμένη.


Περίμεναν μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα, το θάνατο του παιδιού. Μία νύχτα το παιδί είδε στο όνειρό του την Παναγία που του είπε, ότι την αυριανή μέρα θα έρθει στο σπίτι του η εικόνα της και ότι θα τον θεραπεύσει.


Πράγματι την επόμενη ημέρα έγινε θρησκευτική λιτανεία στην πόλη. Το σπίτι του Μόσιν βρισκόταν σε έναν από τους δρόμους που θα περνούσε η πομπή. Όταν η πομπή με την εικόνα έφτασε κοντά στο σπίτι του Μόσιν, ξέσπασε φοβερή καταιγίδα. 


Και πού κατέφυγαν οι ιερείς με την εικόνα της Παναγίας; Κατέφυγαν στο σπίτι του Μόσιν. Το παιδί ήταν ξαπλωμένο στο κρεβάτι και έμοιαζε περισσότερο νεκρό παρά ζωντανό. Οι γονείς του χαρούμενοι που η Αγία εικόνα μπήκε στο σπίτι τους, παρακάλεσαν τους ιερείς να βάλουν την εικόνα πάνω στον ασθενή.


Το παιδί αισθάνθηκε πάνω του την εικόνα και την ασπάσθηκε με τα κρύα του χείλη. Αμέσως το παιδί θεραπεύθηκε και σηκώθηκε από το κρεβάτι υγιή και χαρούμενο!



9. Γιατρεύτηκε με την πίστη της



Την ημέρα του Αγίου Γεωργίου, του Μεγαλομάρτυρα, το έτος 1932, στο χωριό Μπαβανίστε, στην περιοχή Μπάνατ της Σερβίας, στην εκκλησία έγινε μεγάλο πανηγύρι προς τιμή του Αγίου. Μαζεύτηκε πολύς κόσμος από τα γύρω χωριά.


Πλήθος κόσμου προσήλθε στην εκκλησία έχοντας μπροστά τους ιερείς και τα θρησκευτικά λάβαρα. Όλοι οι άνθρωποι που ζούσαν στα περίχωρα του Μπάνατ σέβονταν την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου σαν Μοναστήρι, γιατί εκεί γιατρεύονταν πολλοί ασθενείς.


Έτσι και η εκκλησιαστική κοινότητά μας, από το χωριό Ντόλοβο, ετοιμάστηκε να πάει να τιμήσει τη γιορτή του Αγίου, και μαζεύτηκαν αρχικά στην εκκλησία του χωριού, όπου ο ιερέας διάβασε προσευχή, και στη συνέχεια ξεκίνησαν για το χωριό Μπαβανίστε.


Την ώρα που άρχισαν την πορεία, τους πλησίασε μία γυναίκα και τους παρακάλεσε να δεχτούνε αυτήν αλλά και την άρρωστη κόρη της μαζί τους. Η οκτάχρονη κόρη της δεν μπορούσε να σταθεί στα πόδια της και τη μετέφεραν στα χέρια.


Η μάνα λυπημένη είχε αποφασίσει να πάει στην εκκλησία του Μπαβανίστε να προσευχηθεί στο Θεό για την ίαση της κόρης της. Υπήρχε όμως πρόβλημα, γιατί δεν είχε άμαξα για να την μεταφέρει και έπρεπε να την κουβαλά στα χέρια δέκα χιλιόμετρα.


Τελικά, βλέποντας όλοι την κατάσταση του μικρού παιδιού συμφώνησαν να το μεταφέρουν εναλλάξ μέχρι το χωριό Μπαβανίστε. Έτσι λοιπόν και έκαναν. Έφεραν το παιδί και το έβαλαν μέσα στην εκκλησία, γιατί στα ξαφνικά έπιασε πολύ δυνατή βροχή.


Ενώ άνθρωποι έφταναν στην εκκλησία, το παιδί αποκοιμήθηκε. Έτσι το άφησαν μέσα στην εκκλησία. Τη στιγμή που έφτασε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και μία δεύτερη πομπή ανθρώπων από το χωριό Ντόλοβο, η μάνα μπήκε βιαστικά μέσα στον ναό, για να ξυπνήσει το παιδί.


Με μεγάλη έκπληξη και χαρά είδε το κοριτσάκι της να σηκώνεται μόνο του και χωρίς καμμία βοήθεια να βγαίνει από την εκκλησία, περπατώντας δίπλα της. Όταν οι πιστοί την είδαν την ρώτησαν για την θαυματουργική θεραπεία της.


Η μικρή τους είπε ότι, όταν κοιμήθηκε, στον ύπνο της, ήρθε μια γυναίκα, την χάϊδεψε στο πρόσωπο και της είπε: <<Έλα, σήκω>>. Μετά την ξύπνησε η μάνα της. Όλοι μας χαρήκαμε και δοξάσαμε το Θεό για το μεγάλο Του έλεος!


Αυτό το γεγονός μας το γνωστοποίησε ο κύριος Μίλια Κιντίσεβιτς από το χωριό Μπαβανίστε. Το δημοσίευσε στο περιοδικό ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ της πόλης Κραγκούγιεβατς Νο 6, Ιούνιος 1932.




10. Η αληθινή ιστορία για την θαυματουργική θεραπεία της χανούμισσας, η οποία είχε μεγάλη πίστη



Στο γυναικείο μοναστήρι Μίρκοβατς, που βρίσκεται έξω από την πόλη Σκόπια (που τότε ήταν Νότια Σερβία), μας διηγήθηκαν το εξής περίεργο γεγονός. Σε αυτό το μοναστήρι υπάρχει αγίασμα φημισμένο για τις θαυματουργικές του ιδιότητες, όχι μόνο σε χριστιανούς, αλλά και σε μουσουλμάνους.


Κάποτε αρρώστησε η γυναίκα ενός Τούρκου. Της πονούσε πολύ το στήθος και διπλωνόταν από τον πόνο. Τότε ο Τούρκος πήρε την χανούμισσα, την έβαλε στο άλογο και πριν βραδιάσει την έφερε στο μοναστήρι Μίρκοβατς.


Την ημέρα εκείνη, επειδή έπιασε δυνατή βροχή, δημιουργήθηκαν ρυάκια με κόκκινο νερό από τη λάσπη, που έτρεχαν μέσα και γύρω από το μοναστήρι. Όταν ο Τούρκος μπήκε στην αυλή συνάντησε έναν εργάτη του μοναστηριού.


Ο Τούρκος ζήτησε να δει τις μοναχές, αλλά ο εργάτης αγενώς απάντησε ότι είναι αργά και ότι δεν μπορεί να δει τις μοναχές τέτοια ώρα. Ο Τούρκος το είπε αυτό στη γυναίκα του. Το ανδρόγυνο για λίγη ώρα συζήτησε κάτι μεταξύ του, στα τούρκικα.


Μετά ο Τούρκος εξήγησε στον εργάτη για ποιο λόγο ήρθαν τέτοια ώρα και τον ρώτησε, αν μπορεί να τους γεμίσει ένα δοχείο με αγιασμένο νερό για την άρρωστη γυναίκα. Ο εργάτης νευριασμένος πήρε το δοχείο από τον Τούρκο, και πηγαίνοντας πίσω από το σπίτι, μονολόγησε:


<<Ο Τούρκος είναι Τούρκος και για τον Τούρκο κάθε νερό είναι καλό>>! Έτσι γέμισε το δοχείο με κόκκινο λασπωμένο νερό που έτρεχε στο ρυάκι από την βροχή. Ο Τούρκος πήρε το δοχείο, ευχαρίστησε τον εργάτη και έφυγε με την γυναίκα του στο σπίτι.


Την επόμενη μέρα ο Τούρκος, έφερε ως δώρο στο μοναστήρι ένα βόδι. Ευχαρίστησε τις μοναχές και τις είπε ότι η γυναίκα του, ήπιε εκείνο το αγιασμένο νερό, και θεραπεύθηκε. Για το λόγο αυτό, θέλοντας να ευχαριστήσει το μοναστήρι έφερε το βόδι.


Τότε η Ηγουμένισσα ρώτησε τον εργάτη, πότε ήρθε ο Τούρκος και πότε πήρε το νερό. Ο εργάτης ντράπηκε και εξομολογήθηκε στην Ηγουμένισσα τί έκανε. Η ηγουμένισσα, κάλεσε τις μοναχές στην εκκλησία για να δοξάσουν τον Θεό! 



Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς:
<<Μεθ' ημών ο Θεός>>, εκδόσεις <<Ορθόδοξη Κυψέλη>>,
Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 55-59.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF