ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 13ο (2013 - 2026)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΕΡΟΖΥΓΙΑ




''Πολλοί από εσάς γνωρίζουν σίγουρα, 
ότι τα τελευταία πενήντα χρόνια έγιναν ορισμένα εξαιρετικά βήματα προόδου 
προς την απανασυμφιλίωση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας 
με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες. 
Οφείλουμε πολλά, από την αρχή, 
στους πάπες Παύλο τον Έκτο και Ιωάννη τον Εικοστό Τρίτο, 
όπως και στους προκατόχους μας, 
Οικουμενικούς Πατριάρχες Αθηναγόρα και Δημήτριο. 
Η ενόρασή τους υπενθύμισε σε όλους εμάς 
την άμεση αναγκαιότητα της προτροπής του Κυρίου προς τους μαθητές του, 
στο όρων των Ελαίων, 
όλοι να γίνουν ένα, το ''ut unum sint''!... 


''...Η καθολική κοινότητα του Αγίου Αιγιδίου
(είναι) μια κοινότητα με την οποία συμμεριζόμαστε 
τον απόλυτο σεβασμό της προστασίας του περιβάλλοντος και του 
Οικουμενισμού!...''  

Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος. 

Περούτζια Ιταλίας, Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016. Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων.


Συμπληρώνονται αυτές τις ημέρες 30 χρόνια από την βδελυρή, αντιπατερική και αντορθόδοξη συνάντηση της Πανθρησκείας του Αντιχρίστου στην Ασίζη της Ιταλίας, όπου στις 27 Οκτωβρίου του 1986 -υπό τον πάπα Ιωάννη Παύλο τον Β'- έγινε κοινή ''συμπροσευχή'' υπέρ της ειρήνης του κόσμου''. Τα γεγονότα είναι γνωστά. Έλαβαν μέρος πυρολάτρες, σατανιστές, ινδιάνοι, εκπρόσωποι πρωτόγονων φυλών της Αφρικής, ο Δαλάι Λάμα, όλες οι γνωστές θρησκείες και θρησκεύματα, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των ''Ορθοδόξων Οικουμενιστών''. Το αυτό σκηνικό στήθηκε και αυτές τις ημέρες, υπό την εκπροσώπηση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου και της -συν αυτώ- συναγελαζόμενης οικουμενιστικής φατρίας. Ο κ. Βαρθολομαίος μίλησε ανοιχτά πλέον για τον Οικουμενισμό σε τέτοια, μεγάλου βεληνεκούς διαθρησκειακή συνάντηση, τον ονομάτισε ευθαρσώς και τον προωθεί με περισσή υπερηφάνεια ''λαλήσαντος αλέκτορος''. Σε άλλο λόγο του όμως, που απευθυνόταν στο δεσμωτικά χειραγωγημένο ποίμνιο για εσωτερική και μόνο κατανάλωση, δήλωσε με τέτοια ανείπωτη αναισχυντία και περιπαικτικό καμουφλαρισμό, πως διάλογος: ''σημαίνει αμοιβαία γνωριμία, συνάντηση, αλλά δεν είναι ποτέ πολιτιστικός ή θρησκευτικός συγκρητισμός''. Την μια ομιλεί ανερυθρίαστα για Οικουμενισμό και την άλλη αναιρεί τεχνιέντως αυτά, που μόλις δήλωσε πριν! Την μία δηλώνει, πως όλες οι υπόλοιπες ''ομολογίες'' έχουν σωστικά μυστήρια (!) και την άλλη κάνει λόγο για την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία! Έχει ξαναειπωθεί, πως η λεκτική ετεροζυγία, το διφορούμενον της σκέψης και οι αντίφορες δηλώσεις είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα -πλην των πολιτικών- των θρησκευτικών συγκρητιστών, αλλά και των Τεκτόνων. Τι επιδιώκει ο θρησκευτικός συγκρητισμός; Να ομαδοποιήσει ένα μωσαικό αντίρροπων δογματικών εννοιών, να υπερθεματίσει την ένωση όλων των θρησκειολογικών φληναφημάτων και να ομογενοποιήσει τα αντίθετα, συσκοτίζοντας παράλληλα με την γνωστή διγλωσσία και τακτική του. Για να το επιτύχει, φροντίζει επιμελώς κάθε ''Εκκλησία'' να κρατάει το ποιμνιό της σε μια ημιθανή, πνευματική κατάσταση, σε έναν μεσαιωνικό, σιωπηρό αυτισμό και να κάνει σύνθημα το: ''Ακούμε, δεν μιλάμε, το βουλώνουμε''. Αυτό το σύνθημα πρωτογράφηκε στην Corriere della sera, τον Ιούλιο του 2015, από μια σειρά άρθρων με τίτλο: ''Il piano dell' Icumenismo'' και προσπαθούσε να διαγνώσει τις αντιδράσεις στο εσωτερικό κάθε ''Εκκλησίας'' χάριν του Οικουμενισμού! Οι πλήρως εκκοσμικευμένοι και παντελώς απορθοδοξοποιημένοι αυτοί θρησκευτικοί ηγέτες του κοσμοκράτορος λειτουργούν, ως οι πολύχρωμοι και πολυδαίδαλοι χαμελαίοντες όλων των ιστορικών, διαχρονικών αιρέσεων. Στις ημέρες μας, κόμματα εξουσίας και καινοτόμος εκκλησία έχουν την ίδια συγκρητιστική πολιτική, (ο συγκρητισμός άλλωστε απαντάται στην Πολιτική, όπως και στην Τέχνη) την ίδια διφορούμενη στρατηγική ανακοινώσεων, ότι ακριβώς -δηλαδή- κάνουν οι εκπρόσωποι Τύπου των πολιτικών σχεδιασμών: να διαψεύδουν επιβεβαιώνοντας και να επιβεβαιώνουν διαψεύδοντας! Άλλες λεκτικές ερμηνείες στα καθ' ημάς για εύπεπτη, εσωτερική κατανάλωση και εντόπιο εφησυχασμό και άλλες δηλώσεις και θιασώτικες κινήσεις στα εκτός. Αν αναγνώσει -χρονικά- κανείς τις δηλώσεις, αλλά και τα ''έργα και ημέρες'' του κ. Βαρθολομαίου θα μείνει παντελώς άφωνος από τις πλανερές αντιφάσεις των λόγων, από αυτά τα έργα του. Δεν είχαν καλά - καλά καταλαγιάσει οι φωνές κι οι αντιδράσεις από την δογματοποίηση του Οικουμενισμού μέσω της ληστρικής συνόδου του Κολυμπαρίου, κι ο ίδιος έσπευσε αμέσως στο Βατικανό, προκειμένου να πληροφορήσει και να ευαριστήσει τον ποντίφηκα της Ρώμης για την συνοδική αναγνώριση της ύπαρξης και άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών... Όταν πριν δύο χρόνια συναντήθηκε στην Κομοτηνή με τον μονοφυσίτη ''Αρχιεπίσκοπο'' των Αρμενίων κ. Αράμ είχε δηλώσει ανερυθρίαστα: ''Ατυχείς ιστορικές συγκυρίες, πολιτικοί και όχι μόνο θεολογικοί λόγοι μας χώρισαν. Υπήρξε μία μακρά περίοδος αποξένωσης των Εκκλησιών, αλλά τώρα μερικές δεκαετίες, που εργαζόμαστε, συναντιόμαστε για να επανέλθουμε στην πλήρη ενότητα μας…''. Δεν είπε το αυτονόητο, αν -δηλαδή- μετανοήσουν οι μονοφυσίτες, τότε να έρθουν στους κόλπους της Ορθοδοξίας... Προχθές, ο Αρχιεπίσκοπος Τελμησσού Ιώβ, συμπρόεδρος της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου ''Ορθοδόξων'' και Ρωμαιοκαθολικών μετά την παραίτηση του Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα δήλωσε στο Cuieti της Ιταλίας: ''Siamo i due polmoni di un’unica chiesa'', δηλαδή Ορθόδοξοι και Ρωμαιοκαθολικοί "ε ί μ α σ τ ε   ο ι  δ ύ ο  π ν ε ύ μ ο ν ε ς  τ η ς  Μ ί α ς  Ε κ κ λ η σ ί α ς". Τέτοιοι βλάσφημοι εκτοξευτήρες αλγεινών και δαιμονοαγωγούντων εντυπώσεων δεν είναι καινούριες. Κανείς πλέον δεν μπορεί να πάρει στα σοβαρά τους παναιρετικούς αυτούς ψευδοποιμένες, που λειτουργούν ως εγνωσμένης ''αξίας'' πολιτικοί καριέρας, ως ''κοσμικές προσωπικότητες'', τέλος ως συμπράκτες και συναυτουργοί της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Έχει από δεκαετίες εμφυτευθεί στα ελληνικά ειωθότα η αίρεση του ''αχρικαιρισμού,'' που έχει εγκλωβίσει θεολογικά κάθε ικμάδα, -πατερικά- ορθοπραττούμενης ομολογίας και σκέψης. Και το χειρότερο: έχει ''τσιπαρισθεί'' στο ποίμνιο, το δαιμονικό εμφύτευμα του πάλαι ποτέ ''Πίστευε και μη ερεύνα'', μεταβάλλοντας έτσι τους κατ' ευφημισμόν Ορθοδόξους σε αντιπατερικά κινούμενους, πνευματικούς οσφυοκάμπτες και στα της Πίστης, γραικύλους αποστάτες. Ο μέγας Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης γράφει για όλους αυτούς, που αποστασιοποιούνται από τα θέματα της Πίστης: ''Kατά τον καιρό τούτο, που διώκεται ο Χριστός μέσω της Εικόνος του, οφείλει κάποιος να αγωνίζεται, όχι μόνον αν είναι υπέρτερος στο αξίωμα και τη γνώση, ομιλώντας και διδάσκοντας τον λόγον της Ορθοδοξίας, αλλά κι αν ακόμη ευρίσκεται σε θέση μαθητού, έχει χρέος να φανερώνει με θάρρος την αλήθεια και να ομιλή με ελευθερία. Δεν είναι λόγος εμού του αμαρτωλού, αλλά του θείου Χρυσοστόμου μαζί με άλλους Πατέρας''. Εύχεσθε!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος


ΟΙ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΦΑΓΕΣ ΜΟΝΑΧΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΟΡΑΝΚΙ



Στο κέντρο της Ρωσίας, κοντά στο ποτάμι Βόλγα υπάρχει η Μονή Οράνκι. Ιδρύθηκε τον 18ο αιώνα. Το 1918 οι κομουνιστές την κατάργησαν και έβαψαν με ασβέστη τις τοιχογραφίες. Εκεί έκαναν στρατόπεδο συγκεντρώσεως για τους μοναχούς, μαζεύοντας περίπου 11.000 Μοναχούς από όλα τα Μοναστήρια της Ρωσίας. Μεταξύ αυτών ήσαν και Ιερομόναχοι, αλλά και έγγαμοι Ιερείς με επικεφαλής έναν Επίσκοπο. Το 1918 ήρθε από τη Μόσχα μια επιτροπή και τους είπε: - Έρχεστε μαζί μας ή όχι; Έχετε 24 ώρες, για να σκεφτείτε. Ο Επίσκοπος, όμως, τους είπε: -Είναι παρά πολύ μέχρι αύριο. Θα σας δώσουμε την απάντηση σε 10 λεπτά. Τότε ο Επίσκοπος στράφηκε προς τους Μοναχούς και είπε: -Αδελφοί, τώρα έχετε την ευκαιρία να γίνετε Μάρτυρες για τον Χριστόν. Θέλετε να ενωθείτε με τους κομμουνιστές, ή θέλετε να παραδώσετε τη ζωή σας για τον Χριστόν και να συγκαταριθμείτε στη χορεία των Αγίων Μαρτύρων; Μη φοβάστε. Ο Χριστός είναι μαζί μας. Ο Χριστός μας καλεί σ' Αυτόν. Τότε φώναξαν όλοι ομόφωνα: - Θέλουμε να πεθάνουμε για τον Χριστόν! Και στη συνέχεια τους σκότωσαν όλους. Σε ένα μήνα, από 300 ως 500 άτομα την ημέρα, τους πυροβολούσαν στο κεφάλι και τους έθαψαν σε μία μεγάλη χαράδρα στην αυλή του Μοναστηρίου. Τον Επίσκοπο τον σκότωσαν στο τέλος και τον έθαψαν καθισμένο σε μια μικρή καρέκλα. Ήταν μία μαζική σφαγή των Ρώσων Μοναχών από τους κομουνιστές, μοναδική στην ιστορία της Ρωσικής Εκκλησίας! Μεταξύ των ετών 1942 και 1948 η Ιερά Μονή Οράνκι είχε γίνει στρατόπεδο αιχμαλώτων πολέμου. Κάνοντας, το φθινόπωρο του 1942, ανασκαφές για τις ανάγκες του στρατοπέδου έσκαψαν πίσω από την Εκκλησία. Εκεί βρήκαν μια τάφρο γεμάτη με τα αγία λείψανα αυτών των Νεομαρτύρων Μοναχών και μεταξύ αυτών έναν ηλικιωμένο Επίσκοπο καθισμένο σε μια καρέκλα, οποίος ήταν αναλλοίωτος! Φαινόταν καλά, που τον πυροβόλησαν στο κεφάλι, φόραγε μία αλυσίδα με Σταυρό και μία μεταλλική εικόνα της Θεοτόκου. Όταν βγάλανε έξω το αδιάφθορο σώμα του, αυτό απλώθηκε σαν να είχε πεθάνει προ λίγης ώρας! Αυτά διηγήθηκε ο μαρτυρικός Ιερέας Δημήτριος Μπεζάν, που ήταν παρών στην εύρεση των αγίων λειψάνων των 11.000 Μαρτύρων και ο οποίος για 24 χρόνια υπέφερε την κομμουνιστική κόλαση στα στρατόπεδα και στις φυλακές της Ρωσίας και της Ρουμανίας και έθαψε χιλιάδες, που πέθαιναν από τις κακουχίες, τα βασανιστήρια και τις εκτελέσεις...


Εισαγωγή στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα,
τίτλος και επιμέλεια κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ. 
Εκ του βιβλίου: ''Η Χαρά της Ταλαιπωρίας'' προς τιμήν και αιωνία μνήμη 
του Ομολογητή ιερέως εκ Ρουμανίας,  π. Δημητρίου Μπεζάν (1909-1995). 
Περιγράφονται με συγκλονιστικές λεπτομέρειες 
οι διώξεις, οι βασάνοι και τα βασανιστήρια χιλιάδων μαρτύρων, 
που αρνήθηκαν να συνταχθούν με το κομμουνιστικό καθεστώς της χώρας 
και μαρτύρησαν στα χέρια των δημίων τους. 
Εκδόσεις: Ορθόδοξος Κυψέλη.

ΤΟ ΔΙΑΚΟΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΝΗΣΙΦΟΡΟΥ ΣΤΟΝ ΑΙ ΔΗΜΗΤΡΗ



Μαθαίνουμε από τον Συναξαριστή του Αγίου Δημητρίου του Μυροβλήτου, ότι υπήρχε κάποιος ονόματι Ονησιφόρος, στον τάφο του Αγίου, ο οποίος είχε την διακονία να ανάβει και να σβήνει τις λαμπάδες και τα κεριά που έφερναν οι Χριστιανοί μπροστά στην εικόνα του Αγίου, όταν πήγαιναν να προσκυνήσουν. Εκείνος λοιπόν, βιαζόταν και τα έσβηνε πριν αυτά καούν επαρκώς. Μια νύκτα, φάνηκε σε αυτόν στον ύπνο του ο Άγιος και του είπε: «Γνώριζε Ονησιφόρε, ότι αυτό που κάνεις δεν μου αρέσει. Γνώριζε επίσης ότι με αυτόν τον τρόπο και τον εαυτόν σου βλάπτεις, αλλά και εκείνους που φέρνουν τα κεριά και τις λαμπάδες. Γιατί, όσο περισσότερο καίγονται οι λαμπάδες μπροστά από τις Εικόνες, τόσο περισσότερο καίγονται οι αμαρτίες εκείνου που με πίστη τις φέρνει. Όταν όμως τις αφαιρούν, και εκείνος ο οποίος τις φέρνει, χάνει τον μισθό του, και εκείνος που τις αφαιρεί θα έχει κολάσει την ψυχή του». Ο Ονησιφόρος, δεν έδωσε και πολύ σημασία, αλλά πράγματι σταμάτησε για λίγο καιρό να βιάζεται να τις σβήνει. Μια νύκτα, κάποιος Χριστιανός, πήγε δύο πολύ ωραίες λαμπάδες και αφού προσκύνησε παραμέρισε λίγο να προσευχηθεί και μετά έφυγε. Ο Ονησιφόρος πήγε να τις σβήσει, επαναλαμβάνοντας δηλαδή αυτή του την κακή συνήθεια. Τότε, αμέσως ο Άγιος του είπε με φοβερή φωνή: «Πάλι τα ίδια άρχισες Ονησιφόρε;». Αμέσως τότε από τον φόβο του, έπεσε ο Ονησιφόρος λιπόθυμος και μόλις ήλθε πάλι στον εαυτό του, μετανόησε για την πράξη του και έκτοτε δεν την επανέλαβε, αλλά και μάθαμε την ωφέλεια που προκύπτει από μια τόσο απλή και ευλαβική πράξη, που όταν γίνεται με πίστη, έχει τεράστια δύναμη.



Εκ του Μεγάλου Συναξαριστού της Ορθοδόξου Εκκλησίας, Ματθαίου Λάγγη. 
Τίτλος, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΜΠΕΛΩΝΟΣ



Στο απόσπασμα του Αγίου Ευαγγελίου, 

το οποίο ακούσατε σήμερα, 

το θέμα ήταν η παραβολή του Αμπελώνος. 

Με απλά λόγια ο Χριστός είπε: 

«Ένας άνθρωπος ήταν οικοδεσπότης, δηλαδή νοικοκύρης, 

ιδιοκτήτης ενός κτήματος, ο οποίος εφύτευσε αμπέλι στο κτήμα του 

και ύψωσε γύρω από αυτό φράκτην 

και έφτιαξε μέσα σε αυτό πατητήρι 

και έκτισε πύργο, πετρόκτιστο κτίριο, 

για να μένουν οι εργάτες και οι φύλακες· 

ενοικίασε αυτό εις γεωργούς 

και ανεχώρησε σε άλλη χώρα. 



Όταν δε επλησίασε ο καιρός του τρύγου, έστειλε τους δούλους του στους γεωργούς, για να πάρουν τους καρπούς που εδικαιούτο. Τότε οι γεωργοί, έπιασαν τους δούλους και άλλον τον έδειραν, άλλον τον εφόνευσαν, άλλον τον ελιθοβόλησαν. Πάλιν ο οικοδεσπότης έστειλε άλλους δούλους περισσοτέρους από τους πρώτους και έκαμαν και σ’ αυτούς τα ίδια. Ύστερα πια έστειλε προς αυτούς τον υιόν του λέγοντας· θα εντραπούν τουλάχιστον το παιδί μου. Οι γεωργοί όμως, όταν είδαν τον υιόν, είπαν μεταξύ τους· Αυτός είναι ο κληρονόμος· ελάτε, ας τον θανατώσουμε και ας αρπάξουμε πλέον εμείς την κληρονομία του. Και αφού τον συνέλαβαν, τον έβγαλαν έξω από το αμπέλι και εκεί τον εφόνευσαν». Μετά την διήγηση της παραβολής ο Χριστός ερώτησε τους αρχιερείς και πρεσβυτέρους του λαού: «όταν λοιπόν έλθη ο κύριος του αμπελώνος, τι θα κάνει στους γεωργούς εκείνους;» Και αυτοί του απήντησαν· «αφού ήταν τόσο κακοί, με κακό και οδυνηρό τρόπο να τους εξολοθρεύσει και να εμπιστευθεί τον αμπελώνα σε άλλους γεωργούς, οι οποίοι θα του αποδώσουν τους καρπούς όταν έρχεται η κατάλληλη εποχή της συγκομιδής». Λέγει εις αυτούς ο Ιησούς· «Λοιπόν, ουδέποτε εδιαβάσατε στις Γραφές· λίθον, τον οποίον απέρριψαν ως ακατάλληλο οι οικοδόμοι, έγινε ακρογωνιαίος. Από τον Θεό έγινε αυτό και είναι αξιοθαύμαστο στους οφθαλμούς μας; Μέχρι εδώ ήταν η περικοπή που αναγνώσθηκε. Στη συνέχεια ο Ευαγγελιστής Ματθαίος γράφει ότι ο Χριστός με ευθύ τρόπο αποκάλυψε στους Φαρισαίους ότι αύτοί ήταν οι κακοί γεωργοί και με την απάντησή τους καταδίκασαν οι ίδιοι τους εαυτούς τους. Γι’ αυτό θα παρθεί από αυτούς η Βασιλεία του Θεού και θα δωθεί σε άλλο έθνος που θα αποδίδει πνευματικούς καρπούς. Οι Εβραίοι αρχιερείς και Φαρισαίοι, όταν κατάλαβαν ότι η παραβολή ήταν για αυτούς ήθελαν να συλλάβουν τον Χριστό αλλά φοβήθηκαν τον κόσμο ο οποίος τον σεβόταν ως Προφήτη. Ο ίδιοκτήτης του αμπελώνα είναι ο Θεός. Αμπελώνας, κατά τον τον Άγιο Θεοφύλακτο, ήταν ο λαός του Ισραήλ. Φραγμός, δηλαδή η περίφραξη του αμπελώνα ήταν ο νόμος της Παλαιάς Διαθήκης, ο οποίος διαχώριζε τους Εβραίους από τους Εθνικούς και δεν τους άφηνε να αναμιχθούν. Ληνός, δηλαδή πατητήρι , ήταν το θυσιαστήριο και π’ υργος ο ναός του Σολομώντος. Οι άπεσταλμένοι δούλοι του ιδιοκτήτη, ήταν οι άγιοι Προφήτες τους οποίους έστελνε ο Θεός κατά καιρούς στον λαό του Ισραήλ, για να συλλέξουν του καρπούς της ευσεβείας τους. Αντί όμως αυτού οι Εβραίοι κακοποιούσαν και θανάτωναν τους Προφήτες. Το ίδιο θα έκαναν τελικά και όταν ο Θεός έστειλε σε αυτούς τον ίδιο του τον Υιό, το σταύρωσαν. Γι’ αύτό και ο Θεός τελικά έδωσε την βασιλεία του σε άλλο έθνος τον νέο Ισραήλ. Τώρα αμπελώνας του Κυρίου είναι η Εκκλησία, και γεωργοί είναι οι Χριστιανοί. Περίφραξη του αμπελώνος τώρα είναι ο νόμος του Ευαγγελίου, τα δόγματα της Πίστεως και οι θείοι και Ιεροί Κανόνες που προστατεύουν την Εκκλησία από τον χώρο της αιρέσεως και της πλάνης. Αυτούς τους θείους και Ιερούς Κανόνες οι Οικουμενιστές αποκαλούν «τείχη του αίσχους», γι’ αυτό και βιάζονται να γκρεμίσουν αυτά τα τείχη τα οποία τους εμποδίζουν από την επικοινωνία τους με τις διάφορες θρησκείες και αιρέσεις. οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν την εκκλησιαστική κοινωνία με τις διάφορες αιρέσεις και πλάνες. απαγορεύουν επί ποινή καθαιρέσεως για τους κληρικούς τις συμπροσευχές και τις συνιερουργίες με αιρετικούς. Όμως οι σύγχρονοι Πατριάρχες και Δεσποτάδες του Οικουμενισμού ακατάπαυστα συμπροσεύχονται και συμπράττουν σε γάμους και βαπτίσεις μαζί με διαφόρους αιρετικούς. Δεν φθάνει που δεν απόδίδουν τους πνευματικούς καρπούς από την τήρηση των εντολών του Χριστού, γκρεμίζουν και τον φραγμό, την περίφραξη του αμπελώνος. 


Θέλουν να καταστήσουν, δηλαδή,

την Εκκλησία του Χριστού -κυριολεκτικώς- «ξέφραγο αμπέλι», 

ώστε να κάνουν ο,τι θέλουν. 

Το μόνο όμως που κατόρθωσαν να επιτύχουν είναι το να βρεθούν οι ίδιοι εκτός του αμπελώνος, 

όπως οι Εβραίοι Αρχιερείς και οι Φαρισαίοι. 

Εμείς όμως ας μείνουμε μέσα στην περίφραξη του νοητού αμπελώνος της Εκκλησίας, 

μέσα –δηλαδή- στα πλαίσια των Ιερών Κανόνων, 

 και ας τηρούμε τις εντολές του Θεού. 

Έτσι θα καρποφορήσουμε πνευματικά. 

Έτσι θα κερδίσουμε την Βασιλεία του Θεού. 

Αμήν.


Εκ του Ιστότοπου της Ι. Μητρόπολης Δημητριάδος 
της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών. 
Επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.


Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Φώτιος 


της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών


ΚΑΘ' ΟΔΟΝ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΜΕΣΩ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ




῾Η ἀνάδειξις τοῦ συγκρητιστικοῦ ἄξονος 

Βατικανοῦ - ᾿Αθηνῶν - Φαναρίου 

καί τό ἀντιφατικό κίνημα 

τοῦ Νεοημερολογιτικοῦ ᾿Αντιοικουμενισμοῦ.


 

Οἱ δύο τροχοί, ἐπί τῶν ὁποίων φέρεται τό ἅρμα τοῦ ὀρθοδοξο-παπικοῦ Οἰκουμενισμοῦ

 ἀπό τῆς δεκαετίας τοῦ ᾿60, περιεστρέφοντο μέχρι πρό τινος 

περί τόν ἄξονα Βατικανοῦ - Φαναρίου. 

῾Ο συγκρητιστικός αὐτός ἄξων, ἐκρίθη σκόπιμον ἀπό τούς Οἰκουμενιστάς 

νά ἀναβαθμισθῆ καί ἐνισχυθῆ περισσότερον, 

νά ἀναδειχθῆ δέ ἐμφαντικώτερον· 

νά ἐνισχυθῆ, μέ τήν δραστήρια καί δυναμική πλέον συμμετοχή καί τῶν ᾿Αθηνῶν

 στόν Διαχριστιανικό Οἰκουμενισμό 

(ὁ ἀρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος ἐπισκέπτεται συνοδικῇ ἀποφάσει τό Βατικανό, 

κατά τήν 14ην Δεκεμβρίου), 

ἀλλά καί νά ἀναδειχθῆ, μέ τήν πολύκροτη μετάβασι τοῦ Πάπα Βενεδίκτου ΙΣΤ´ 

στό Φανάρι (29-30 Νοεμβρίου).


α) Δὲν ἐπιτρέπονται «χαριτολογήματα». Οι πολλαπλές σημασίες τῶν δύο αὐτῶν ἐπισκέψεων δὲν ἐπιτρέπουν σὲ καμμίαν ἀπολύτως περίπτωσι οἱοδήποτε «χαριτολόγημα» τοῦ τύπου: «Ρώτησα ἕναν ἀδελφό: - ᾿Απὸ ποῦ πηγαίνουν στὸ Βατικανό;... Καὶ πῆρα τὴν ἀπάντηση: - ᾿Απ᾿ τὴν ᾿Αρχιεπισκοπὴ καὶ φυσικὰ μὲ τὴ βούλα τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου!...»1 ῞Οταν μάλιστα συνειδητοποιηθῆ ἐν προκειμένῳ ἡ πλήρως ἀντι-πατερικὴ στάσις τοῦ συγχρόνου μας ἁγιορειτικοῦ Μοναχισμοῦ, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νὰ συντάξη εἰδικὰ ὑμνολογήματα, προκειμένου νὰ ἐνταχθοῦν στὴν οἰκουμενιστικὴ ᾿Ακολουθία ἐπὶ τῇ ὑποδοχῇ στὸ Φανάρι τοῦ «σεπτοῦ Ποιμένος καὶ Προέδρου», «τοῦ ῾Αγιωτάτου ᾿Επισκόπου καὶ Πάπα Ρώμης Βενεδίκτου»2 «τὰ 95% τοὐλάχιστον τῶν ῾Αγιορειτῶν Πατέρων ἀποδοκιμάζουν τὴν φιλοπαπικὴν πολιτικὴν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου, τοῦ ὁποίου ἔπαυσαν νὰ μνημονεύουν τὴν φήμην»3. 


῾Η ἔντονος προβολὴ ἐκ μέρους τῶν Νεοημερολογιτῶν ᾿Αντι-οικουμενιστῶν τῆς πεποιθήσεώς των, ὅτι «ἡ ἡγεσία τῆς ᾿Εκκλησίας μας παρασύρει ὅλους μας ἐκτὸς τῆς ᾿Εκκλησίας, διὰ νὰ μᾶς ἑνώση μὲ τὴν αἵρεσιν καὶ τὴν Πανθρησκείαν»4 , κανοναρχούντων δυστυχῶς τῶν ῾Αγιορειτῶν (!), δὲν ἀφήνουν περιθώρια γιὰ «χαριτολογήματα». β) «Τὰ θεμέλια τῆς Πίστεως ἀνασκάπτονται» κατά τὴν κρίσιμη αὐτὴν στιγμή, ὁπότε ἡ αἵρεσις τοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀναβαθμίζεται καὶ ἀναδεικνύεται ἐνισχυμένη, τὸ δὲ Φανάρι καὶ ἡ ᾿Αθήνα ὁμιλοῦν γιὰ τὴν ᾿Ορθοδοξία καὶ τὸν Παπισμὸ ὡς δῆθεν «᾿Αδελφὲς ᾿Εκκλησίες», οἱ ὁποῖες ὀφείλουν νὰ «ἐνεργοῦν ἀπὸ κοινοῦ ὡς χριστιανικὲς ᾿Εκκλησίες» καὶ νὰ «συνεργάζωνται σὲ ζητήματα κοινοῦ ἐνδιαφέροντος, ἀνεξαρτήτως τῶν θεολογικῶν διαφορῶν τους»5 , νὰ ἐπιδιώκουν δέ, ὄχι μόνον «συνύπαρξη», ἀλλὰ καὶ «στενὴ συνεργασία, γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν κοινωνικῶν καὶ ὄχι μόνο προβλημάτων τοῦ κόσμου», ὁ ὁποῖος «ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ θρησκευτικὴ σύγκλιση, στὰ ἐπὶ μέρους καὶ ἑνότητα»6 · 


Κατὰ τὴν κρίσιμη λοιπὸν αὐτὴν στιγμή, εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἐπιβεβαιώσουμε ἔργῳ καὶ λόγῳ, ὅτι πράγματι: «Κανόνες Πίστεως καὶ ἀκριβείας εἶναι οἱ ῞Αγιοι καὶ αὐτοὺς ἀκολουθοῦμε»7. ῾Η ἀντορθόδοξος ταυτότης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ δὲν ἀμφισβητεῖται πλέον: «τώρα τὰ θεμέλια τῆς Πίστεως ἀνασκάπτονται ἐπὶ δεκαετίες ἀπὸ τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», τὶς δοξασίες τοῦ ὁποίου «ἐπανειλημμένα διακηρύσσουν πατριάρχες, ἀρχιεπίσκοποι καὶ θεολόγοι», οἱ ὁποῖοι ἔχουν «υἱοθετήσει τώρα ἄλλο Εὐαγγέλιο»7 . Οἱ ῞Αγιοι Πατέρες, αὐτοὶ οἱ ὄντως Κανόνες Πίστεως, οὔτε χαριτολογοῦσαν, ἀντιμετωπίζοντες τὰς αἱρέσεις, οὔτε ἐξαντλοῦσαν τὸν ἀγῶνα τους στὴν δημοσιογραφία, ἀλλὰ διέκοπταν τὴν κοινωνία τους μὲ τοὺς αἱρετικούς, δηλαδὴ ἐνίσταντο ἀποτειχιζόμενοι καὶ ἀκριβῶς ἐξ αἰτίας αὐτοῦ ἐδιώκοντο!... ῾Η διακήρυξις ἀπὸ τοὺς Νεοημερολογίτας ᾿Αντι-οικουμενιστάς, ὅτι «ἐμεῖς ἀγωνιζόμαστε στὴ γραμμὴ τῶν ῾Αγίων Πατέρων, καὶ αὐτῶν τὴν διδασκαλία προβάλλουμε»7 , ἄν δὲν εἶναι σκοπίμως παραπλανητική, εἶναι ὅμως ὁπωσδήποτε ἐλλιπής, μάλιστα ἄκρως ἐλλιπής. 


Οἱ ῞Αγιοι Μάξιμος ὁ ῾Ομολογητὴς καὶ Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, στοὺς ὁποίους καὶ παραπέμπουν οἱ Νεοημερολογῖται ᾿Αντιοικουμενισταί, ἐδιώχθησαν ἐξοντωτικά, ὄχι μόνον διότι «δὲν δίστασαν νὰ ποῦν»7 , ἀλλὰ ἀκριβῶς διότι δὲν ἐδίστασαν νὰ ἀποτειχισθοῦν. γ) «Οὐδ᾿ ἄν πρὸς ὥραν» Οι σαφείς, σαφέστατες διαπιστώσεις τῶν Νεοημε- ρολογιτῶν ᾿Αντιοικουμενιστῶν, ὅτι οἱ συγκρητιστὲς ποιμένες τους «παρασύρουν» αὐτοὺς «ἐκτὸς τῆς ᾿Εκκλησίας»· ὅτι «τὰ θεμέλια τῆς Πίστεως ἀνασκάπτονται ἐπὶ δεκαετίες» ἀπὸ τοὺς ποιμένας αὐτούς, οἱ ὁποῖοι ἔχουν «υἱοθετήσει ἄλλο Εὐαγγέλιο», τονίζουν -μὲ ἐξαιρετικὴ μάλιστα ἔμφασι- τὴν ἀντιπατερικότητα τοῦ ὄντως ἀντιφατικοῦ κινήματος τοῦ Νεοημερολογιτικοῦ ᾿Αντιοικουμενισμοῦ. 



Οἱ Νεοημερολογῖται ᾿Αντιοικουμενισταί, 

κοινωνοῦντες μέ τούς συγκρητιστάς ποιμένας των, 

δέν δύνανται, εἶναι ἀδιανόητον, νά διακηρύττουν, 

ὅτι εἶναι «Σύμφωνοι καί ᾿Ακόλουθοι ῾Αγίων Πατέρων»8 , 

διότι οἱ ῞Αγιοι -κατά τόν Μέγαν Βασίλειον- 

«οὐδ᾿ ἄν πρός ὥραν» (ὄχι «ἐπί δεκαετίες»!...) 

ἐδέχοντο κοινωνίαν καί «συνάφειαν» μέ ἐκείνους τούς ποιμένας, 

τούς ὁποίους εὕρισκαν «σκάζοντας 

(χωλαίνοντας) περί τήν Πίστιν»9 . 



1. Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση, «῾Ο ᾿Αρχιεπίσκοπος εἰς τό Βατικανόν», ἐφημερ. «᾿Ορθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 1665/17.11.2006, σελ. 1. 
2. Μαρίας ᾿Αντωνιάδου, «Τρία νέα τροπάρια θά ψαλοῦν στή δοξολογία γιά τήν ἱστορική ἐπίσκεψη τοῦ Βενεδίκτου ΙΣΤ´, ὁ ὁποῖος θά ἀναγνώσει τό “Πάτερ ἡμῶν” στά ἑλληνικά», ἐφημερ. «Τό Βῆμα τῆς Κυριακῆς», 26.11.2006, σελ. Α36. 
3. ᾿Εφημερ. «Τύπος ῾Ελληνικός - ᾿Ορθόδοξος», ἀριθ. 40/Μάϊος 1964, σελ. 1 καί 3. 
4. ᾿Εφημερ. «᾿Ορθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 1663/3.11.2006, σελ. 1, κύριον ἄρθρον (βλ. καί φύλ. 20.3.2005, ἀπόψεις τοῦ π. Σ. Σαράντου). 
5. ᾿Εφημερ. «῾Η Καθημερινή», Κυριακή 26.11.2006, σελ. 14, Συνέντευξις τοῦ πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στόν Νῖκο Παπαχρήστου. 
6. ᾿Εφημερ. «᾿Ορθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 1665/17.11.2006, σελ. 5, Συνέντευξις τοῦ ἀρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου στό Ρωσικό Πρακτορεῖο «Νοβόστι». 
7. Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση, «Οἱ ἐχθροί τῆς ᾿Εκκλησίας», ἐφημερ. «᾿Ορθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 1665/17.11.2006, σελ. 1 καί 5.  
8. Ζ´ ῾Αγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου, Mansi τ. 13, στλ. 196D/Σ.Μ.Π.Σ. τ. Β´, σελ. 823β, Πρᾶξις Ε´. 
9. Μ. Βασιλείου, PG τ. 32, στλ. 992-994/᾿Επιστολὴ ΣΞΣΤ´, Πέτρῳ ᾿Επισκόπῳ ᾿Αλεξανδρείας. 



Εκ του Ορθοδόξου περιοδικού ''ΑΓΙΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ''. 
Τεύχος 355, έτος ΛΘ', Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2006. 
Τίτλος, επιμέλεια και παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.


Περιοδικό Άγιος Κυπριανός


ΜΕΛΛΟΥΣΙ ΚΟΛΑΖΕΣΘΑΙ ΟΙ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ



Ο Αββάς Μωυσής ο Αιθίοψ προεφήτευσεν, 

ειπών ότι εις τας υστερνάς ημέρας του εβδόμου και ημίσεως αιώνος, 

η μοναδική πολιτεία θέλει αμεληθεί τελείως 

και μέλλει καταφρονεθή τόσον η ψυχική σωτηρία από τους Μοναχούς, 

ώστε οι αδελφοί να περιέρχονται ανάμεσον των θορύβων και ταραχών, 

εσκοτισμένοι, ανωφελείς και ράθυμοι.



Την αρετήν παντελώς μη επιμελούμενοι υποδεδουλωμένοι εις τα πάθη της αμαρτίας, διότι εκείθεν όπου εκαύθην ο Σατανάς παρά των αρχαίων αγωνιστών, εκείθεν κακείνος έχει να καύσει και να φλογίσει και όθεν ενικήθη, εκείθεν έχει και αυτός να νικήσει τους αμελείς καταφρονητάς Μοναχούς. Όπου δε επλεόνασε η δικαιοσύνη εκεί θέλει υπερπερισεύσει η αμαρτία και η ανομία, διότι θέλει ψυχρανθεί η αγάπη των πολλών και θέλει συναναστρέφονται Μοναχοί αναμέσον των πόλεων χωρίς φόβον, περιερχόμενοι τας κώμας με γαστριμαργίας και οινοποσίας και αναμέσον της ματαιότητος του κόσμου συναναστρεφόμανοι, εν ασελγείαις ακαθαρσίαις, σαρκός συμφυρόμενοι. Εν ταις ημέραις εκείναις θέλει είσθε μίσος, φθόνος, φιλονικίαι και μάχαι εις τα κοινόβια μέχρι φόνων, ωσαύτως και εν ταις Λαύραις ιδιορύθμαις, εκ της κακίας του ενός προς τον έτερον πλησίον αυτού, και ότι ημελήθησαν οι κανόνες και οι πνευματικοί αγώνες. Θέλουν προχειρίζεσθαι ηγούμενοι και ποιμένες αυτών άνδρες αδόκιμοι αρετής, άπιστοι, απρόκοποι… και μη γνωρίζοντες, ότι είναι αυτοί τύπος και παράδειγμα ωφελείας του ποιμνίου αυτών. Εκ της τοιαύτης δε αμελείας και καταφρονήσεως των ποιμένων απολλούνται. Μέλλουσι δε κολάζεσθαι ου μόνον οι αμελείς και ράθυμοι, αλλά και οι δόκιμοι και οι εγκρατείς και ενάρετοι αδελφοί. Μετά ταύτα είδεν ο δούλος του Θεού Μωυσής, ότι νέφος και λαίλαψ, ομίχλη σκοτεινή πειρασμών φοβεροτάτων έπεσεν εις τους Μοναχούς από το μέρος της Άρκτου και, ότι εδιώκοντο οι Μοναχοί και το Μοναχικόν σχήμα από όλεθρον αιρέσεων, ηναγκάζοντο δε οι πολλοί ρίπτοντες το σχήμα να υπανδρεύονται. 



Τότε οι ολίγοι αγωνισταί, 

οι ευδοκιμήσαντες ως αργύριον και χρυσίον εν χωνευτηρίω, 

εν θλίψη πολλή και διωγμοίς, 

ως και στενοχωρία ευδοκιμήσουσιν, 

όσοι δε φανώσι δόκιμοι και νικηταί των τοσούτων δεινών πειρασμών, 

μεγαλυνθήσονται και δοξασθήσονται παρά Θεού 

περισσότερον από αυτούς τους βαστάσαντας 

το βάρος της ημέρας και τον καύσωνα 

και τον παγετόν της νυκτός.



 Αββά Μωυσέως του Αιθίοπος (Δ΄αιών μ.Χ)

Γεροντικόν


Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΙΑ ΣΑΚΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ




Το κουδούνι του Σχολείου, το χτυπούσε με το χέρι της η κυρία Καλλιρόη, που είχε ένα εξαγνισμένο, φαρδύ χαμόγελο και χωρούσαν μέσα της όλα τα φρεσκοπλυμένα και καλοτέχνιστα παιδάκια, ντυμένα στα γαλάζια. Η πρώτη ημέρα ανέδυε αυτοσχέδιους, μουσικούς ήχους ασύνταχτων τρεχαλητών πάνω στο παιχνιδιάρικο, λευκό χαλίκι, θεσπέσιες, μυρωδικές αυγές από καλοσιδερωμένους, κατάλευκους γιακάδες κι εκείνες τις ποδιές, που τις θωρούσαμε ως ένδοξες στολές -επί τιμής- ελληνοπαίδων. Στον δρόμο για το Δημοτικό Σχολείο, οι γερμένες -ερωτικά- δίφορες νερατζιές ήταν φορτωμένες από σπασμωδικά, ανοιγμένα άνθη, κάποια νυχτολούλουδα απ' την νύχτα άφηναν τις ύστερες, απόστακτες οσμές τους και όλοι με τα καλά τους βάδιζαν ως νυχτερινοί εξοδούχοι σε λαική ταβέρνα. Οι δάσκαλοι -εκπληκτικά- ντυμένοι μ' εκείνα τα γκρι, ριγέ κοστούμια κι ομόχρωμες, κλασσικές γραβάτες στέκονταν ''κοκορεμένα'' ευθυτενείς, μαζί με τις δασκάλες που υπερτερούσαν ανυπέρβλητα μ' εκείνη την έμορφη, συμπαθητική ματιά τους. Υπήρχε μια -γνήσια- ανόθευτη, βυζαντινή αρχοντιά, που την στόλιζαν η ελληνική σημαία με τον μεγαλόσταυρο, τα ''μεθυσμένα'' βασιλικά από τις πήλινες γλάστρες που φέρναν οι μαννάδες κι ένας σεβαστικός παππούλης με μακρυά, κατάλευκα μαλλιά, πλεγμένα αριστοτεχνικά στην ορθή, ευλογημένη κεφαλή του. Στη μάντρα, ένα φουσκοθεριεμένο, αρωματικό αγιόκλιμα, μαζί μ' ένα λεπτεπίλεπτο, περιποκλαδάτο γιασεμί σιωπούσαν ανερμήνευτα μ' εκείνο το πολύχρωμο, χοντρό μπουκέτο λουλουδιών, πνιγμένο στο κωνικό, γυάλινο βάζο της ασπροντυμένης έδρας. Η προσευχή ήταν μια καλώς νοούμενη, πνευματική ιεροτελεστία και τα λόγια του διευθυντή, ομιλία ποιητικά γραμμένη σε ατσαλάκωτες κόλλες αναφοράς, από τα ψιλικά της κυρίας Πολυξένης. Κι όταν μπαίναμε στις αίθουσες, τα φθαρμένα από τον χρόνο, ξύλινα θρανία ήταν ένα περίπλοκο, ημερολογιακό μωσαικό από γραμμές και σχέδια παιδιών αλλοφερμένων χρόνων, που έμεναν ακόμα ανεξίτηλα. Όλα μύριζαν ''αποπνικτικά'' εύοσμα: τα μαύρα, faber τα μολύβια, οι ξύλινες, πλακέ κασετίνες, οι κεραμιδή και μπλε σκούρες γομολάστιχες, οι δερμάτινες σάκες με το διπλό χώρισμα και τα δύο λουριά στις άκρες κι εκείνα τα μπλε τετράδια που είχαν πάντα την πρωτεύουσα, αγγιγματική τιμητική τους! Ακόμη έχω την μυρωδιά από τις λευκές κιμωλίες του μεγάλου μαυροπίνακα, την σκόνη από το σφουγγάρι που καθάριζε συνέχεια, ως και την χλοερή γλίτσα από την βίτσα του δασκάλου, που κόβαμε από μια κοντινή και ευκολόφθαστη ελιά! Οι παλιοί συμμαθητές είχαν μια απερίγραπτη, νοηματική σεβαστικότητα, έναν καθ' όλα ηθικό και ατόφιο πλούτο πλουμιστών συναισθημάτων, μια δειλή κι αγέρωχη αγνότητα, που ακόμη δεν είχε διυλισθεί από την διαφθορά του χρόνου. Σε όλα υπήρχε μια ευταξιακή επιμέλεια, μια δρομολογημένη οδός ελληνικής μεγαλοπρέπειας, που τεμνόταν πάντα από τα ορθόδοξα γράμματα, που κοσμούσαν εκείνο το σχολικό, προγραμματισμένο ζειν. Υπήρχαν όρια, που σήμερα ξεπεράστηκαν, σύνορα εφαρμοσμένης Χριστοήθειας που στην εποχή αυτή καταποντίσθηκαν. Η παλιά τάξη ήταν ένα συναρμολογημένο παζλ αισθησιακών και πνευματικών εικόνων που μαρτυρούσε Ρωμιοσύνη: η εικόνα του Εσταυρωμένου Χριστού πάνω από τον πίνακα, το κρυφό και υπερήφανο καμάρι της έπαρσης της ελληνικής σημαίας, η μυσταγωγική ευλάβεια στην πρωινή προσευχή, οι εθνικές γιορτές πατριωτικής, σαλπισμένης ευφροσύνης, οι δάσκαλοι που ακόμη τότε ήταν αγωγοί μιας υγιούς, ελπιδοφόρας κοινωνίας. Όλα μύριζαν εύοσμα! Η αγιαστούρα του παπα - Ευτύχη που σερνόταν με φαντασία στον αέρα, το τσιμεντένιο πάτωμα στην τάξη που κρατούσε μες στις χούφτες του την αγαθή αθωότητα Χριστιανοφρόνων παίδων, εκείνη η παλιά υδρόγειος σφαίρα αφημένη με τρόπο στην γωνία, τα λουλούδια της δασκάλας που έχασκαν στο βάζο, ακόμη κι εκείνο το σουσαμένιο κουλούρι της κυρα - Μαρίας, που κόστιζε ακόμη τότε ένα πενηνταράκι... Όλα αυτά και μια Πατρίδα, που το υπερηφανευόμασταν να λέμε, πως είμασταν παιδιά της!...



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος


ΑΠΟΒΑΛΛΑΤΕ ΕΥΘΥΣ ΤΗΝ ΔΟΡΑΝ ΤΟΥ ΠΡΟΒΑΤΟΥ




Ἡ ἐπιθυμία τῆς ὑμ. Παναγιότητος καί τῶν σύν ὑμῖν 

νά ὑποταχθῆ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εἰς τόν Πάπαν 

καί ἡ ἐκ μέρους σας ἀνεξήγητος σπουδή, 

ἐπλήρωσε τήν καρδίαν μας ἀφάτου θλίψεως καί ἀθυμίας. 

Τά ὦτα μας ἀκόμη συρίζουν ἀπό τό φρικτόν τοῦτο ἄκουσμα. 

Ἡ Ὀρθόδοξος ποίμνη ἐδιχάσθη. 

Οἱ μέν σᾶς ἠκολούθησαν εἰς τόν ὀλισθηρόν δρόμον 

τόν ἀπάγοντα εἰς τήν ἀπώλειαν, 

οἱ δέ παρέμειναν ἑδραῖοι καί ἀσάλευτοι 

εἰς τήν Ὀρθόδοξον πίστιν τῶν πατέρων των, 

ἀποτροπιαζόμενοι καί εἰς μόνην τήν σκέψιν 

ὅτι ὁ Οἰκουμ. Πατριάρχης ἐνηγκαλίσθη τόν Πάπαν 

καί ἐμολύνθη ἀπό τό βδέλυγμα τοῦτο τῆς ἀσεβείας.




κεῖνοι, οἵτινες σᾶς ἠκολούθησαν, ἤσαν ἐκ τῶν προτέρων προδικασμένοι νὰ σᾶς ἀκολουθήσουν, ὄντες ὑλόφρονες, ματαιόδοξοι, ἄπιστοι, καὶ ξενόδουλοι κόλακες καὶ κολακευόμενοι. Ἔσπευσαν λοιπὸν νὰ συνταχθῶσι μὲ τὸν «κόσμον», μὲ τὸν ἁμαρτωλὸν κόσμον τῆς… ἐπιγείου ἀνέσεως, τῆς ἄνευ ταλαιπωριῶν καὶ ἀγῶνος ζωῆς, «εἰς τὴν ὧδε μένουσαν πόλιν», μὴ ἐπιζητοῦντες «τὴν μέλλουσαν», ὡς ἀνύπαρκτον καὶ μὴ πιστευτὴν εἰς αὐτούς. Οἱ ἄλλοι ὅμως, οἱ πιστοί, παρέμειναν ἀσάλευτοι εἰς τὴν Ὀρθόδοξον πίστιν, εἰς τὴν χώραν τῆς πενίας, τῶν στερήσεων, τῶν πειρασμῶν, τῶν διωγμῶν, βέβαιοι ὄντες ὅτι ἐν μέσῳ αὐτῶν παρίσταται ὁ Κύριος, ὁ εἰπῶν ὅτι ἡ Ἐκκλησία Αὐτοῦ θὰ εἶναι συνδεδεμένη μὲ τὸ μαρτύριον, τὴν περιφρόνησιν, τὴν πτωχείαν, τὸν ἐμπαιγμόν, τὰ ὁποῖα θὰ εἶναι ἡ ἀντιμισθία τῆς σθεναρᾶς ὁμολογίας των εἰς τοῦτον τὸν κόσμον. 


Εἰς τὰ ὦτα των ἠχοῦν ἡμέρας καὶ νυκτὸς οἱ παρήγοροι λόγοι τοῦ Χριστοῦ. «Εἰ ἐμὲ ἐδίωξαν καὶ ὑμᾶς διώξουσιν». Ὁ διωγμός, ἡ κακοπάθησις καὶ ὁ θάνατος εἶναι ὁ εὐλογημένος κλῆρος τῶν γνησίων μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ. Τὸ πανάγιον στόμα του εἶπεν ἀκόμη: «Ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ βιάζεται καὶ οἱ βιασταὶ ἁρπάζουσιν αὐτήν». Πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρχουν βιασταὶ εἰς τὴν παράταξιν τῶν ἀμάχων, οἱ ὁποῖοι ἔσπευσαν νὰ συνθηκολογήσουν μὲ τὸ ψεῦδος, διὰ νὰ ζήσουν ἐν ἡσυχία καὶ ἀπολαύσει τῶν ἐγκοσμίων ἀγαθῶν; Καὶ σεῖς οἱ ποιμένες τοῦ λαοῦ τί εἴδους ποιμένες εἶσθε; Τὰ πρόβατα τὰ ὁποῖα σᾶς ἐνεπιστεύθη ὁ Χριστὸς τὰ παραδίδετε εἰς τοὺς λύκους. Συναυλίζεσθε μὲ τοὺς ἄρχοντας τοῦ κόσμου τούτου τοῦ παρερχομένου, διότι ἐζηλώσατε τὴν δόξαν αὐτῶν καὶ οὐχὶ τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ. 


πετάξατε τὴν πίστιν εἰς τοὺς ἁμαρτωλοὺς ἀνθρώπους τῶν κοσμικῶν ἐπιθυμιῶν, οἵτινες ὁδηγοῦνται ἀπὸ τὸν σατανᾶν. Παρεδόθητε καὶ παρεδώσατε τὰ πρόβατα εἰς τὸν ἄρχοντα τοῦ κόσμου τούτου, εἰς τὸν κατέχοντα τὴν ὕλην, τὸν χρυσόν, τὰς ἐφευρέσεις καὶ τὰς μηχανᾶς, αἱ ὁποῖαι καταπλήττουν τὰ πλήθη, ὡς θαύματα τοῦ ἀντιχρίστου. Παρεδόθητε καὶ παρεδώσατε τὰ πρόβατα εἰς τὴν ψευδώνυμον γνῶσιν, «τὴν κενὴν ἀπάτην», τὴν διδασκομένην εἰς τὰς χώρας τῆς ἀθεΐας καὶ τῆς ἀπογνώσεως, ὅπου οὐκ ἔστιν οὐδὲ ὀσμὴ τῆς αἰωνίου ζωῆς καὶ τῆς ἀληθοῦς γνώσεως, τῆς γνώσεως τοῦ Θεοῦ. Καὶ ταῦτα, διότι δὲν εἶσθε οἱ ποιμένες οἱ καλοί, οἱ θυσιάζοντες τὴν ζωὴν αὐτῶν ὑπὲρ τῶν προβάτων καὶ ὁδηγοῦντες αὐτὰ εἰς τοὺς εὐώδεις λειμώνας τῆς ἀθανάτου ζωῆς. 


Σεῖς εἶσθε οἱ μισθωτοὶ ποιμένες, καὶ κατὰ τὸ πανάγιον στόμα τοῦ Κυρίου «ὁ μισθωτὸς ποιμὴν οὐκ ἔστι ποιμὴν» (Ἰω. ι’, 12). Εἶσθε μισθωτοὶ τῶν ἀρχόντων τοῦ κόσμου τούτου, διὰ τὴν δόξαν καὶ τὸν πλοῦτον τῶν ὁποίων ἐργάζεσθε. Καὶ ἅπαξ εἶσθε οἱ δοῦλοι τοιούτων κυρίων, εἶσθε ὠπλισμένοι μὲ τὰ ὅπλα τῆς βίας, μὲ τὰ ὁποῖα ἀπειλεῖτε τὰ πιστὰ πρόβατα τοῦ Χριστοῦ, διὰ νὰ τὰ ἀναγκάσητε νὰ σᾶς ἀκολουθήσουν. Ἀλλὰ αὐτὰ τὰ μακάρια πρόβατα ἀπεκδέχονται τὸ μαρτύριον ὡς λύτρωσιν καὶ ὡς ἀψευδὲς σημεῖον, ὅτι θὰ λάβουν τὸν ἀμάραντον στέφανον ἀπὸ τὸν ἀγωνοθέτην Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν. Ναί! Εἴμεθα ἕτοιμοι νὰ μαρτυρήσωμεν μετὰ χαρᾶς καὶ ἀγαλλιάσεως ὑπὲρ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, τὴν ὁποίαν κρατοῦμεν ὡς τὸν μέγιστον θησαυρόν. Μακαρίζομεν τοὺς ἑαυτούς μας, διότι θὰ διωχθῶμεν καὶ θὰ ἀποθάνωμεν ὑπὲρ πίστεως καὶ ἀληθείας. Ἀκονίσατε τὴν μάχαιραν τῆς αἰσχύνης. 


ποστείλατε τὰ ὄργανα τῆς βίας, τὰ ὁποῖα σᾶς δορυφοροῦν καὶ μὲ τὰ ὁποῖα εἶναι πάντοτε πάνοπλος ἡ ἀποστασία. Ἀποστείλατέ τα ἐναντίον μας. Ἤδη εἰς τὸ Ἅγιον Ὅρος ἐνεφανίσθη τὸ αἱματωμένον καὶ ἀποτρόπαιον φάσγανον τῆς βίας, διὰ νὰ ἐνσπείρη τὸν τρόμον εἰς τὰς ἁγίας καρδίας τῶν γερόντων, τῶν ἀσκητῶν καὶ τῶν ἐρημιτῶν, οἱ ὁποῖοι ἔζησαν ἐν δοκιμασίαις, ἐν στερήσει, ἐν τελείᾳ ἀπαρνήσει τοῦ σαρκίου των, διὰ νὰ εὐαρεστήσουν τὸν Κύριον. Τὸ φρικτὸν πρόσωπον τῆς βίας ἐμφανίζεται ὡς τὸ τῆς μυθικῆς κεφαλῆς τῆς Μεδούσης εἰς τὸν ἁγιασμένον κῆπον τῆς Παναγίας. 




Καί ὄπισθεν αὐτοῦ τοῦ βδελύγματος τῆς βίας 

εὑρίσκεσθε σεῖς, οἱ «ποιμένες οἱ μισθωτοί», 

οἱ τρίδουλοι τῶν ἀρχόντων τοῦ σκοτεινοῦ κόσμου τοῦ χρήματος, 

τῆς ἀθεΐας, τοῦ ἐκφυλισμοῦ καί πάσης ἀκολασίας. 

Σπαράξατε τούς ἀθώους, τούς ἁγίους ὁμολογητᾶς, 

ἀφοῦ ἐγίνατε λύκοι σεῖς οἱ ἴδιοι οἱ ποιμένες. 

Σπαράξατε τήν Ὀρθοδοξίαν μέσα εἰς τό Κολοσσαῖον 

εἰς τό ὁποῖον παρίστανται οἱ Καίσαρες τῆς σημερινῆς κακούργου ἀθεΐας. 

Εἶναι καιρός ὅμως ν’ ἀποβάλετε τήν δοράν τοῦ προβάτου, 

καθ’ ὅσον αὔτη δέν ἀπατᾶ πλέον κανένα. 

«Ό ποιεῖτε, ποιήσατε τάχιον!».



Aνοικτή επιστολη πρoς τον πατριάρχη Αθηναγόρα.
Δημοσιεύθηκε στον «Ορθόδοξο Τύπο» τον Απρίλιο του 1965.
Εκ του βιβλίου ''ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ''. Αθήνα 1993. 
Τίτλος, επιμέλεια και παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ. 
Η αγιογραφία ανήκει στον σπουδαίο Ουκρανό αγιογράφο Serhei  Vandalovskiy.



Φώτης Κόντογλου


ΘΑ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ



Η προφητεία του Αββά Παμβώ προς μαθητήν του



...Σου λέγω και τούτο Τέκνον μου, 

ότι θα έρθει καιρός, 

οπόταν οι χριστιανοί θα προσθέτουν και θα αφαιρούν 

και θα μεταβάλουν τας βίβλους των Αγίων Ευαγγελίων 

και των Αγίων Αποστόλων και των Θεσπέσιων Προφητών 

και των Ιερών Πατέρων 

και θα μαλακώνουν τας Αγίας Γραφάς 

και θα γράφουν τροπάρια και άσματα 

και λόγους τεχνολογικούς. 



Και ο νους των θα ξεχυθεί εις αυτούς, θα απομακρυνθούν δε από τα Θεϊκά πρότυπα. Και δια τούτον τον λόγον οι Άγιοι Πατέρες είχαν προαναγγείλει ότι οι μονασταί της ερήμου πρέπει να γράφουν τους βίους των Πατέρων όχι επάνω εις μεμβράνας, αλλά επάνω εις χάρτινους διφθέρας, διότι η ερχόμενη γενεά θα τους μεταβάλλει σύμφωνα με την δική των αρέσκεια. Όθεν και το κακό που μέλλει να προέλθει θα είναι φρικτόν. Κατόπιν λέγει ο μαθητής: -Ώστε λοιπόν, Γέροντα, πρόκειται να αλλάξουν οι παραδόσεις και τα έθιμα των Χριστιανών; Μήπως δεν θα υπάρχουν πλέον ιερείς εις την Εκκλησίαν αφού θα βαδίσει προς αυτό το κατάντημα; Τότε ο αββάς εσυνέχισεν: -Εις τους καιρούς εκείνους πλέον, θα κρυώσει η αγάπη του Θεού από τις περισσότερες ψυχές και θα πέσει θλίψις μεγάλη εις τον κόσμον. Το ένα έθνος θα ρίχνεται εναντίον του άλλου. Οι λαοί θα μετακινούνται από τους τόπους των. Οι άρχοντες θα ανακατωθούν, οι ιερωμένοι θα το ρίξουν εις την αναρχίαν, οι δε μοναχοί θα ξεκλίνουν εις την αμέλειαν. Οι εκκλησιαστικοί ηγέτες θα θεωρούν ανάξιον πράγμα να φροντίζουν για την σωτηρίαν τόσον της ιδικής των ψυχής, όσον και του ποιμνίου των και θα περιφρονούν παντελώς ένα τοιούτον ζήτημα. Όλοι θα δείχνουν προθυμίαν και δραστηριότητα προ πάντων δια τα τραπέζια και διά τας ορέξεις των. Θα είναι οκνηροί εις τας προσευχάς και πρόχειροι εις τας κατακρίσεις. Τους βίους και τας διδαχάς και τα παραδείγματα των αγίων Πατέρων δεν θα ενδιαφέρονται μήτε να τα μιμηθούν, μήτε καν να τα ακούσουν, αλλά μάλλον θα κατηγορούν και θα λέγουν ότι, εάν εζούσαμε και μεις εις εκείνα τα χρόνια, έτσι θα συμπεριφερόμεθα. Οι δε αρχιερείς θα υποχωρούν μπροστά στους ισχυρούς της γης. Και θα λύνουν τις διάφορες υποθέσεις, βγάζοντες από πολλές μεριές δώρα και απολαβές λογιών λογιών για λογαριασμό των. Τον πτωχόν δεν θα τον υπερασπίζουν, θα θλίβουν τας χήρας γυναίκας και θα καταπονούν τα ορφανά. Αλλά και εις τον λαόν θα εισχωρήσει ασωτία. Οι περισσότεροι δεν θα πιστεύουν εις τον Θεόν, θα μισούνται αναμεταξύ των και θα αλληλοτρώγονται ωσάν τα θηρία, θα κλέπτουν ο ένας τον άλλον και θα μεθύουν και θα περπατούν ωσάν τυφλοί. Τέλος ξαναρωτά ο μαθητής: -Τι λοιπόν πρέπει να κάνει κάποιος σε κείνη την περίστασιν; Και ο Γέρων Παμβώ απεκρίθη: 


-Τέκνον μου,

εις εκείνους πλέον τους καιρούς, 

όποιος αν ημπορέσει να σώσει την ψυχή του 
και να παρακινά και τους άλλους δια να σωθούν, αυτός θα ονομασθεί μέγας εις την βασιλείαν των Ουρανών.


Αββάς Παμβώ


Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ




Είμεθα μάρτυρες ὅλοι ἑνὸς ἰδιαιτέρου δράματος, τὸ ὁποῖο ἀντιμετωπίζουν κατὰ τὶς δύσκολες ἡμέρες μας οἱ γονεῖς: ἡ ἀπείθεια καὶ ἡ ἀνυποταξία τῶν τέκνων. ῾Ο πατέρας καὶ ἡ μητέρα ἐξαντλοῦν ὅλα τὰ ἀποθέματα τῆς νουθετικῆς ἐπιχειρηματολογίας των, ἐφαρμόζουν αὐστηρότητα καὶ ἐπειίκεια, ἀπειλοῦν καὶ παρακαλοῦν, ἀλλὰ τὸ ξεσηκωμένο παιδὶ δὲν ἀκούει κανέναν καὶ τίποτε. Καὶ εἶναι γνωστὴ ἡ ἀτμόσφαιρα ποὺ ἐπικρατεῖ μέσα σὲ ἕνα τέτοιο οἰκογενειακὸ περιβάλλον· καὶ ἀκοῦμε συνεχῶς τὰ παράπονα τῶν γονέων καὶ τὸν γεμᾶτο πεποίθησι λόγο τους, ὅτι αὐτοὶ ἔκαναν τὰ πάντα, ἀλλὰ τὰ παιδιὰ δὲν λένε νὰ διορθωθοῦν... 


᾿Αλλά, ἂς πλησιάσουμε βαθύτερα τὸ μεγάλο αὐτὸ θέμα, προκειμένου νὰ ἰδοῦμε ἐν συντομίᾳ, τί μᾶς συμβουλεύουν οἱ ῞Αγιοι Πατέρες μας γιὰ τὸν τρόπο ποὺ πρέπει ἐμεῖς νὰ συμβουλεύουμε τοὺς ἄλλους, ὥστε νὰ γίνωνται ἀποδεκτὰ τὰ λόγια μας. ᾿Εν πρώτοις, ἡ διδασκαλία μας πρέπει νὰ γίνεται μὲ φόβο Θεοῦ· αὐτὸ σημαίνει, ὅτι εἶναι ἀπαραίτητη ἡ βαθειὰ ἐπίγνωσις τῆς ἁμαρτωλότητος καὶ τῆς ἀνεπάρκειάς μας. Ποιοί εἶμεθα ἆρά γε ἐμεῖς ποὺ θὰ (τολμήσουμε νὰ) διδάξουμε; Πῶς ἔχουμε τὴν ἀπαίτησι νὰ ὑποταχθοῦν οἱ ἄλλοι στοὺς λόγους μας, ἐνῶ ἐμεῖς δὲν ὑποτασσόμεθα στὸ θεῖο θέλημα; Αὐτὲς οἱ σκέψεις μᾶς ὁδηγοῦν στὴν αὐτομεμψία καὶ στὴν προσευχὴ νὰ φωτίση ὁ Κύριος τὰ παιδιά μας νὰ κατανοήσουν καὶ ἀποδεχθοῦν τὴν νουθεσία μας. 


Δηλαδή, πρωτίστως καὶ περισσότερο ὁμιλοῦμε στὸν Θεὸ γιὰ τὰ παιδιά μας, κατόπιν δὲ καὶ ὀλιγώτερο ὁμιλοῦμε στὰ παιδιά μας γιὰ τὸν Θεό. ῾Επομένως, ἀπαιτεῖται ἀπὸ τοὺς γονεῖς μία βαθειὰ πνευματικὴ ἐργασία, ἡ ὁποία νὰ ἑλκύη τὴν χάρι τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ διαλύη τὴν ταραχή, τὴν σκληρότητα τῆς καρδιᾶς καὶ τὴν δαιμονικὴ ἐνέργεια τῆς ἀπείθειας καὶ τῆς ἀνυποταξίας. ῍Ας μὴ λησμονοῦμε, ὅτι οἱ θεοφόροι Πατέρες μᾶς νοθετοῦν νὰ γινώμεθα στοὺς ἄλλους «τύπος καὶ μὴ νομοθεσία», διότι ἀναντιρρήτως «σοφὸς ἀληθῶς ἐστιν οὐχ ὁ τῷ λόγῳ διδάσκων, ἀλλ᾿ ὁ τῷ ἔργῳ παιδεύων»· μάταια κοπιάζει «ἄνθρωπος διδάσκων καὶ μὴ ποιῶν ἃ διδάσκει». Πῶς θὰ φανερώσουμε τὸν Κύριο στὰ παιδιά μας, ἀφοῦ δὲν δημιουργήσαμε τὶς προϋποθέσεις γιὰ νὰ φανερωθῆ πρωτίστως σὲ μᾶς; ῾Η ἐμπειρία τῶν Πατέρων μᾶς καθοδηγεῖ ἀσφαλῶς: ὁ Κύριος κρύπτεται στὶς ἐντολές Του· αὐτὸς ποὺ θὰ τηρήση τὶς ἐντολές Του θὰ ἰδῆ τὸν Θεό: «Τὴν ἑαυτοῦ ἐμφάνειαν ταῖς ἐντολαῖς ἐνέκρυψεν: ὁ ἀγαπῶν με, τὰς ἐντολάς μου τηρήσει καὶ ἀγαπη- θήσεται ὑπὸ τοῦ Πατρός μου, κἀγὼ ἀγαπήσω αὐτὸν καὶ ἐμφανίσω αὐτῷ ἐμαυτόν». 


῎Ετσι λοιπόν, ἡ διδαχὴ ποὺ γίνεται μὲ φόβο Θεοῦ, μὲ ταπείνωσι καὶ αὐτομεμψία, ἀλλὰ καὶ μὲ ἀναγκαία προϋπόθεσι τὴν ἐργασία τῶν ἐντολῶν, εἶναι τελικὰ ἕνας σπόρος πνευματικός, ὁ ὁποῖος ρίπτεται στὸ χωράφι τῆς καρδιᾶς τοῦ παιδιοῦ ταυτοχρόνως μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὴν παράκλησι νὰ εὐλογηθῆ ἀπὸ τὸν Κύριό μας, ὥστε νὰ πιάση καὶ νὰ πληροφορήση καὶ νὰ φέρη τὴν καλὴ ἀλλοίωσι. ῏Αρά γε, ἔτσι αἰσθάνονται καὶ ἔτσι ἀντιμετωπίζουν τὸ πρόβλημα τῆς ἀπείθειας τῶν παιδιῶν τους οἱ σημερινοὶ γονεῖς; Μήπως ὁ λόγος τους εἶναι αὐθεντικός, ἐνῶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ἀκόμη ὑποταχθῆ στὴν μόνη αὐθεντία τοῦ εὐαγγελικοῦ λόγου; 




Κυριακή Γʹ Ματθαίου, Πάντων τῶν ῾Αγίων Νεομαρτύρων, 27.6/10.7.2005. 
Άρθρο του αειμνήστου πνευματικού πατρός ημών, 
Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού 
και καθηγουμένου της Ι. Μ. Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης Φυλής Αττικής. 
Εκ της Ιστοσελίδος της Ιεράς Μητρόπολης Ωρωπού και Φυλής 
Επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.



Μακαριστός Μητροπολίτης Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανός Α'


Ο ΛΙΘΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΘΕΜΑΤΟΣ




Οι άνθρωποι κρίνουν εξ' όσων βλέπουν 

και την κρίση τους επηρεάζει το συμφέρον και σκοτίζει πολλές φορές 

η αντιπάθεια, ο φθόνος, η ζηλοτυπία, 

την οποία είναι δυνατόν να αισθάνονται. 

Ένας και μόνο έχει δικαίωμα και μπορεί να μας κρίνει 

αληθινά και ανεπηρέαστα, ο Θεός. 

Πάνσοφος και πανταχού παρών, 

άγιος και δίκαιος, αποδίδει στον καθένα 

ό,τι του ανήκει. 

Για εμάς τους ανθρώπους, 

η απόφαση έχει εκ των προτέρων εκδοθεί! 

Κατέκρινες τους άλλους; θα κατακριθείς και συ, 

όχι πλέον από τους ανθρώπους, 

αλλά το φοβερότερο, απ΄την Θεία Δικαιοσύνη.


του π. Ευθυμίου Μπαρδάκα


Πολλοί χριστιανοί (ιδιαίτερα γυναίκες) ακόμη και όταν βρίσκονται στην Εκκλησία, ξεχνούν τον σκοπό και την ιερότητα του χώρου και στήνουν κριτήριο και θάπτουν ανθρώπους με τις βρωμερές κρίσεις των και κατακρίσεις των. Και όμως, οι περισσότεροι, ούτε είδηση έχουμε του μεγάλου κρίματος. Ξεχνούμε τη Θεία Δικαιοσύνη, κατακρίνουμε κατά τον πιο ασύστολο τρόπο και ασχολούμεθα αιωνίως με τις υποθέσεις των άλλων. Βρισκόμαστε σε παρέα; Τα ελαττώματα των άλλων παρελαύνουν με πανηγυρικό τρόπο στην συζήτησή μας και η γλώσσα έχει ν' ασχοληθεί με τις ελλείψεις των άλλων. Και θέμα, αν δεν έχουμε, εύκολα το δημιουργούμε φέρνοντας στη μέση τούτο ή εκείνο το πρόσωπο. 


Και στήνουμε αμέσως το δικαστήριο και καθόμαστε στη θέση του δικαστού και εκδίδομε την απόφασή μας, χωρίς τον ελάχιστο δισταγμό, ότι παίρνουμε δίκαιες αποφάσεις! Κατ' αυτόν τον τρόπο, τι κάνουμε; Προκαλούμε την οργή του Θεού επάνω μας. Διότι ο Θεός είπε: αν δεν θέλουμε να κριθούμε από την δικαία Του κρίση, πρέπει να μη κρίνουμε τους άλλους. ''Μη κρίνετε, ίνα μη κριθείτε''. Όμως η τήρηση της εντολής δεν είναι εύκολο πράγμα. Μόνο, όταν σκεφθούμε, ότι και εμείς που καθίζουμε τους άλλους στο εδώλιο του κατηγορουμένου και κηλιδώνουμε την ζωή συνανθρώπων μας, φέρομε στη ράχη μας βαρύτατο φορτίο αμαρτημάτων, τότε και μόνο μπορούμε να συνετισθούμε. Οι Φαρισαίοι (ομοιάζουν όλοι οι συκοφάντες), συνέλαβαν μία αμαρτωλή γυναίκα και ενώ αποφάσισαν να την λιθοβολήσουν, ο Ιησούς Χριστός με μια κουβέντα τους αποστόμωσε: ''Ο αναμάρτητος υμών, είπε, πρώτος τον λίθον επ' αυτήν βαλέτω''. (Ιωάν. Η' 7). 


Αλλά, όταν οι άνθρωποι μας κατηγορούν, τι πρέπει να κάνουμε; Τότε ας προσέξουμε, διότι μπορούμε και να ωφεληθούμε. Είμαστε ένοχοι; Ας μετανοήσουμε και ας διορθώσουμε το σφάλμα μας. Κι αν η συνείδησή μας δεν αισθάνεται ενοχή, τόσο το καλύτερο διότι μας κατηγορούν αδίκως και μας παρέχεται η δυνατότητα στην περίπτωση αυτή, συγχωρούντες αυτούς που μας κατέκριναν, να αποσπάσουμε περισσότερο το έλεος του Θεού. Αλίμονο, όμως σε όσους χριστιανούς παίρνουν την θέση του Θεού, για να κρίνουν συνανθρώπους των! Αυτό είναι το μεγάλο αμάρτημα των Χριστιανών, που κατά τα άλλα είναι ''ευλαβείς'' και ''θεοφοβούμενοι'', πιασμένοι όμως στο μεγάλο κρίμα της κατακρίσεως. Στους κόλπους της στρατευομένης Εκκλησίας, υπάρχουν πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, των οποίων τα έργα δεν συμβαδίζουν με την πίστη, σε σημείο να αμφιβάλλεται η σωτηρία της ψυχής των, παρ' όλους τους κόπους και θυσίες των για την Ορθοδοξία. 


Πιστεύουν, πως αρκεί να φέρουν τον τίτλο: ''Γνήσιος Ορθόδοξος Χριστιανός'' κι ας έχουν την κατηραμένη συνήθεια να λέγουν: ο Α δεν εκτελεί τα καθήκοντά του, ο Β αθετεί τις υποχρεώσεις του, ο Γ παρανομεί, ο άλλος αδικεί ή δεν φέρεται σωστά. Και στο τέλος βρίσκουν, ότι όλη η κατάσταση είναι απελπιστική. Οι άλλοι αποτελούν πάντοτε τον στόχο του ελέγχου και της αποδοκιμασίας.


Προκειμένου λοιπόν να ρίψομε και εμείς ''τον λίθον'' κατά των άλλων, 

ας σταματήσουμε να δούμε προσεκτικά τα δικά μας κρίματα. 

Τότε σίγουρα θα συγκρατηθούμε 

και αντί λίθου θα ρίψουμε βλέμμα συμπαθείας 

και αληθινής αγάπης. 

Ο δίκαιος Θεός βλέπει. 

Βλέπει στις καρδιές και όχι στα πρόσωπα μόνο, 

όπως οι άνθρωποι. 

Και αρκεί, ότι βλέπει. 

Ας φροντίσουμε γι' αυτό τον λόγο, 

να έχουμε ενώπιον Εκείνου καθαρή συνείδηση, 

για να μπορούμε να αντιμετωπίζομε ατάραχοι και 

ειρηνικοί 

κάθε επίκριση και κατηγορία.



Εισαγωγή στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια και παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ. 
Άρθρο εκ του προσωπικού Ιστολογίου του π. Ευθυμίου Μπαρδάκα 
''ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ''.


Αρχιμανδρίτης π. Ευθύμιος Μπαρδάκας

Εφημέριος Ι. Ν. Παναγίας Προυσιωτίσσης Τσακού Αγίας Παρασκευής Αττικής

  

Print Friendly and PDF